Testirali smo prestižni crossover iz Peugeota: 408 je prozor u novu klasu
NOVI Peugeotov model plijeni pažnju svojom originalnom pojavom koja kombinira robusnost crossovera i eleganciju coupea.
Ove godine definitivno svjedočimo novom trendu, a to je ulazak nove forme u svijet velikoserijskih marki. Nakon Megane Conquesta još su neki modeli preuzeli coupeovsku formu i začinili ju crossoverskim izričajem. Tu je vjerojatno Peugeot 408 najefektniji primjer, posebno kad ga izaberete u vrlo atraktivnom GT finišu.
Ulaz u novi segment?
Upravo je dizajn središnji razlog zbog kojeg 408 budi toliki interes, ali i ostaje zamijećen gdje god se pojavi.
Peugeot je opet napravio odličan posao pomiješavši nekoliko stilova kako bi dobio automobil jedinstvene pojave koji će nuditi sasvim prosječne stvari po sasvim prosječnoj cijeni, u izuzetno atraktivnom pakiranju.
I u tome je uspio. 408 je oku izuzetno ugodan, i to iz svakog ugla. Najdojmljivija je bočna silueta s podignutom podnicom (+ 5 cm u odnosu na 308) i velikim kotačima, ali coupe linijom. Recept je to koji smo do sada čitali isključivo na premium modelima kao što je primjerice BMW X4.
Pritom ćemo pod punom odgovornosti konstatirati da je tu Peugeot bio uspješniji, možda i trenutno najuspješniji u cjelokupnoj europskoj ponudi.
Konačno smo tijekom sedmodnevnog testa svjedočili onoj wow reakciji prolaznika. Doduše, nije to još na razini koju su, primjerice, izazvali mali Francuzi poput prvog Citroena C3 i Peugeota 206, ali reakcija definitivno nije izostala i nije nešto što se često doživljava. Nimalo čudno kad ovaj automobil mnogi već sada zovu "Urus za siromašne“. Doista, sličnosti definitivno postoje.
408 je podjednako zanimljiv sprijeda, s ogromnom maskom i atraktivnim svjetlima, ali i straga, gdje pažnju izazivaju položeno staklo i podignut stražnji kraj s izbačenim bokovima i 3D svjetlima. Pritom imajte na umu kako poveznica nije veći i ozbiljniji 508, već manji 308 čiju osnovu koristi. Kad se sve zbroji, 408 je fastback s primjesama coupea u crossover režiji.
Luksuzan, prostran i bogato opremljen interijer
Pogled u unutrašnjost otkriva kako Peugeot ovdje ide na kombinaciju elegancije i sporta. Dinamično krojen interijer plijeni pažnju atraktivnim izgledom, kvalitetnim materijalom i sveukupno dojmom solidnosti.
Pomalo iznenađujuće, čak su i sjedala na GT verziji više sportska, a manje francuski mekana. I sjedi se nešto niže, a ispred vozača je Peugeotov scenarij - maleni volan i pogled preko njega na digitalni i-Cockpit. Brige nema, digitalna ploča je sad osjetno brža u odzivu, a uz 3D nudi se i klasičniji 2D prikaz podataka.
Na sve se nadovezuju HUD zaslon te poveći središnji zaslon s intuitivno posloženim kontrolama. Dodatni plus su prilagodljive programabilne tipke ispod središnjeg zaslona na dodatnom zaslonu koje služe kao prečaci za najčešće upotrebljavane funkcije.
Unutrašnjost je vrlo prostrana, što i ne čudi jer je međuosovinski razmak povećan u odnosu na 308. Iznenađuje ponuda prostora u smislu širine sprijeda, dok straga uopće nije tijesno. Dodatni plus je prtljažnik kapaciteta čak 536 litara.
Treba biti fer i reći kako je ovo ipak komad od automobila koji se u duljinu razvukao na čak 4.69 metara i širinu od 1.86 m. Duljinom se nalazi točno na pola puta između 308 SW i 508. U svakom slučaju, mnogi će u kabini prepoznati potpis 308-ice, ali uz osjetno više prostora.
Jesu li tri cilindra i 130 KS dovoljni?
Jedno od većih iznenađenja krije se ispod prednjeg poklopca. Vjerovali ili ne, ovaj automobil itekako moćnog izgleda i impresivnih gabarita pokreće maleni 1.2 benzinac s tri cilindra i 130 KS. Uparen je s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa koji dolazi s polugama iza upravljača.
Ovako na prvu zvuči kako je pogon potkapacitiran, ali ono na papiru razuvjerava. 408 do 100 km/h stiže za 10.4 sekunde i postiže 210 km/h.
Istina, za maksimalac se valja načekati, ali u pogledu ubrzanja 408 je sasvim solidan za ulaznu izvedbu. Gubi dah kad ga se optereti, kao i na vožnji dugim usponima, kada teže održava brzinu i prebacuje u niže stupnjeve prijenosa (s malim počekom). U konačnici smo posao odradili s prosječnih 7.5 l/100 km, što je ispalo jako dobro za automobil ove veličine. U gradu ipak računajte s litrom više.
Priča o motoru zahtijeva još jednu napomenu, a to je da je izolacija toliko dobra da se karakterističan zvuk trocilindraša u kabini ne čuje. Odlično, jer je i ovjes podešen dosta mekano, pa 408 na daljim putovanjima ne umara. Tada veseli i uzorna vozačka ergonomija, kao i brojne mogućnosti podešavanja položaja za upravljačem.
Nešto lošiju preglednost unazad spašava nadzorna kamera koja će olakšati manevriranje pri parkiranju. Tu je i crno obojeni veliki segment stražnjeg odbojnika koji je otporan na ogrebotine, ali je i dizajnerski najveći flop na ovom autu.
Brojni su sustavi asistencije, a najbolje ćete ih iskusiti u dva scenarija: vožnjom autocestom pod adaptivnim tempomatom i pri manevriranju uskim ulicama. U oba slučaja sve je daleko opuštenije i lakše za vozača.
Cijena
Peugeot 408 starta cijenom od 33.943 eura, dok je testna verzija s GT Line razinom opreme i doplatom metalik boje (790 eura) stala na 39.776 eura. Cijena možda na prvu ne izgleda malom, ali računajte da viši 3008 starta višom cijenom, a ne nudi puno više.
Ono što svakako valja imati na umu je velika praznina između benzinca i idućeg pogona u ponudi (plug-in hibrida) pa, ako se odlučite za 408, dobro razmislite koji pogon je optimalan za vaše potrebe. Naime, jači benzinac i dizelaš nisu u ponudi, već isključivo hibridi.
Kad se sve zbroji, 408 je odličan novitet na tržištu i još bolja alternativa još skupljim SUV-ovima. Izgleda bolje, ergonomija je odlična, a komfor i oprema u vrhu klase. Kad bi još imao bar cilindar više i kojih 70 KS, bila bi to fantastična kombinacija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati