Mislili ste da vas Hollywood laže? Ni ne znate koliko ste u pravu
Foto/Screenshot: Press/YouTube
JEDAN od glumaca u seriji "Salem" nedavno je zbog osobnih razloga bio prisiljen napustiti snimanje. I dok bi to prije samo nekoliko godina značilo ogroman debakl i troškove ponovno snimanja, to više nije slučaj.
"Nismo ponovno snimali, samo smo njegovo lice zamijenili licem drugog glumca", govori tvorac serije Brannon Braga.
Danas je sve to moguće učiniti računalom, a Braga priznaje da redovito dotjerava glumce, bez obzira na to radilo se o aknama, podočnjacima ili bradavicama koje su se slučajno pojavile tijekom ljubavnih scena.
A ako se ovakve stvari rade na televizijskim serijama, možete samo zamisliti što se radi u filmovima čiji budžeti prelaze 300 milijuna dolara.
Kad ovih tisuću tehnika uljepšavanja nije dovoljno
Današnji specijalni efekti toliko su dobro uklopljeni da ih gotovo ni ne primjećujete, a među filmove prepune efekata danas se ubrajaju i oni za koje to nikada ne biste pomislili. Primjerice, "The Girl With the Dragon Tattoo" David Finchera prepun je specijalnih efekata o kojima vjerojatno niste ni razmišljali, a uključuju sve od snijega do vatre.
No, jeste li efekte primijetili na licima glumaca?
Sve donedavno glumci su bili "ograničeni" na šminku, kvalitetnu rasvjetu, korzete, estetske zahvate, Botox, ekspresne dijete, trenere, steroide, kostime, leće i filtere ili dvojnike, a na sve to odsad možete dodati i računala koja su sve prisutnija u micanju prištića i bora ili povećanju dijelova tijela koji to zahtijevaju.
Međutim, uljepšavanje i pomlađivanje sve češće odlazi korak dalje.
"Ako u postprodukciji požele da ti nos bude veći ili manji, to je njihova odluka. Neka atraktivna osoba izađe mokra iz bazena? Nitko ne želi vidjeti kako stvarno izgledaju. Sve je to fantazija", govori Michael Shannon.
Ne vjerujte savršenim "pločicama"
Lola Visual Effects je kompanija zadužena za poljepšavanje glumaca, ali oni su odbili razgovarati s novinarima New York Magazinea koji su se pozabavili s ovom temom. Primjerice, riječ je o kompaniji koja je radila na "Benjaminu Buttonu" i Chrisu Evansu u "Kapetanu Americi" (za one koji su se zapitali kako je moguće da Evans bude onako malen i žgoljav).
"Ljubavna scena možda neće imati jednak utjecaj ako zvijezdama vidimo podočnjake, loš ten ili natečene obraze. Moja specijalnost su nevidljivi kozmetički efekti. Ako iz kina izađete s mišlju da vaš omiljeni glumac ima savršen ten i nimalo masti na tijelu - moj posao je obavljen", govori u knjizi "Masters of FX" suosnivač kompanije Edson Williams koji je prošle godine radio na čak 14 filmova među kojima su The Big Short, Joy i Mission: Impossible - Rogue Nation.
Sve do 2003. Williams je digitalno obrađivao pop zvijezde i davao im taj pomalo zamagljeni i savršeni "porculanski look" kakav je imala Britney Spears. Nakon toga primio je poziv studija koji je tražio da jednom njihovom starijem glumcu dodaju "pločice". Samo tri mjeseca kasnije osnovao je Lolu i počeo raditi na visokobudžetnim filmovima.
Kad prekrasni ljudi moraju biti još ljepši
Poznati majstor za specijalne efekte Jim Rider smatra da su ovi "digitalni fejsliftinzi" grozni jer ponekad se uljepšavaju i glumice koje ionako izgledaju prekrasno, ali netko smatra da imaju par kilograma viška.
Poznati montažer Joe Walker (Sicario, 12 Years a Slave) tvrdi da se tijela izdužuju u postprodukciji kako bi glumci izgledali vitkije: "To je trik koji pali, ali osjećam se kao da radim nešto nemoralno".
Rad na uljepšavanju uključen je u budžet svakog filma, a smatra se tolikim prioritetom da se ponekad režu mnogi drugi troškovi kako bi se omogućio angažman digitalnih kozmetičara. Međutim, glumci ponekad odbijaju ove zahvate. Jedan od čelnih ljudi velikog studija rekao je da je jedna njihova glumica s A-liste odbila digitalno uljepšavanje i nastavila ga odbijati sve dok nije vidjela što su napravili s licem njezinog kolege.
"Na kraju smo na njoj odradili 275 zahvata", govori on.
Paul Reubens (63) u novom nastavku filma o Pee-Weeju Hermanu izgleda isto kao što je izgledao 1990., a sve zahvaljujući specijalnim efektima.
"Mogao sam jednostavno napraviti face-lift i uštedio bih im dva milijuna dolara", našalio se Reubens za New York Times.
Recite zbogom opasnim transformacijama
Gotovo da nema većeg filma u kojem se to ne radi, a redateljima su na raspolaganju tri opcije: lagano retuširanje, jako retuširanje i kompletno prepariranje. Većina se odlučuje za srednju opciju.
Da stvar bude smješnija, kompanije poput Lole danas rade i na filmovima kako bi umanjili posljedice stvarnih plastičnih operacija koje na filmu izgledaju preočito.
"Nekad su im lica prezategnuta ili dolaze s previše Botoxa zbog čega im se obrve ne miču dovoljno. Radio sam na par projekata na kojima smo im morali animirati obrve", govori Williams i dodaje da to isto rade i s mišićima glumaca ako nisu dovoljno naglašeni.
Mislite da je Joseph Gordon-Levitt svladao žongliranje za film "The Walk"? Ne, samo su njegovo lice nasadili na tijelo pravog žonglera, a tehnika zamjene lica postala je uobičajena, posebno na filmovima o super junacima jer rad s pravim kostimima bio bi pakao.
Jack O'Connell digitalno je smršavio za "Unbroken", a trudnoća Claire Danes nije bila problem producentima "Homelanda" jer su torzo mršavije dublerice stavili umjesto njezina.
Desetljećima su glumci prolazili kroz teške i ponekad nezdrave transformacije poput Roberta De Nira u "Raging Bullu", Matthewa McConaugheyja za "Dallas Buyers Club" ili Christiana Balea za "The Machinist", ali to neće još dugo biti problem.
Ne glumiš dovoljno dobro? Sredit ćemo to u postprodukciji
Naravno, ova manipulacija često ulazi i na teren same izvedbe. Prije ste samo u montaži kombinirali najbolje dijelove više pokušaja snimanja kako bi dobili kvalitetnu scenu, ali sad možete otići korak dalje i iz scena u kojima sudjeluje više glumaca izbacivati one koji su posao odradili slabije i kombinirati ih po volji.
Možete kratiti pauze, okretati im glave u smjeru u kojem želite da budu okrenute, modificirati im usne tako da ispada da izgovaraju drugu riječ ili snimati film nakon što ste snimili film tako da glumci slabije scene ponovno odglume pred zelenim platnom. Upravo je to učinio Gore Verbinski nakon snimanja "The Lone Rangera".
Fanovi su 2006. ostali šoku nakon što su doznali da su majstori digitalnim putem dodali suzu na lice Jennifer Connelly u filmu "Blood Diamond".
Danas je to uobičajeno.
U filmu "Southpaw" dodane su i suze, krv, znoj, slina i rane. Dodani su udarci kojih nije bilo.
"Imao sam glumicu koja je izgledala preplašeno dok je vrištala. Dao sam kompjuterašima da se poigraju s njezinim obrvama tako da njezin preplašeni krik postane ljutiti krik", govori Braga.
Trebaju li nam uopće glumci?
Sjećate se kako su digitalni dvojnici izgledali u "Spider-Manu" iz 2002.? Očajno. No, to više nije slučaj, a danas gotovo da i ne vidite razliku između pravih glumaca i onih digitalnih.
Kad pogledate kako se snimao film "Deadpool" dobivate dojam da Ryan Reynolds nije uopće sudjelovao u snimanju akcijskih scena. U velikim borbama Avengersa gotovo da i nema glumaca, ali to postaje sve češći slučaj i u dramama.
Neke glumce to i pomalo uznemiruje.
"Odveli su me sobu i skenirali mi lice. Tražili su od mene da se smijem i mrštim. U jednom sam trenutku rekla ne jer nisam znala zašto im to treba", govori Jessica Chastain opisujući iskustva sa snimanje jedne srednjebudžetne drame.
Neki opravdano strahuju da bi nakon njihove smrti netko mogao iskoristiti njihov lik i smjestiti ga u porno film, a problem je postao toliko prisutan da postoje i odvjetnici koji se bave upravo tim pitanjem.
"Ovo nije neutemeljen strah. Nikad ne dopuštate da se kompjuterizirani dvojnik pojavljuje u golišavim scenama ili scenama seksa", objašnjava odvjetnik koji je u ugovore s klijentima uključio i tu posebnu klauzulu.
I dok su veliki glumci osigurani, statisti među kojima su i oni koji nalikuju poznatim glumcima - nisu, a producenti s tim scenama mogu raditi što god požele.
Što donosi budućnost
U budućnosti možemo očekivati poboljšanje ove tehnike, a digitalna tehnologija dodatno će olakšati rad na filmovima. S druge strane, autentičnost je oduvijek bila nesiguran teren u Hollywoodu.
"S jedne strane imate Kena Loacha, a s druge Michaela Baya, a bojim se da nas tehnologija gura prema Bayu", govori Joe Walker.
Mnogi će potegnuti i pitanje nerealnih ideala ljepote koje ovakva retuširana tijela postavljaju.
"Sljedećoj generaciji tinejdžera bit će teško ne mrziti same sebe jer ono što pred njih stavljamo naliči božanskoj ljepoti", govori redatelj Nicolas Winding Refn (Drive) koji odbija retuširati glumce ne samo zbog nerealnih ideala već i zbog činjenice da se kao gledatelji ne poistovjećujemo sa savršenošću glumaca već upravo suprotno - privlače nas njihovi nedostaci.
Tehnologija nam otvara mogućnosti da ispričamo priče koje inače ne bismo mogli, bez obzira na to radilo se o dramama ili blockbusterima, a studijima to omogućuje da osiguraju svoja ulaganja. Primjerice, glumac koji bi inače bio prestar da se pojavi u 10 nastavaka sad to može zahvaljujući tehnologiji koja će ga iz godine u godinu pomlađivati.
Steven Spielberg nedavno je najavio novog Indianu Jonesa, a mnogi fanovi rekli su da je 73-godišnji Harrison Ford prestar za film. Međutim, oni pogrešno pretpostavljaju da će Ford u filmu izgledati kao da ima 73.
Poželi ti to, Spielberg se može pobrinuti da Ford izgleda kao u prva tri filma.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati