GM EN-V: Nova vizija urbane mobilnosti
KROZ 20 godina više od 60 posto svjetske populacije živjet će u urbanim područjima pa se očekuje kako će gradska infrastruktura, a posebno sustav prijevoza biti pod izuzetnim pritiskom. Jedno od rješenja ponudio je GM, i to na izložbi World Expo 2010 u Šangaju.
EN-V, što je skraćenica za Electric Networked-Vehicle (električno umreženo vozilo) dolazi kao plod suradnje General Motorsa i njegovog strateški partnera Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC).
U pitanju je električni dvosjed stvoren kako bi riješio probleme prometnih zastoja, slabe dostupnosti parkirnih mjesta, kvalitete zraka i troškova održavanja u gradovima budućnosti. Tri izvedbe EN-V-a izložene su u Šangaju, svaki s vlastitom osobnosti. Jiao (ponos), Miao (čarolija) i Xiao (smijeh) su vozila koja pokazuju zabavnu stranu vožnje u gradu, bar u teoriji.
Inspiriran prototipom Personal Urban Mobility and Accessibility (P.U.M.A.) kojeg je GM razvio u suradnji sa Segwayom i predstavio u travnju 2009 ovo prometalo pogone elektromotori.
Kao i na studiji Hy-wire (Paris 2006), motori pružaju snagu za ubrzavanje, no također kontroliraju usporavanje i zaustavljanje.
Osim minimiziranog radijusa okretanja, vozilo karakterizira nulto zagađenje. Energija se crpi iz Li-Ion baterija, omogućava autonomiju od 40 km, a mogu se puniti priključenjem na kućnu utičnicu. EN-V teži manje od 500 kg, dugačak je oko 1,5 m i time udovoljava uvjetima urbanog okruženja, bilo po pitanju vožnje ili parkiranja.
Dodatna atrakcija su komunikativne sposobnosti. EN-V "komunicira" s električnom mrežom kako bi utvrdilo kada je s obzirom na opterećenost iste najbolje vrijeme za punjenje baterija. Kombinacijom GPS sustava, komunikacijom među vozilima i senzorskim tehnologijama prikupljanja podataka na daljinu, EN-V može se voziti ručno i uz pomoć automatskog pilota, koji opet na temelju informacija o stanju na cestama u stvarnom vremenu bira odgovarajuću rutu.
Nadalje, koristeći sustave senzora i kamera na vozilu, EN-V može "osjetiti" što je oko njega, što pak omogućuje da vozilo brzo reagira na prepreke i promjene u voznim uvjetima. Primjerice, ako pješak stupi ispred vozila, EN-V će usporiti i u konačnici se zaustaviti.