Testirali smo novi Citroen C3, najoriginalniji model u klasi
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
SEGMENT gradskih automobila nije vidio ovakvu novost još od prve generacije majstorski dizajniranog Citroena C3. Povijest se ponavlja, a novi C3 sada nudi i puno više.
I dok je prva generacija modela aktualizirala retro dizajn, donijevši poveznicu sa legendarnim modelima iz sada već daleke povijesti, novi ide drugim smjerom. Nakon što se dizajnerski izlaz s C4 Cactusom pokazao kao puni pogodak, bilo je jasno kako ćemo taj stil viđati i dalje. A Citroen je napravio upravo to, ubacivši ga u mlinac zajedno sa dvostrukim svjetlima te ostalim dizajnerskim rješenjima viđenim na zadnjem C4 Picassu. Pritom je zadržan gotovo crossoverski nastup, pa premda simpatičan na prvu, novi C3 djeluje i vrlo solidno, pa čak i moćno.
Međutim, ono bitno je da novi C3 u pogledu dizajna nema prave konkurencije. Postavi li se uz bok bilo kojem gradskom modelu, jasno je tko je pobjednik u pogledu atraktivnosti vanjštine. Jedino je pitanje koliki je udio kupaca koji se žele baš toliko istaknuti.
Osim originalnog dizajna upotpunjenog atraktivnim detaljima predvođenim AirBump štitnicima, tu je i mogućnost izbora boje krova, gdje nam se možda najboljom čini upravo crveno-bijela kombinacija testnog primjerka. Poveći naplatci i LED svjetla idu u prilog otkačenom svemirskom izgledu. Kada se sve zbroji, novi je model u odnosu na prethodnika narastao oko 5 cm u duljinu, 2 cm je širi, a visina je, suprotno dojmu, manja 4 cm.
I dok je izvana tipični Citroen, u kabini ništa nije prepušteno slučaju. Citroen je prepoznatljivu inovativnost i avangardu potisnuo te stavio upotrebljivost u prvi plan. I doista, izuzev remenja umjesto klasičnih ručki na vratima te lakirane plastike, nema ničega što bi moglo izazvati. Kao i vani, sve je u znaku pravokutnika sa zaobljenim rubovima, od dezena tkanine do istaknutih otvora ventilacije. I sve izgleda jako dobro, i što je bitno, kvalitetno.
Čim se sjedne za upravljač, postaje jasno kako C3 spada u red komfornijih automobila. Ergonomija je odlično pogođena, a sjedala su velika i udobna. Produljeni međuosovinski razmak pogoduje ponudi prostora straga, a jedino što je ostalo na razini prethodnika i prosjeka klase je prtljažnik s 300 litara zapremine. Realno, više od automobila duljine nepuna četiri metra i ne treba tražiti.
U pogledu dizajna prednje armature nema zamjerki. Središnji info zaslon infotainmenta je osjetljiv na dodir, čime se prorijedio broj tipki i rasteretio središnji greben. Operativni sustav nije preveden na hrvatski, ali je intuitivan, a preglednost zadovoljavajuća. Isto vrijedi i za ploču s instrumentima koja nudi sve informacije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Novi C3 nudi i jednu posebnost. Za protuvrijednost od oko 2.000 kn, Citroen će vam ugraditi Connected Cam sustav sa Full HD kamerom smještenom ispod središnjeg retrovizora. Njome se lako upravlja, a slike i videa možete naknadno pregledavati putem aplikacije na vašem smartphoneu. U slučaju sudara, automatski se aktivira snimanje te se omogućuje pohranjivanje snimke duge minutu i pol (30 sekundi prije/1 minuta nakon sudara). Nasreću nismo isprobali, ali tako piše u katalogu.
Ispod poklopca je stari znanac, 1.2 PureTech trocilindraš, sada nešto mirniji, ali sa tipičnom zvučnom kulisom. Maksimalnih 82 KS daje pri 5.750 o/min, dok je maksimalan okretni moment od 118 Nm dostupan pri 2.750 o/min. Realno, prosječnom vozaču više i ne treba, posebno ako se uzme u obzir kako će ovako motorizirani C3 u gradu biti živahan. Posustaje tek na otvorenoj cesti i višim brzinama, a tada od pomoći nije ni pet-stupanjski ručni mjenjač. Nominalni maksimalac je 168 km/h, a 100 km/h postiže za okruglih 13 sekundi. Prosječna potrošnja na testu bila je zadovoljavajućih 7,3 l/100 km.
Citroën C3 1.2 PureTech Shine odličan je izbor za gradski automobil, posebno za one koji traže originalan dizajn i visoku dozu praktičnosti. S druge strane, cijena od 102.900 kn, u što ulazi i pet-godišnje jamstvo (ili 80.000 km), ne čini se pretjeranom. U slučaju testnog primjerka, gdje je automobil, između ostalog, dobio 17-inčne kotače, kamere i navigaciju, cijena se popela na 123.841 kn, na razinu kojom je moguće uhvatiti štedljiviju dizelsku izvedbu. Što god odabrali, dobit ćete auto s tipičnim Citroenovim imidžem, uvrnutog, ali vrlo ugodnog suputnika u gradu i izvan njega.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati