Toyota je prisiljena povući atraktivni model iz Europe
U PITANJU je Toyota GR86, a s njom i brat blizanac iz Subarua, model BRZ. I suprotno očekivanjima razlog povlačenja modela s europskog tržišta nisu standardi emisija ispušnih plinova, pa čak ni bilo kakav čimbenik vezan uz ekološki aspekt. Vjerovali ili ne, osnovni razlog je sigurnosne prirode.
Točno rečeno, radi se o Uredbi o općoj sigurnosti (GSR2) ili dulje General Safety Regulations 2 regulativi kojoj ovaj automobil usprkos relativno nedavnom redizajnu ne udovoljava. U Toyoti su odlučili ostati pri ideji da se model neće nuditi u Europi dulje od dvije godine, a što u prijevodu znači kako će zalihe uskoro biti rasprodane.
Kako doznaje Motor1, u Toyoti ne razmišljaju o prilagodbi automobila spomenutoj GSR2 regulativi, a istog mišljenja je i Toyotin partner Subaru. Model BRZ će nakon rasprodaje zalihe biti povučen iz ponude na europskom tlu. Jednostavno, toliko ekstenzivne modifikacije automobila ne bi bile isplative za oba partnera, a uzimajući u obzir skromni tržišni potencijal ovakvog sportskog modela.
Toyota je ranije u vlastitom časopisu naglasila kako bi se modifikacije negativno odrazile na "dinamički karakter vozila", ali i kako bi automobil "izgubio veći dio onoga zbog čega ga svi znaju, štuju i vole".
Miata ostaje
Zanimljivo pritom zvuči vijest kako će mazda MX-5 Miata ostati u ponudi. Premda je predstavljena daleke 2014. godine, Miata je imala dva značajna redizajna te ima sve preduvjete zadržavanja na tržištu.
Alpine A110 s druge strane ne udovoljava sigurnosnoj regulativi, ali će se zadržati na tržištu sve do kraja životnog vijeka 2026. godine. Jedini je uvjet da godišnja prodaja ne premaši 1500 primjeraka, kad je u pitanju prodaja u Europi.
GSR2 je presudio još jednom modelu, a to je Porsche Macan prve generacije. Benzinski model će stupanjem na snagu nove regulative biti povučen s europskog tržišta, točnije od srpnja ove godine.
Što je GSR2?
Prva faza ove regulative na snagu je stupila 6. srpnja 2022. godine kad je EU ukinula izdavanje potvrda za automobile koji ne udovoljavaju standardu. Točnije, GSR2 obuhvaća više od 100 različitih standarda od kojih je 20 do 25 potpuno novih.
Jedna od novosti je tzv. crna kutija koja postaje obavezna od srpnja ove godine. Radi s eo sustavu koji će snimiti sve parametre pet sekundi prije nesreće i 0.3 sekunde nakon sudara uključujući podatke o brzini kretanja, kočenju, poziciji, te statusu sigurnosnih sustava.
Brojni drugi sustavi postat će obavezni do 2029. godine, a osim sigurnijih automobila sasvim je sigurno kako će novi automobili u Europi postati još skuplji.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati