Iz kultnih Ratnika podzemlja izbačene su dvije scene. Evo što je bilo u njima
SPOILER ALERT! Tekst koji slijedi nije preporučljiv za ljude koji nisu gledali film Ratnici podzemlja (The warriors) Waltera Hilla.
KADA bismo morali tražiti mane u Ratnicima podzemlja (smije li se to?), one ne bi bile u samom filmu, nego u onome što je ostalo van filma.
Ako mislite da je učinjena nepravda prema ratničkom zapovjedniku Cleonu i prema Dorseyu Wrightu koji ga je igrao, onda je možda bolje za srce da ne pogledate snimljene scene koje nisu završile u finalnoj verziji filma, jer one nepravdu prema Cleonu i Dorseyu čine čak i većom.
Ne kažem, sigurno da je pomoglo legendi o Cleonu to što ga nestane poslije deset minuta filma i što čak ne znamo je li živ ili mrtav pošto su ga tabali neprijatelji nakon junačkog otpora koji je pružio dok su ostali Ratnici nastavili dalje. Međutim, iz nešto manje od tri minute otpalog filmskog materijala kojim se trebala otvoriti priča, mi dobivamo daleko bolji uvid u njegov lik te sva ona liderska karizma i autoritet koji su naslućeni u filmu samo primaju svoju potvrdu.
Što smo sve izgubili?
Ali ne dobivamo samo to, već u dvije dane sekvence, a to su scena njegovog razgovora s izabranicom i scena kada raspoređuje zadatke sljedbenicima, imamo par stvari koje bi mogle zanimati sve Cleonove fanove. Evo npr. s estetske i privatne strane:
- možemo vidjeti kako Cleon izgleda bez svog zaštitnog znaka, predatorske krpe na glavi
- možemo vidjeti kako izgleda Cleonova djevojka (FOTO)
- možemo vidjeti koliko je zapravo distanciran u odnosu s tom djevojkom ili koliko se bar trudi da to bude u teškom trenutku kad je pred njim organizacija puta koji će promijeniti mnoge živote
- saznajemo da mu djevojka ima jak ženski instinkt i da je njen loš osjećaj u vezi s cijelim pothvatom zapravo ispravan.
Fusnota u ovom segmentu je posebno fascinantna i malo poznata, a to je ime glumice koja igra "Cleonovicu". U pitanju je Pamela Poitier i da, ona je kći filmske legende Sidneyja Poitiera! Njena prva uloga na filmu je prošla neviđeno u smislu da je nitko nije vidio i tu se postavlja pitanje zašto je tata Sidney to dozvolio.
Čak se može reći da je ovo rijetka situacija kad je roditeljska intervencija bila poželjna, a da je izostala. Da je Sidney telefonirao Walteru Hillu i rekao mu: "Slušaj, sinko, meni je moja kći sve, a čujem da joj brišeš scene", tko zna, moguće da bi Walter malo ucvikao, iako nije od ljudi koji lako cvikaju, pa bi je zadržao u konačnoj verziji. Poitier je Poitier...
Dobro, to su bili estetski momenti, da prijeđemo na taktičke i slične. Što još vidimo i čujemo u "deleted scenes", a što bi nam služilo?
- Cleon govori ekipi da je za pohod odabrano njih devet među 120 pripadnika ulične obitelji (+ pridruženi članovi) i da bi trebali biti počašćeni. Time saznajemo koliko je ukupno ljudstvo Ratnika, a sigurno da su mnogi pomislili na osnovi filma da nikoga osim njih devetorice ni nema u gangu
- Cleon svakome ponaosob priopćava uloge i dok smo npr. za Swanovu ulogu znali, a to je "ratni vođa" i zamjenik komandanta ili, recimo, za Rembrandtovu koja je da sprejem šara veliko, zagasito crveno W gdje god stigne, većina ostalih nije bila tako kristalna. Interesantno da su Ajax i Cochise povedeni kao teškaši, to jest zbog čisto mišićnih zadataka, a imamo i Foxa koji je "scout and memory man", on trči ispred svih i skuplja informacije koje će pomoći daljem radu
- Moj omiljeni detalj podjele zadataka jest kada Cleon kaže Snowu da je "zadužen za glazbu" i vidimo da je Snow stvarno i ponio onaj veliki radio (boombox, što bi se reklo) sa sobom. To je posebno kul ako se sjetimo da je Snow kasnije pokazao više nego zavidne šibačke sposobnosti, tu negdje s Ajaxom, ali eto, poveden je da pušta glazbu. Uloge Rembrandta i Snowa pokazuju da je Cleon imao svijest o važnosti propagande i kulturno-umjetničkog momenta u ekipi, što je za svaku pohvalu
- Možda i najbitnija stavka u ovom djelu - Cleon ušutkava Ajaxa! Imenjak amsterdamskog giganta izražava protest u trenutku kada Cleon daje zaduženje Rembrandtu i smatra da će to samo usporavati tim, a Cleon mu odbrusi kako nije njegovo da misli i da nije zato ovdje. Ajax - zašuti i pogne glavu! Takav efekt ni Swan kasnije nije znao proizvesti i vjerojatno se tu najbolje vidi kakvo je silno poštovanje imao Cleon od svojih podređenih, čak i od Ajaxa kom autoritet nije predstavljao ništa u životu, barem na osnovi prikazanog filma.
Zašto su izbačene?
Ima još nekoliko scena koje su izbačene i one su odlične, ali pravo pitanje glasi: Zašto je Hill odbacio ove dvije? Poznat je detalj da je imao namjeru da film počne po mraku, da se sve dogodi tijekom noći i da na kraju filma svane jutro, tako da se s te strane ne uklapaju ove scene pošto bi morale biti početne, a odvijaju se na dnevnom svjetlu.
Ali kakvo je to opravdanje, što ih nije jednostavno snimio po mraku? Vjerojatno mu je usput pala na pamet ideja o kompletno noćnoj priči prije samog kraja filma, a već je ranije snimio Cleonov intro, pa nije mogao opet sastaviti glumce i snimiti još jednom, ovog puta u mračnijem ambijentu.
Nema drugog objašnjenja. Svakako, možda bi bila i savršena simetrija da je priča i počela i završila se po danu, a da je sve između noć, ali očito da redatelj nije bio istog mišljenja.
Zbog toga smo ostali s vremenski malo prikaza (ali suštinski mnogo) Cleonove energije u filmu, no i to je više nego dovoljno da ostane vječan, a pravi gubitnik je glumačka karijera Dorseya Wrighta pošto bi možda dobio nešto bolje uloge u nastavku da je u Ratnicima dobio nešto više minuta.
Ipak, to ne znači da je i sam Dorsey Wright gubitnik, jer Dorsey se već poslije nekoliko godina odlučio za rad na burzi umjesto snimanja filmova i utemeljena je pretpostavka da je time zaradio više novca nego što bi to ikad uradio glumeći.
Kada sve uzmemo u obzir, možda onda pravog gubitnika ni nema, Ratnici podzemlja su veliki sa ili bez brisanih scena, Cleon i Dorsey Wright su veliki također, a s obzirom na to da se na YouTubeu mogu pogledati te izbačene scene, čak ni gledatelji nisu na gubitku.
Ma da, svi smo sretni.