Testirali smo obnovljeni Citroen C3 Aircross, najudobniji gradski SUV
S NAJMANJIM Citroenovim crossoverom družili smo se u nekoliko navrata od njegovog lansiranja 2017. godine, a sada smo ga isprobali u temeljito obnovljenom izdanju.
Simpatičan i oku ugodan
C3 Aircross spada u segment gradskih SUV-ova u kojem je ponuda doista raznolika. Kreće se od sportski nastrojenih rivala poput Mazde CX-3, atraktivnih kao Peugeot 2008, pa sve do razumnih obiteljskih modela među kojima se posebno ističu Renault Captur i Škoda Kamiq. I upravo tu negdje ulazi Citroenov kandidat, kao obiteljski nastrojen model čiji se izgled zasniva na oku ugodnim zaobljenim linijama.
Novi model najlakše ćete prepoznati sprijeda, gdje su francuski dizajneri odlučili napraviti malo reda. Po uzoru na Peugeot malo su "predizajnirali" automobil pa su uz zadržavanje dvostrukih svjetala u dva reda ubacili krom lajsnu, veliki logo, ali i duboko profiliranu masku.
Osim prednjeg kraja sve ostalo je načelno ostalo isto. Stražnje bočno staklo je sada dobilo bijeli okvir, a na popisu se nalazi i nešto novih boja (Kaki siva, Voltaic plava i Banquise bijela). Straha nema, broj mogućih kombinacija za personalizaciju je itekako velik – pedesetak ih je na raspolaganju.
Udobnost prije svega
Vjerovali ili ne, i nakon redizajna interijer je po pitanju prednje armature ostao načelno isti. Citroen je tu pravi klasičar, pa su ispred vozača i dalje analogni instrumenti, a desna ruka će pri parkiranju imati klasičnu polugu parkirne kočnice.
Ima tu i trendovskih detalja poput tkanine integrirane u gornji dio armature, kao i atraktivno oblikovanih ventilacijskih otvora. Međutim bitne stvari su tu itekako zastupljene, a to su prije svega pretinci kojih doista ima dovoljno.
Možda najveća novost su ipak sjedala, još mekša i još udobnija. Uvelike podsjećaju na potpis s većeg C5 Aircrossa, a osim savršene udobnosti i izgledaju odlično. Za čistu desetku nedostaje tek nešto malo veća sjedeća površina.
Kao što smo to već mogli konstatirati, ponuda prostora je uzorna, a na stražnjoj klupi problemi počinju tek kad ju se pomiče naprijed. Da, ugrađena je uzdužno podesiva klizna klupa s hodom od 150 mm, koja omogućava povećanje prtljažnog prostora na štetu koljena putnika. Red je spomenuti kako je prtljažnik u startu kapaciteta odličnih 410 litara, s ravnim stranicama, dvostrukom podnicom i povećim ulaznim otvorom.
Priču o interijeru završavamo podatkom kako središnji zaslon infotainmenta integrira i dalje kontrole klimatizacije, ali sada postoji i tipka prečaca, pa je upravljanje sada ipak lakše.
Od 110 do 130 KS
U poglavlju motora C3 Aircross ima jedan bitan nedostatak, a to je da nema elektrifikacije. Nema plug-in hibrida, pa čak ni hibrida, te se ponuda koncipira na klasicima PSA koncerna. Dva su benzinca, sa 110 i 130 KS, te dizelaši sa 110 i 120 KS.
Slabiji benzinac sa 110 KS i 205 Nm je sasvim dobar izbor. Motor smo već hvalili, a nudi uzorne performanse zajedno sa sasvim korektnim šest-stupanjskim mjenjačem. Čista klasika nudi ubrzanje do 100 km/h za 10.1 sekundu, dok je maksimalac više no dovoljnih 186 km/h. Ono bitno je da će i autocestom voziti na relativno niskim okretajima, primjerice 130 km/h na nekih 2500 o/min. Zamjerki nema ni na potrošnju goriva koja u pravilu ne prelazi 8 l/100 km.
Pogađate, C3 Aircross je u vožnji tipični Citroen, predvidljiv i nadasve mekan. Kralj je udobnosti i nudi doslovno ugođaj vožnje klasu većeg automobila. U vožnji je toliko tih da će vas ponekad zasmetati prebučna ventilacija.
Cijena
Citroen C3 Aircross sada starta cijenom od 150.400 kn za benzinsku verziju PureTech 110 s ručnim mjenjačem i opremom Feel Pack, a najdostupniji dizelaš BlueHDi od 110 KS uparen s ručnim mjenjačem i opremom Feel Pack stoji 163.400 kuna. Testni primjerak s bogatim Shine paketom ima cijenu od 166.400 kn čemu treba dodati niz doplata. Pritom imajte na umu da uz auto dolazi jamstvo od 80.000 km ili pet godina.
Dodatna oprema:
Kaki siva boja (3.900 kn) • Metropolitan Graphite interijer (3.900 kn) • Paket Park Assist (6.000 kn) • Paket Family (3.300 kn) • Paket Color polar White (1.000 kn) • 17” Alu naplatci (3.500 kn) • Priprema za rezervni kotač (100 kn)
2022.2.1._cjenik_c3aircross.390375 by Index.hr on Scribd
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati