Ekonomičan, "zelen", jednostavan i svima pristupačan: Novi izum uspješnog hrvatskog inovatora
Foto: Greyp Bikes/Facebook, Netokracija.com
IZ INOVACIJSKIH "laboratorija" Mate Rimca dolazi još jedan izum koji bi trebao pomaknuti granice u svijetu ekonomičnih i ekološki prihvatljivijih prijevoznih sredstava.
Projekt pod imenom Greyp Bikes svjetsko će premijerno otkrivanje održati u Londonu, a dotad neki detalji još ostaju tajni. Ipak, Index je od tvrtke zaslužne za Greyp Bikes doznao neke podatke o proizvodu koji će se pojaviti 4. rujna ove godine.
Naime, Greyp Bikes je novi brand i podružnica Rimac Automobila iza kojih stoji hrvatski inovator Mate Rimac, a proizvodit će najnaprednije električne bicikle-motocikle. Rimac je zasad svijetu predstavio svoj Concept One, "najbrži električni superautomobil", a kako piše Netokracija, za Greyp bicikle tvrdi da će biti pristupačniji širem spektru kupaca.
Cijenom pristupačan svima, a jednim punjenjem baterije prevaljuje put od 120 kilometara
O cijeni se još ne može konkretno govoriti, no iz tvrtke tvrde kako će Greyp bicikli "performansama biti iznad konkurencije, a cijenom daleko ispod. Cijene konkurentnih proizvoda na tržištu, primjerice modela Terminus proizvođača M-55, kreću se oko 27.000 eura, a iz Greypa kažu kako će cijena njihovog bicikla biti više od četverostruko manja od navedenog konkurentnog modela.
Sljedeće godine u planu imaju razvijanje modela koji će biti još čak upola jeftiniji od ovog koji će svjetlo dana ugledati sljedećeg mjeseca, ali će zato i njegove performanse biti nešto slabije.
Ono na što se u Greypu fokusiraju, kako tvrde, su kvaliteta, dugovječnost, user-experience i izvedba. Na tržištu postoje mnogi slični modeli, no svi su napravljeni vrlo "low-tech", bez sofisticirane elektronike i algoritama, tvrde iz Greypa, stoga su oni odlučili na svom modelu ispraviti tuđe pogreške.
"Ono što je posebno na biciklu je da istovremeno može biti bicikl i motocikl - pali se na otisak prsta. Uprogramira se da se palcem aktivira "Street mode" u kojem se brzina limitira na 25 km/h, a snaga na 250 W čime vozilo zadovoljava kriterije za bicikl i netreba imati tablicu ni osiguranje, a vozač ne mora nositi kacigu te ga može voziti tamo gdje motocikli ne smiju ići. Drugim prstom se ulazi u "Speed mode" u kojem svih 12 kW snage i brzina od 65 km/h stoje na raspolaganju (za korištenje izvan ceste). Vozač pritom može birati hoće li bicikl samostalno voziti (dok većina drugih bicikala zahtijeva pomoć vozača pedaliranjem), želi li podupirati pogonski motor pedaliranjem ili isključivo samostalno pedalirati. Istim sustavom otiska prsta se mogu uključiti razna ograničenja za posuđivanje bicikla prijateljima - kao primjerice trajanje posudbe (nakon čijeg prestanka se bicikl samostalno gasi) ili maksimalna brzina vožnje", izjavljuju iz tvrtke.
Također je poseban i put koji se može prijeći jednim punjenjem ovog e-bicikla, a iznosi 120 kilometara. Njegova baterija od 1,32 kilovatsati na običnom se kućnom priključku puni jedan sat, a ta električna energije košta oko jedne kune. Razvijen je i sustav koji prikazuje mnoštvo podataka na ekranu, a može se povezati i sa smartphoneom preko Bluetooth tehnologije. Kako ti sustavi rade bit će objavljeno u obliku video 4. rujna.
Koncept je dovršen, a neki primjerci već prodani
Naime, koncept Greyp bicikala već je odavno dovršen, a neki su gotovi primjerci isporučeni kupcima s kojima Rimac Automobili rade na drugim projektima. U proteklim su mjesecima zaposlili dodatne djelatnike koji će se baviti isključivo proizvodnjom bicikala, a trenutno dovršavaju seriju novog modela od 20 komada koji su već unaprijed prodani.
Greyp bicikli bit će raspoloživi kao standardni modeli, no želje kupaca će se uvažavati, tvrde iz tvrtke, stoga će preinake i posebni zahtjevi izgleda biti mogući.
"Električni bicikli su budućnost"
"Električni bicikli su definitivno budućnost. Često su ljudi skeptični - "Čemu električni bicikl? Ako hoću pedalirati uzet ću bicikl, ako hoću voziti uzet ću motocikl". Taj skepticizam se brzo razbije kada se shvati koncept električnih bicikala:
1. I dalje možete pedalirati, ali se ne morate znojiti uz brdo ako ne želite
2. I dalje možete voziti bez pedaliranja, ali možete pedalirati kada želite
3. Ne trebate registrirati vozilo
4. Vozite se gotovo besplatno, tiho i ugodno
...i mnoge druge prednosti", tvrde inovatori iz Rimac Automobila, a ako im je za vjerovati, očekuje nas prilično jeftina varijanta hibrida sportskog, ekonomičnog, ugodnog i ekološki prihvatljivijeg gradskog prijevoza.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati