Sve se više ljudi operira da izgledaju poput filtera sa Snapchata, a posljedice mogu biti užasne
Foto: Instagram
LICE S naslovne fotografije zasigurno vam je poznato. To je Kylie Jenner, donekle.
Zapravo je to lice Kylie Jenner provučeno kroz filtere Snapchata gotovo do neprepoznatljivosti. Takvo je odaslano na smartphone milijuna korisnika diljem Zemlje, a sve veći broj njih vjeruje da je to savršeno lice koje žele imati.
Iako joj to nije službeno ime, tu želju za licem iz Snapchat filtera sve se češće naziva Snapchat dismorfijom. Taj je izraz smislio doktor Tijion Esho, osnivač klinike ESHO u koju sve češće dolaze pacijenti i traže od njega da im napravi lice koje vide na zaslonu kad se provuku kroz Snapchat filtere.
Iako on to ne želi napraviti, postoje kirurzi koji ispunjavaju svaku, pa i najluđu želju svojih pacijenata, a nakon što njihova nova lice ne prođu najbolje u stvarnosti, pacijenti padaju u depresiju.
Kako kaže, već je naviknut na to da pacijenti traže crte lica poznatih osoba, poput usana Angeline Jolie ili čeljusti Hugha Jackmana, no neshvatljivo mu je da žele izgledati kao lica poznatih osoba koja su filterom modificirana do grotesknih razmjera.
"Ljudi misle da će, s obzirom na to da je transformacija filterom bila brza i laka, jednako takva biti transformacija u stvarnom životu. To je nerealistično i opasno jer trivijalizira medicinske postupke koji mogu biti iznimno rizični", rekao je Esho za Unilad.
Sve je počelo s filerima za usne koje imaju gotovo sve Kardashianke, a vidljivi su i na brojnim influencericama s Instagrama, a onda je krenulo kao pošast. Pacijenti žele kožu glatku poput one koju imaju kad uključe filter na Instagramu, ravnije i tanje noseve, a u ekstremnijim slučajevima istaknutije jagodice i veće oči.
"Ovo je tržište na kojem su većina klijenata žene, ali broj muškaraca raste i sada iznosi oko 20 posto. Muškarci najčešće koriste filtere da sakriju podočnjake. Neki pak donose filtrirane fotografije kako bi mi pokazali kakav nos ili čeljust žele", dodao je Esho.
Doktorica Jenny Cole ističe da problem nastaje kad ljudi stalno promatraju filtrirane fotografije te počinju vjerovati da su stvarne.
"Ljudi promatraju druge kako bi se uvjerili izgledaju li oni sami dobro. Ako se uspoređujete sa sređenim fotografijama, uvijek ćete izgledati lošije od toga. To se dosad događalo samo s fotografijama poznatih, no danas se događa i kad se uspoređujemo s fotkama 'običnih' ljudi s Instagrama", ističu stručnjaci.
S obzirom na to da je Kim Kardashian već kroz filtere provlačila snimke svoje tek rođene kćerkice Chicago, Esho upozorava da će sve mlađe generacije osjećati taj potpuno nerealističan pritisak da izgledaju savršeno kao te snimke. I za to je skovan termin, Jenneration, kao oznaka za generaciju koja neće razlikovati virtualno od stvarnog.
"Od rođenja su na društvenim platformama, a njihov osjećaj vrijednosti ovisi samo o broju lajkova i pratitelja. Naše slike su sad lako dostupne i izložene su ocjenjivanju. Svakog dana viđamo tuđe fotografije na društvenim mrežama i osjećamo se lošije. Mnoge od tih slika su uređene, zbog čega stvaraju nerealna očekivanja", tvrdi Esho.
Tvrdi da odbija klijente s nerealnim očekivanjima, poput pacijentice koja se već operirala, a sad je željela izgledati kao osoba s fotke koju je provukla kroz brojne filtere. Umjesto na operacijski stol poslao ju je psihologu, a kaže da se žena sad osjeća bolje.
Kako bi se dio problema spriječio na vrijeme, Esho se zalaže za zakonsku zabranu estetskih postupaka na maloljetnicima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati