Austrijanci popljuvali Frljića: "Idiotska predstava", "besmislica" i "grčevito nastojanje da šokira"
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
JOŠ PROŠLE godine Oliver Frljić za Novi list pričao je o tome kako je austrijska publika odlično prihvatila njegovu interpretaciju Buchnerova "Woyzecka" tvrdeći da se recepcija njegova rada u Austriji značajno razlikuje od recepcije u Hrvatskoj, tvrdeći da se ovdje mnogobrojne netrpeljivosti prema njemu "maskiraju različitim kvaziestetskim argumentima".
Dodao je čak i da nije bilo negativnih reakcija iako se već tada na internetu mogao pronaći osvrt Barbare Petsch koja je za Die Presse napisala kako je "Woyzeck" u Frljićevoj režiji prepun "loših klišeja" i sugerirala da bi možda bilo bolje da Frljić piše vlastite komade.
Brutalni Ronald Pohl
Međutim, mnogo se toga promijenilo, a Frljić se ovog puta našao na udaru čak dvaju jakih kritičara. Meta njihovih "strelica" bila je njegova predstava "Naše nasilje i vaše nasilje".
Jedan od njih je poznati kritičar Ronald Pohl koji se za Der Standard žestoko obrušio na Frljića napisavši da se bečki festival u 2016. morao nositi s ovom "idiotskom predstavom" te da bi se čak i radikalni ljevičarski šok-umjetnik Johann Kresnik samo nasmijao na ovakve besmislice dodavši da se radi o "cinizmu bez mjere i smisla".
Dodao je i da je predstava preduga i da sve "neugodno vonja na školski kabare".
Nešto "blaži" bio je Norbert Mayer koji je za nešto konzervativniji Die Presse napisao svoj osvrt na Frljićevu "razočaravajuću" i "glupavu lakrdiju o terorizmu" koja "pršti jednostavnošću i sirovošću", a dodaje i da je izvedena amaterski te kritizira usiljeno i grčevito nastojanje da šokira gledatelje što na kraju rezultira dosadom.
"Antiintelektualna sredstva" i obična provokacija
No, to nije sve.
Nachtkritik ga kritizira da se koristi "antiintelektualnim kazališnim sredstvima" dok APA piše da je riječ o predstavi iz koje ništa ne možemo izvući, ali i predstavi koja na sve moguće načine pokušava provocirati u čemu bi eventualno mogla i uspjeti.
Najpozitivniji osvrt je onaj u Wiener Zeitung gdje ističu da je riječ o predstavi bez tabua koja se bavi odnosom fašizma i kapitalizma.