Zašto je film o transhumanizmu odnio 7 Oscara
SF KOMEDIJA redateljskog dvojca Dana Kwana i Daniela Scheinerta pokorila je 95. dodjelu Oscara, potvrdivši 7 od ukupno 11 nominacija. Film je zaslužan za činjenicu da je prvi put (formalno) azijska glumica nominirana i nagrađena Oscarom u kategoriji najbolje glavne glumice.
UPOZORENJE! Tekst može sadržavati spoilere!
Michelle Yeoh (Crouching Tiger, Hidden Dragon), porijeklom iz Malezije, postala je prva Azijka koje se Akademija sjetila u dugoj 95-godišnjoj povijesti Oscara, a "prvi put" se dogodio i legendi američke kinematografije Jamie Lee Curtis, koja je zlatni kipić osvojila u kategoriji najbolje sporedne glumice, i to nakon što je prošle godine okončala najdugovječniju horor-franšizu Halloween.
Oscara je dobio i scenarij, ali i glumac Ke Huy Quan (Indiana Jones, Goonies), koji je davno u Ameriku stigao brodom, onako kako to najviše vole oni koji puste suzu uz srceparajuće priče došljaka koji su uspjeli ostvariti američki san.
Naslov koji se sinoć izgovorio najviše puta, Everything Everywhere All at Once, zaista najbolje opisuje ono što se događa u kinesko-američkom filmu. Sve na jednom mjestu možda bi bolje dočarao samo megalomanski slogan "Daj mi sve sad i odmah".
Hrenovke umjesto prstiju, možeš biti tko god hoćeš, u jednoj stvarnosti si glumica, u drugoj se boriš kao Jackie Chan, a boriš se dildoima, i ostale "uvrnute" scene samo su jedan mali dio priče iz multiverzuma koje omogućava čudesna aplikacija.
Tri cjeline
Radnja je podijeljena u tri cjeline, čiji naslovi zajedno kreiraju ime filma. Disfunkcionalna obitelj kineskih imigranata vodi praonicu rublja u Americi. Evelyn Quan Wang (Michelle Yeoh) s mužem Waymondom (Ke Huy Quan) i kćeri Joy (Stephanie Hsu) živi u kaotičnoj svakodnevici ispunjenoj nezadovoljnim klijentima, zahtjevima dementnog oca i kćeri koja se outa kao lezbijka.
Jednog dana obitelj se uputi u poreznu upravu, gdje promućurna i za svoj predani rad nagrađivana službenica Deirdre Beaubeirdre (igra je izvrsna Jamie Lee Curtis) uvidi kako je Evelyn kupila aparat za karaoke i nezakonito ga prijavila kao poslovni trošak. Razgovor protječe u netom otkrivenoj mogućnosti u koju ju je uveo njen suprug - da uz pomoć aplikacije i slušalica putuje kroz metaverzume u kojima može biti majka, glumica i ratnica.
Događa se sukob s poreznom službenicom pa priča vodi ka zapletu neslućenih razmjera.
Alternativne stvarnosti se miješaju kao da su u bubnju perilice za rublje, s centrifugom podešenom na 1000 obrtaja. Likovi se sele iz jedne stvarnosti u drugu, susrećući se s raznim verzijama svojih ličnosti. Glavna junakinja saznaje da je dobra u svemu što radi u svojim alternativnim metaverzumima, i to baš zato što je tako loša u svemu što radi u stvarnom životu, kako joj kaže njezin suprug.
Uloga majke u kapitalističkom društvu
Film na IMDb-ju ima ocjenu 8.0 i zapažen rezultat na box officeu. Veliki uspjeh filma krije se u činjenici da njegova priča pod okriljem woke agende progovara o obitelji, američkom snu i ulozi majke u kapitalističkom društvu. Žene danas žongliraju između posla, obiteljskih obaveza i zahtjevnog majčinstva tako da im trebaju supermoći kako bi sve mogle stići.
Majkama su svi uglavnom i zahvaljivali sinoć, a najemotivnija je bila Jamie Lee Curtis, koja je svojoj majci Janet Leigh (nezaboravnoj po ulozi u Hitchcockovom Psychu) na pozornici teatra Dolby doviknula da je osvojila Oscara.
Everything Everywhere All at Once je nezaboravno filmsko iskustvo kojeg ćete se dugo sjećati nakon što vidite ovu priču i način na koji je realizirana. Film je zabavan, uzbudljiv i duhovit te u njemu postoji aktualan filozofski trenutak koji propituje naš odnos prema modernim tehnologijama i metaverzumu. Dakle, film ima "sve na jednom mjestu".