Mercedes C63 AMG - još jedan iz "überklase"
MERCEDES-BENZ je u javnost pustio prve informacije vezane uz još jedan sportski model iz AMG obitelji. Nošen uspjesima u DTM-u, Mercedes predstavlja cestovni C63 AMG čija će glavna lovina biti BMW M3.
Kao i u slučaju nekoliko prijašnjih modela s potpisom tvrtke koja upravo obilježava četiri desetljeća postojanja, glavna uzdanica je ručno izrađen motor predstavljen 2005. godine. 6.2-litarski (6.208 ccm) V8 motor isporučuje 457 KS pri 6.800 o/min uz 600 Nm zakretnog momenta dostupnog pri 5.000 o/min. Ovdje valja napomenuti kako vozač može računati na 500 Nm u širokom rasponu od 2.000 do 6.250 o/min. Umjesto tehničkih detalja vezanih uz motor reći ćemo samo da u usporedbi s konkurencijom AMG-ov adut daje i do 30 % veći moment.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Drugim riječima, jedna konjska snaga ima zadatak da pokreće 3,6 kg automobila. Dragulj strojogradnje usuglašen je sa sedam stupanjskim Speedshift Plus 7G-TRONIC automatskim mjenjačem, a C-klasi omogućuje da ubrza do 100 km/h za svega 4,5 sekundi, Naravno, maksimalna brzina je u skladu s njemačkim bontonom limitirana na 250 km/h.
Kompletna prerada izvorne C-klase obuhvatila je cjelokupnu mehaniku, od prije spomenute AMG-ove izvedbe naprednog automatskog mjenjača (tri moda rada, S-sport, C-comfort i M-manual), novog upravljačkog sustava (prijenosni omjer 13.5:1) i ovjesa, pa sve do elemenata koji posredno utječu na vozne osobine. Primjera radi, povećane su mogućnosti hlađenja, motora ali i ulja za sustav hlađenja u mjenjaču.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
S druge strane, modifikacijom prednje osovine povećan je trag kotača za 35 mm u odnosu na serijski model. Prerada nije ostao pošteđen niti stražnji ovjes (multilink) posljedica čega je 12 mm veći trag kotača. Superiornom ponašanju na cesti doprinjet će i serijski 18-inčni aluminijski naplatci s gumama mjera 235/40 sprijeda i 255/35 straga. Automobil je moguće na zahtjev opremiti i broj većom obućom, koja se isporučuje u kombinaciji pneumatika mjera 235/35 sprijeda, odnosno 255/30 straga.
Sasvim logično, AMG se dotakao i sustava kočnica. Diskovi sprijeda su mjera 360 x 36 mm u kombinaciji s šest-klipnim čeljustima, a straga 330 x 26 mm i dva klipa manje. U isto poglavlje uključuje se ESPÒ napredni sustav nadzora dinamičke stabilnosti vozila s tri predefinirana stadija rada. Naime, osim mogućnosti uključivanja i isključivanja tu je i Sport opcija kod koje sustav ne reagira suviše revno, pružajući u neku ruku kontrolirani užitak u vožnji.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Detaljno unaprijeđena vanjština obuhvaća novi poklopac motora s dominantnim ispupčenjima, a slijede ga prepoznatljiva maska hladnjaka i markantni odbojnik s maglenkama integriranim u kromirane obrube. Pridodamo li svemu bočne pragove i integrirani stražnji spojler stječe se dojam da se radi o dizajnerski gledano najradikalnijoj AMG izvedbi C klase od 1993. godine kada je predstavljen C36 AMG.
Uređenje interijera provedeno je u istom tonu. Dominiraju sportska sjedala presvučena kožom i opremljena sustavom prilagodbe konturi tijela. Osim idealne ergonomije vozaču će se posebno dojmiti sportski upravljač, poluge mjenjača smještene odmah iza, kao i ploča s instrumentima na kojoj dominira brzinomjer graviran do 320 km/h. Također, ovisno o fazi vožnje vozač može pritiskom na AMG tipku ući u posebno prilagođeno sučelje. Tako warm-up prikazuje temperature ulja u motoru i tekućine za hlađenje, set-up obavještava o podešenju ESPÒ sustava, a tu se mogu naći i informacije o modu mjenjača, aktivaciji štoperice (race mod) i sl.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I za kraj ćemo reći kako je AMG u razvoj novog modela krenuo još 2004. godine. Već 2005. godine napravljeno je nekoliko prototipa na osnovi modela C55 AMG, a početkom prošle godine na cestu su stigli prvi testni primjerci novog modela. Osim nebrojenih testiranja u gotovo svim klimatskim uvjetima u kojima je učestvovalo 20 vozila, automobil je paralelno razvijan uz pomoć raznih numeričkih metoda, a zahvaljujući precizno izrađenom digitalnom modelu. Prodaja modela najavljena je za početak iduće godine.
Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Mercedes-Benz
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati