HRT se (opet) kiti tuđim perjem
PRIDRUŽITE mi se na prijatnoj kafidžonkici uz Dora statistike. Soundtrack:
Uptown funk za djecu?! Pitanje je vremena kad će Cvek napraviti domaću verziju da konačno uspije bar jedan njegov funk singl.
HRT je poslao dopis medijima koji ste sigurno već negdje pročitali. Ukratko, hvale se da je Dora fantastična (i) ove godine te prosipaju brojke: skoro 2.5 milijuna pregleda, preko 30 tisuća lajkova i 5 tisuća komentara.
Ali to je HRT-ov modus operandi. Sjećate se prošle godine kad su Ivan Dečak i redatelj spota za onu njegovu pjesmu koje se ne sjećate, Dalibor Yikes Matanić, sjedili u HRT-ovoj emisiji sa Tomislavom Štenglom? Pregledi su se naveliko kupovali, uskoro posrnuli redatelj smješkao se od uha do uha, a HRT je čak i sa službenog profila ostavio YouTube komentar na spot u kojem se hvali vezom s Matanićem?
>>Tko na Dori kupuje preglede?
Ne bilo mi teško, istražimo malo top 10 (plus diskvalificirani) po pregledima da dobijemo bolji dojam.
Top 10 kandidata (YouTube)
Redom:
- Magazin - 339.000
- Marko Škugor - 271.000 (da stanem ovdje?)
(DISKVALIFICIRANA) Natalie Balmix 207.000 - Ogenj 206.000
- Luka Nižetić 156.000
- Marko Bošnjak 145.000
- EoT 140.000
- Ivxn 110.000
- Lelek 105.000
- Laura 91.000
- Ananda Lies 81.000
Jasno kao dan: Magazin daleko najpopularniji, Marko Škugor ima čvršći broj dva nego TikTok tinejdžer koji u životu nije unio vlakna u sebe, a svi ostali prilično kaskaju - uključujući i diskvalificiranu natjecateljicu koja i uz objavu van Dore ima treće mjesto!
Top 10 kandidata (komentari/lajkovi)
Poredajmo sad ovih top 10 po broju komentara na video - ne bi se trebala razlikovati situacija:
- Magazin - 1032 komentara/3400 lajkova/969 dislajkova (339.000)
- Ogenj 1091/4.200/188 (206.000)
- Marko Bošnjak 601/2800/202 (145.000)
- Lelek 564/1800/107 (105.000)
(DISKVALIFICIRANA) Natalie Balmix 507/2500/828 (207.000) - Luka Nižetić 471/2300/228 (156.000)
- Marko Škugor - 420/3900/1.900 (271.000)
- Ivxn 373/1700/111 (110.000)
- Laura 307/1300/162 (91.000)
- EoT 192/1300/84 (140.000)
- Ananda Lies 160/1100/55 (81.000)
Magazin i Ogenj odjednom su zvijezde večeri, a Škugor im iz daleke pozadine viče "živjeli mladenci!". Najveći prijestupnici su EoT koji - za mene neočekivanim pristupom - imaju baš loš omjer brojki.
Spotify priča sasvim drugu priču
Diskvalificirana Natalie Balmix dominira na Spotifyu sa skoro 23 i pol tisuće pregleda, a drugo mjesto nikad ne biste pogodili. Ili bar ne iz prva tri pokušaja.
Ivxn ubija sa skoro 15 tisuća pregleda, treći su Lelek s 13 tisuća, Marko Bošnjak s nešto manje od 13, Nižetić s 11 tisuća, a tek tu ćemo nabasati na Magazin koji još nisu probili ni 10 tisuća.
Favorizirani Ogenj? Tek šesto mjesto s 8 tisuća slušanja!
Laura ima skoro 7 i pol, dakle odmah iza Ogenja (ili to dekliniram koristeći "ognja"? Jao, vi kajkavci), ali tu su i EoT koji su jedva prešli 7 i Ananda koja ima 6 i pol tisuća slušanja. Dakle, svi su tu negdje s očitim YouTube favoritom.
Ako vam se vrti u glavi od ovoliko brojeva, ne brinite, zaključci su prilično jednostavni.
Čime se zapravo hvali HRT?
Dora ni ove godine nije privukla dobnu skupinu koja se najviše asocira s ovakvim stvarima. Izuzev ESC fanatika, mlade Dora tek usputno zanima, čemu svjedoče Spotify brojke. Stotine tisuća na YouTubeu se mogu platiti bez problema, ali da na Spotifyju nitko ne prijeđe 15 tisuća pregleda (osim diskvalificirane Natalie Balmix koja ima skoro dvostruko više)? Ludo!
HRT ove godine - logično - nije napravio ništa da bi privukao autore pa imamo ČAK TRI PJESME koje potpisuje ista ekipa, a najtužnije je što je Ananda jedina Hrvatica u toj ekipi.
Zanimljivo je i da Nipplepeople, po mnogima glavni favoriti prije objave pjesama, zasad zauzimaju dno tablice po svim metrikama. Znači li to da oni jedini nisu kupovali preglede ili je samo dokaz da nezanimljiva pjesma bez lobija jednostavno ne prolazi?
A ako hvastanje HRT-a oko ove Dore prihvatimo kao legitimno - interes za Doru je zaista veći. Za malu usporedbu: prošle godine u ovo doba top 10 je imao 1.317.000 pregleda. Ove godine top 10 ima 1.644.000 pregleda - nije revolucija, ali jest bolje, a osjetan je i porast komentara i sl.
Ali sve i da prihvatimo to kao postignuće - koliko je HRT zapravo odgovoran za to? Baby Lasagna fenomen odzvanja skoro svim ovogodišnjim pjesmama (zapravo ih možemo podijeliti na Disney baladice i pokušaje Baby Lasagne), a legitimitet natjecanja digao je upravo on.
Što je najgore, učinio je to izbjegavši HRT organizaciju - prvo odustajanjem Jelene Žnidarić niotkud, a zatim vrlo ozbiljnim poslom koji su napravili on i njegov tim da bi izbjegli produkcijske poteškoće i sami preuzeli na sebe što je više moguće vlastitog i HRT-ovog posla. Sjećate se prve večeri Dore i milijun tehničkih gafova, je li tako?
Svi smo svjesni da bi prošle godine bez Baby Lasagne u bespoštedan okršaj ušli Vatra, Damir Kedžo, Let 3 i Eugen kad bi prošlo kako je HRT zamislio? Ove godine imamo porast interesa javnosti koji je više nego očekivan nakon onakvog trijumfa - ne HRT-a, nego Baby Lasagne - i objektivno još goru situaciju po pitanju Eurosong perspektive.
Dvije najprikladnije pjesme (Ogenj i Bošnjak) možeš slušati pet puta zaredom i ne primijetiti refren, a oko 60% kandidata ovim pjesmama može biti samo zvučna kulisa za ispijanje kamilice nedjeljom uvečer dok obiteljski ćaskamo o Martinoj reakciji kad dozna da je Olga živa.
Da sam malo prepredeniji, pomislio bih da su forsirali neiskusne autore s prosječnim pjesmama samo da nam pokažu da je Baby Lasagna iznimka, a ne pravilo: sad im definitivno ne možemo prigovarati, zar ne?
Osim što su ove godine diskvalificirali jedinu pjesmu koja bi 100% prošla u finale Eurosonga nakon što su je autori poboljšali pa je postala previše konkurentna. Slično kao što ne bi pustili Baby Lasagnu u selekciju da su znali njegov potencijal. I, gle čuda, ta diskvalificirana pjesma je sad pri samom vrhu na YouTubeu, a na Spotifyu ima skoro dvostruko više slušanja od drugog mjesta.
Ne znam za vas, ali iz moje perspektive je potpuno izvjesno da je ovo prijelazna godina u kojoj se HRT kloni bilo kakvih skandala da bi se umirili duhovi. Idealni uvjeti za razočaranje na Eurosongu i uvod u godinu masovnih prijava Yem izvođača koji će dati sve od sebe da podignu renome HRT-a, pogotovo sad kad su potpomognuti HRT-om i SRAM-om diplomirali industrijski zanat i postali tantijemski titani te punopravni nasljednici Croatia Records jednoličnog veselog očaja za pacificiranje mase i šoping.
Dobro se pripremite, budućnost je u robi za široku potrošnju!
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati