Propao pokušaj izvoza Yuga na američko tržište
Tekst se nastavlja ispod oglasa
AMERIČKI biznismen koji je donio Yugo u SAD u 1980-ima odustao je od pokušaja da taj automobil ponovno distribuira u Ameriku, ali kraj četvrt stoljeća duge priče o malom srpskom automobilu nalik na kutiju još nije na vidiku.
Malcolm Bricklin, koje je prije dvadesetak godina osmislio dovođenje jeftinog jugoslavenskog automobila na američko tržište, izvijestio je kragujevačku tvornicu automobila "Zastavu" da zamršena vlasnička pitanja i politička situacija u Srbiji onemogućavaju novi posao, javljaju lokalni izvjestitelji.
Bricklinova kompanija "Newcaro" i "Zastava" ušli su u zajednički projekt, nazvan "Zastava Motor Works" (ZMW), 2002. s ciljem ponovnog izvoza srpskog automobila u SAD.
U pet godina prije no što je doživio neuspjeh 1989., Yugo America prodan je u najmanje 150.000 primeraka, za oko 4.500 dolara po automobilu. Bricklin je nedavno tvrdio da je prodano oko 190.000 "najbrže razvijenog automobila ikad izvezenog iz Europe".
Bricklin je rekao da u novom projektu neće biti samo Yugo, "Zastavin" obiteljski auto s klasičnim motorom 1,1 i 55 konjskih snaga, već nešto veći i moderniji model Florida s pet vrata, osmišljen 1987. te njegova pick-up verzija.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
No, njegova ideja da će "Newcaro" moći kontrolirati "Zastavu" s oko 175 milijuna dolara investicija kroz ZMW očito nije imala temelja.
Tako je tvornica automobila u "Zastavinoj" grupaciji, koja izrađuje i oružje i specijalna vozila, ostala u praznini koja ju je zadesila raspadom bivše Jugoslavije i gubitkom velikog, uvelike zaštićenog tržišta.
Njezin oslonac, Yugo, koji je na području bivše države prodan u stotinama tisuća komada, s najboljom prodajom 1989. (118.237 komada), ostao je bazično nepromijenjen, osim nekoliko plastičnih poboljšanja unutrašnjsti vozila u odnosu na prototip iz 1980.
Prije bricklina, "Zastava" je pokušala koketirati s "Daewoom" i "Hyundaijem", "Fiatom" i "Peugeotom", no pregovori su uvijek propadali jer "Zastava", pod jakim socijalnim pritiskom, nije bila osposobljena suočiti se s dramatičnim promjenama tržišnih uvjeta.
Bez većih promjena i investicija na vidiku, preostale opcije bile su nastaviti kao do sada ili ključ u bravu.
"Zastavini" automobili danas zadovoljavaju tek neke sigurnosne, ekološke i komforne standarde. Yugo je prošloga tjedna na internetskoj anketi proglašen najgorim automobilom ikad proizvedenim, značajno potukavši Forda Pinta i više drugih automobila.
Modeli Yuga izrađeni između 1988. i 1992. bolje su kvalitete i pouzdanosti od onih proizvedenih ranije. Novi Yugo još uvije košta oko 4.500 dolara, dok se tražena cijena za "dobro očuvani" Yugo iz 1990. kreće oko 2.750 dolara.
Malcolm Bricklin, koje je prije dvadesetak godina osmislio dovođenje jeftinog jugoslavenskog automobila na američko tržište, izvijestio je kragujevačku tvornicu automobila "Zastavu" da zamršena vlasnička pitanja i politička situacija u Srbiji onemogućavaju novi posao, javljaju lokalni izvjestitelji.
Bricklinova kompanija "Newcaro" i "Zastava" ušli su u zajednički projekt, nazvan "Zastava Motor Works" (ZMW), 2002. s ciljem ponovnog izvoza srpskog automobila u SAD.
U pet godina prije no što je doživio neuspjeh 1989., Yugo America prodan je u najmanje 150.000 primeraka, za oko 4.500 dolara po automobilu. Bricklin je nedavno tvrdio da je prodano oko 190.000 "najbrže razvijenog automobila ikad izvezenog iz Europe".
Bricklin je rekao da u novom projektu neće biti samo Yugo, "Zastavin" obiteljski auto s klasičnim motorom 1,1 i 55 konjskih snaga, već nešto veći i moderniji model Florida s pet vrata, osmišljen 1987. te njegova pick-up verzija.
No, njegova ideja da će "Newcaro" moći kontrolirati "Zastavu" s oko 175 milijuna dolara investicija kroz ZMW očito nije imala temelja.
Tako je tvornica automobila u "Zastavinoj" grupaciji, koja izrađuje i oružje i specijalna vozila, ostala u praznini koja ju je zadesila raspadom bivše Jugoslavije i gubitkom velikog, uvelike zaštićenog tržišta.
Njezin oslonac, Yugo, koji je na području bivše države prodan u stotinama tisuća komada, s najboljom prodajom 1989. (118.237 komada), ostao je bazično nepromijenjen, osim nekoliko plastičnih poboljšanja unutrašnjsti vozila u odnosu na prototip iz 1980.
Prije bricklina, "Zastava" je pokušala koketirati s "Daewoom" i "Hyundaijem", "Fiatom" i "Peugeotom", no pregovori su uvijek propadali jer "Zastava", pod jakim socijalnim pritiskom, nije bila osposobljena suočiti se s dramatičnim promjenama tržišnih uvjeta.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Bez većih promjena i investicija na vidiku, preostale opcije bile su nastaviti kao do sada ili ključ u bravu.
"Zastavini" automobili danas zadovoljavaju tek neke sigurnosne, ekološke i komforne standarde. Yugo je prošloga tjedna na internetskoj anketi proglašen najgorim automobilom ikad proizvedenim, značajno potukavši Forda Pinta i više drugih automobila.
Modeli Yuga izrađeni između 1988. i 1992. bolje su kvalitete i pouzdanosti od onih proizvedenih ranije. Novi Yugo još uvije košta oko 4.500 dolara, dok se tražena cijena za "dobro očuvani" Yugo iz 1990. kreće oko 2.750 dolara.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati