"Gas Guzzlers" na European Games Awardu: Hrvatski kreativci dogurali do trećeg mjesta
Foto: Gamepires
HVALJENA video igra hrvatskog razvojnog tima Gamepires, "Gas Guzzlers: Combat Carnage", nominirana je za najbolju trkaću igru na European Games Awardu.
To uistinu nije mala stvar jer jedan domaći proizvod ušao je u utrku s "velikim igračima" među kojima su i naslovi kao "F1 2011", "Dirt: Showdown", "Driver: San Francisco" itd.
Ovo je ujedno i dobra prilika da se razvojni tim Gamepires probije na veća svjetska tržišta. "Gas Guzzlers" se trenutačno nalazi na trećem mjestu, a u sljedećih nekoliko dana možete glasati i na taj način pomoći našem razvojnom timu da uspije osvojiti "Europski Oscar" za najbolju racing video igru!
Glasanje završava 13. kolovoza, a nagrada će biti dodjeljena 14. kolovoza tijekom održavanja najvećeg europskog sajma za video igre, Gamescom u Kolnu. O tome kako je nastao Gamepires te ova sjajna video igra, u intervjuu nam je otkrio Mišo Vučić, producent te suvlasnik Pandora studija.
Kako je nastao Gamepires?
Gamepires je nastao sinergijom privatnog kapitala i razvojnog tima sa željom da se pokrene posao izrade računalnih igara i virtualnih aplikacija poput "Virtualnog grada". S jedne strane su Andrej i Tomislav ti koji su okupili tim vrsnih hrvatskih programera i dizajnera, a s druge strane diskografska i distribucijska kuća Kondorcomm s dugogodišnjim uspješnim radom na ovim prostorima koji su stvorili osnove za pokretanje posla i tako je stvoren Gamepires, “gejmerska” podetiketa firme Pandora Studio.
Što vam je bila inspiracija za kretanje u jedan takav projekt?
Inspiraciju u izradi igara nije teško pronaći sto je lako vidljivo u raznovrsnosti i broju igara koje danas izlaze, od igrica za mobitele pa do ozbiljnih projekata kao što je ovaj naš. Svaki žanr igara je priča za sebe i iako se nikada nismo bavili izradom trkaće igre odlučili smo se posvetiti baš tom žanru jer smo uočili da na tržištu postoji prostor za trkaću igru s pucanjem, tako da sad imamo jedinstveni proizvod i možemo reći da je "Gas Guzzlers Combat Carnage" jedina igra ovog tipa koja je izašla u posljednjih nekoliko godina. Tako je nekako krenula ova naša avantura koja je rezultirala vrhunskim i međunarodno priznatim proizvodom.
Što ste dosad osmislili, točnije, koje naslove imate iza sebe?
Iako je "Gas Guzzlers" naš prvi naslov, članovi razvojnog tima imaju višegodišnje iskustvo i radili su na mnogim uspješnim naslovima do sada poput naslova "Serious Sam", "SpaceForce: Rouge Universe" i drugi.
Kakva je situacija na gamerskom tržištu za male timove poput vašeg, je li teško boriti se s velikim korporacijama?
Mali timovi kao što su u početku bili Bugbear, Codemasters ili Crytek su primjer malih timova koji su uspjeli naći mjesto pod suncem gamerskog tržišta, no uz neka velika spajanja svjetskih konglomerata kao naprimjer Vivendi/Activision /Blizzard koji kontroliraju medije i distribucije sve je teže doći do prave šanse. Recimo, na primjeru poznate video igre "Diablo", kad je ista izašla na tržište, ništa se nije prodavalo osim nje, sve oči gejmera su bile uprte u taj naslov, znači i prodajno i marketinški.
Jeste li imali kakvih komplikacija prilikom kretanja u projekt Gamepires?
Osim uobičajenih birokracijsko-administrativnih malih problema pri registraciji firme, nije bilo većih problema.
Jeste li uopće očekivali takav uspjeh?
Da budem iskren očekivali smo jaki "bum", zapravo, s obzirom na to da je kompletan tim Gamepiresa satkan od vrlo iskusnih ljudi iz gejmerske branše, a koji su već prije imali velike uspjehe na istom polju ("Serious Sam", "Alarm For Cobra", "SpaceForce: Rouge Universe") te s obzirom na to da se na projektu "Gas Guzzlersa" radilo vrlo kvalitetno preko godinu i pol dana, svako smo se nadali uspjehu. Igrica je napravljena s jednim ciljem, da postane hit, a samim time i da traje još dugo na teškom i zahtjevnom tržištu video igara.
Kako ste zadovoljni dosadašnjom prodajom?
Budući da je video igra izašla na svjetsko tržište i u hrvatskoj i Sloveniji krajem svibnja, prve rezultati prodaje govore da će upravo ona biti ovogodišnji hit, a kao potvrda istog je nedavno uvrštenje naše video igre u najuže nominacije za najbolju racing video igru u Europi- European Games Award.
Postoji li podrška od strane države za kreativce vašeg tipa ili je sve "uradi sam" princip?
Nažalost, u našoj mladoj državi vladajuće strukture još uvijek nemaju sluha za financiranje ovakvih projekata, dok u jednoj Poljskoj, Švedskoj, Njemačkoj postoji znatna podrška od strane istih država, u Americi je kreiranje video igara proglašena "devetom umjetnošću", a u Velikoj Britaniji developerski timovi dobivaju čak nagradu od kraljice zbog promicanja engleske kreacije i pameti u svijetu. Ne bih imao ništa protiv, da se nakon ovog intervjua stanje u nas stubokom promjeni.
Kakav je osjećaj naći se u istoj kategoriji s nekim od najvećih naslova u žanru?
Osjećaj je odličan, ne može biti bolji! Biti samo u istoj ligi s već popularnim brand naslovima, hit video igrama kao što su "Driver: San Francisco", "Burnout Crash", "Formula 1", "Dirt Showndown" i "Ferrari", dovoljno govori o našoj kvaliteti.
Što je idući korak nakon Gas Guzzlersa? Ima li kakvih novih naslova u planu?
Imamo u planu raditi na kreiranju igara raznih žanrova, no prvi korak prije toga bit će kreiranje i izrada "Gas Guzzlers" za XBOX360 igraču konzolu, trenutačno pregovaramo s nekoliko svjetskih izdavačkih kuća o prodaji prava za isto, a jedna od njih spada među top 5 najjačih gaming publishera u svijetu.
Što biste savjetovali svim onim gamerima koji imaju želju krenuti vašim stopama?
Da načelno nije bitno sto rade, da li su u pitanju igrice za mobitele, web igre ili pak kompleksnije igre, da na svakom polju ima mjesta za uspjeh ako budu ustrajni i završe projekt do kraja. Mnogi ljudi griješe u tome sto nikada ne završe to što su započeli nego "čuju" kako je na nekoj drugoj platformi "bolje" ili "lakše" te gube fokus od onoga s čime su krenuli. Vrlo je bitno da odrade čitav ciklus i da proizvod izađe na tržište, rezultati možda neće odmah biti bajni, ali bit će bogatiji za iskustvo u izradi i prodaji koje im vremenom može donijeti očekivanu korist. Smatram da ovdje u Hrvatskoj ima pametnih ljudi koji ne moraju odlaziti u "bolji svijet", već ovdje mogu živjeti sasvim solidno od rada na svjetskom tržištu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati