Europsko tržište automobila: Porsche u padu, Tesla i Dacia u velikom plusu
PRVI kvartal ove godine europsko tržište automobila zaključuje opet u minusu, a najbolje su se snašli Tesla i Dacia. Nezadovoljnih je puno više.
Brexit, nepovoljna klima za dizelaše i ekonomska nesigurnost na pojedinim tržištima glavni su čimbenici pada prodaje na tržištu Europske unije. S 4,13 milijuna prodanih primjeraka u prvom kvartalu Europa je uknjižila pad od 3,2%, ali se i dalje nalazi na razini tri najbolja kvartala unazad 10 godina, objavio je Jato Dynamics. A najveći pad bilježi segment MPV-a za kojima je potražnja pala za čak 27% i najmanja je u zadnja dva desetljeća.
Zatišje pred buru ili zasićenje? Interes za SUV-ovima jenjava
A da nije potražnje za SUV-ovima, pad bi bio osjetno veći. Međutim i tu se vide problemi. Udio segmenta SUV-ova na tržištu sada iznosi nevjerojatnih 37%, što znači da je prodano čak 1,53 milijuna primjeraka.
Rast je to od 6,8%, što zvuči uvjerljivo. No ne i kada se pogledaju rezultati prijašnjih kvartala kad je ovaj SUV segment rastao intenzitetom od bar 20%. A da stvar bude gora, istovremeno je ponuda porasla sa 75 modela u 2016. godini na njih 115 sada aktualnih.
A ako se gledaju oni najbolji u segmentu SUV-ova, to su sljedeće marke i modeli, počevši od najmanjih. Volkswagen i T-Roc preoteli su status najpopularnijeg u podsegmentu malih SUV-ova. Stepenicu više i dalje je najtraženiji Nissan i njegov Qashqai. Kod SUV-ova srednje veličine i dalje glavni riječ vodi Mercedes, a najprodavaniji je ipak Volvo, i to XC 60. Kod velikih SUV-ova najprodavaniji brand je Land Rover, a model BMW X5.
Dacia i Tesla zadovoljni
Tesla Model 3 je stigao u Europu i doslovno pomeo električne rivale. Ne samo da se prodaje višestruko bolje od rivala, već je i najprodavaniji u segmentu premium limuzina srednje veličine. Naravno, ne zahvaljujući Hrvatskoj koja je na samom dnu Europe kad se gleda udio prodaje električnih modela.
Još zadovoljnija može biti Dacia, koja je prodajom ove godine prošišala igrače kao što su Nissan, Kia i Hyundai. A još prije 15-ak godina je bila marginalni igrač i Renaultovo sredstvo zadovoljenja najniže ponude. Njen udio je sada 3,63%, a četiri modela bilježe rast. Zanimljivo, s udjelom od 6,5% hrvatsko tržište je rumunjskoj marki zasigurno bitno. Od ostalih koji su zabilježili značajan plus tu su Citroen nošen uspjehom modela C3, te Volvo koji trenutno spašavaju XC40 i V60. XC 40 je trenutno drugi najprodavaniji premium kompaktni SUV, ispred Mercedesa GLA i Audija Q3, a iza BMW-a X1.
I sad ono najbolje. Da Volkswagen bilježi plus, ne iznenađuje, ali je zanimljivo da sa Seatom ima rast udjela dizelaša u prodaji.
A gubitnici?
U grupu najvećih gubitnika je neočekivano stigao Porsche. S prodajom od 12.800 primjeraka zabilježio je pad od čak 37%. Sasvim je jasno da je glavni uzročnik pada ukidanje dizelaša, a potom i smjena generacija kod 911-ice.
Nissan se ne može nositi sa samo jednim uspješnim modelom. Procjena da se ide s novom Microm, a ne Jukeom je očito bila promašaj. Fordu pak ne ide zbog drastičnog pada interesa za Fiestom, a donekle i Kugom. Fiat je očekivano u minusu zbog zastarjele game, a kod Alfe svi modeli bilježe pad.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati