"Obmana godine": Obogatila se govoreći ljudima kako da žive pa sve pogazila
NAKON što je izgradila svoje carstvo savjetujući fanovima diljem svijeta da se iz svog doma riješe svega što im je nebitno i nepotrebno, japanska autorica Marie Kondo povukla je potez zbog kojeg je već zovu obmanom godine. Iako nije očekivala da će išta poći po zlu ako otvori online trgovinu, njeni fanovi osjetili su se pogođenima što im sad pokušava uvaliti nepotrebne i nebitne predmete, slične onima kojih su se, slušajući njene savjete, riješili.
"Sva sreća da sam očistio kuću po metodi Marie Kondo jer sad mogu iskoristiti činjenicu da ima online trgovinu i napuniti kuću stvarima koje mi baš trebaju poput rašlji za čakre i četkica za računalo", napisao je jedan razočarani muškarac iz Australije.
Ako ste slučajno propustili cijelu ovu priču, slijedi sažetak. Marie Kondo svjetsku je slavu stekla svojom KonMari metodom spremanja i čišćenja prostora od svega što ne koristite ili niste uz to emotivno vezani, primjerice ukrasa u domu ili knjiga.
Najprije je objavljivala knjige, a ove godine krenula je njena emisija "Tidying Up With Marie Kondo" na Netflixu. Nakon emisije pokrenula je i KonMari tečaj organizacije, a njegovi polaznici mogu postati certificirani savjetnici. U dobi od 34 godine Marie je dospjela među 100 najutjecajnijih ljudi prema časopisu Time.
Njezina metoda razlikuje se i po tome što se red uvodi prema kategorijama: odjeća, knjige, papiri, komono (kuhinja, kupaonica, dnevna soba, garaža) i sentimentalni predmeti. Svaka stvar koju ostavite u svom životu mora vam donositi radost, a predmetu koji izlazi iz vašeg života zahvalite što je bio s vama.
S druge strane, u njenoj se online trgovini mogu naći upravo predmeti bez kojih možete, poput vaza, pladnjeva, svijeća, zdjelica, svijećnjaka i ogledala. Cijene su šarolike, najjeftiniji pladnjevi koštaju 28 dolara, dok papuče stoje 206 dolara. Bez brige, nećete ih kupiti jer su već rasprodane.
Kondo tvrdi da su njeni fanovi željeli vidjeti koje predmete ona ima u svom domu pa je odlučila ponuditi ih na tržištu u suradnji s proizvođačima te pokrenuti vlastitu online trgovinu. Dodaje da se ne odriče svoje filozofije te da je uvijek bolje posjedovati manje stvari jer nas previše stvari guši. Istaknula je i da ljudi koji žive po njenoj filozofiji ponekad žele nešto kupiti, a predmeti koje ona prodaje za nju su posebni.