Veliki skandal: Što se zapravo događa između Keshe i njezinog producenta?
Foto: Getty Images/Press
OVIH dana vjerojatno ste na svom zidu naišli na barem jedan članak koji se bavi sudskom dramom nekoć popularne pop pjevačice Keshe i njezinog bivšeg suradnika, producenta Lucasza "Dr. Lukea" Gottwalda.
No, ono na što ste naišli vjerojatno vas je zbunilo jer prilično je nejasno zašto bi sud donio presudu prema kojoj pjevačica ostaje ugovorom vezana za čovjeka kojeg je optužila za silovanje.
S jedne strane imamo zgroženu javnost i gomilu glazbenika koji daju podršku pjevačici, ali i one koji smatraju da Kesha koristi društvene mreže kako bi ljude okrenula protiv uspješnog producenta i izvukla novac.
Isto tako, Kesha je slavna osoba čiju smo stranu priče mnogo puta čuli dok je Gottwald tijekom 12 godina karijere rijetko davao intervjue i da nije bilo ovog skandala, za njega vjerojatno ne biste ni znali.
Valja spomenuti i to da o kompletnoj ekipi Maxa Martina zapravo vrlo malo znamo jer radi se o tajnovitoj ekipi ljudi koji govore uglavnom o svom poslu (više možete pročitati OVDJE).
Tko je Dr. Luke?
Upravo je i to izazvalo dodatnu fascinaciju pričom o hitmakeru o čijem se životu zna vrlo malo ili gotovo ništa.
Ono što znamo jest da je Gottwald autor nekih od najvećih hitova (Wrecking Ball, Right Round, I Kissed a Girl), dio je ekipe Maxa Martina, pažljiv je, precizan i opsesivan oko onog što radi, a to su osobine zbog kojih je mnogo puta primao pohvale, ali i pokude onih koji smatraju da je s njim izuzetno teško raditi.
Priča o problemima s Keshom pojavila se nedugo nakon što je New Yorker objavio priču o njemu (listopad 2013.), a na internetu se pojavila peticija "Free Kesha" čiji je cilj bio skupiti dovoljno novca da se otkupi njezin ugovor od Sonyja i u kojoj se ističe da je pjevačica izgubila kreativnu kontrolu, da je Luke tretira poput lutke, tjera da snima pjesme koje ne želi, a to se donekle poklopilo i sa sadržajem novinskog članka u kojem Dr. Luke pojašnjava zašto je bio toliko težak oko drugog albuma.
"Kao što je to slučaj i s Katy Perry, i ona ima dva albuma, a vjerujem da ako pogodite sve s prva dva albuma, imate karijeru. Ako snimite odličan prvi i drugi album, a treći vam je sranje, i dalje možete snimiti četvrti album. Imate čak i dovoljno materijala da se zadržite na turneji. No, samo jedan dobar album? Ne! Trebaju vam dva. To je nečija karijera. Za razliku od dokazanih umjetnika koji to očekuju, uzbudljivije mi je unijeti promjenu u nečiji život. Stoga želim učiniti sve da bi to profunkcioniralo", objasnio je Gottwald.
Puno više od control-freaka?
No, u Keshinoj se tužbi pojavilo se i mnogo toga što je sugeriralo da se iza zatvorenih vrata odvijalo puno više od puke opsesije jednog control-freaka. Pjevačica ga je, naime, optužila za seksualni napad, seksualno nasilje i zlostavljanje, nepravedno poslovanje, uznemiravanje te namjerno izazivanje emocionalne boli.
Tužba je osvanula točno godinu dana nakon članka u New Yorkeru, a čak je i autor članka, novinar John Seabrook sugerirao da postoje problemi između njih dvoje: "Potpisao je Keshu (pravog imena Kesha Rose Sebert) kao tekstopisca i umjetnika još 2005., kad je imala samo 18 godina i otada joj je pomogao hitovima kao što su Right Round i Tik Tok. No, sad kad su joj se po snovi ostvarili, postajalo ju je sve teže držati pod kontrolom".
Ipak, iz ovog se Seabrookovog članka moglo izvući da je Kesha razmažena i nezahvalna zvijezda koja je dobila što je htjela da bi nakon toga počela praviti probleme.
Činjenica je da je Kesha odigrala itekako važnu ulogu u stvaranju Gottwaldova imena za čiju je izdavačku kuću Kemosabe Records potpisala i bila prva velika (i još uvijek najveća) zvijezda. To je posebno važno spomenuti jer njegovi posljednji veći hitovi bili su oni za Maroon 5 (Sugar) i Becky G (Shower).
Priča nije toliko jednostavna
Drugim riječima, njihov je poslovni odnos daleko kompleksniji nego bi se dalo zaključiti iz prečesto površnih članaka koji jasno zauzimaju njezinu ili njegovu stranu.
Primjerice, prije nego je započela unosna suradnja danas zaraćenog dvojca, Kesha je živjela u rupetini u Echo Parku u Los Angelesu i da se Luke nije angažirao i dao joj priliku, pitanje je bi li uopće uspjela.
S druge strane, Kesha je autorica zaraznog refrena velikog hita Flo-Ride "Right Round" koji je ujedno bio i njezina odskočna daska. No, Dr. Luke nije je potpisao kao autoricu teksta zbog čega ne dobiva tantijeme. Ukratko, zakinuta je za taj iznos što ide u prilog njezinim tvrdnjama da je odnos s Lukeom od samog početka bio dobar samo za njega.
U trenutku kada ju je Luke "otkrio", bila je srednjoškolka koja je imala obećavajuće demo snimke i namjeravala upisati faks. No, Luke ju je uvjerio da odustane od studiranja i dođe živjeti kod njega.
Teške optužbe
Tada su se pojavili i prvi problemi.
U tužbi stoji: "Odmah po dolasku postalo je jasno da Dr. Luke nije mentor kakvim se predstavljao i ono što je obećao nije djelovalo ostvarivo. Bio je zaokupljen karijerama drugih umjetnika, onih koji su bili poznatiji i donosili više novca. Nije provodio vrijeme, davao savjete niti pružao podršku gospođici Sebert, a posljedica je to da se njezina karijera počela gasiti.
Ne samo da nije bio mentor, Dr. Luke odvratno se ponašao pred njom. Preciznije, hvalio se time kako voli odvoditi djevojke na spojeve, napiti ih i onda izjebati u dupe.
Kad je njegova supruga ostala u drugom stanju, zatražio je od nje da abortira, a čak ju je i ucjenjivao tako što s njom nije pričao šest mjeseci i prijetio joj da će je ostaviti ako ne pobaci. U tom je periodu odlazio na tulume u klubovima upuštao se u seksualne aktivnosti s drugim djevojkama. Znao je čak prstima penetrirati u njih u javnosti. Takvim je ponašanjem želio zastrašiti gđicu Sebert i učiniti je otvorenijom za to da se jednog dana i s njom upusti u sličan odnos".
Još teže optužbe
U to vrijeme (prije 2008.) Kesha je upoznala menadžera Davida Sonenberga koji je od ranije poznavao Gottwalda koji je odbio potpisati za njega i s kojim upravo zbog toga nije bio u dobrim odnosima.
On ju je uvjerio da ugovor koji je potpisala nije dobar i uspio je uvjeriti da ugovor raskine. Međutim, nije joj pomogao da potpiše za nekog drugog pa se Kesha u periodu prije svog prvog velikog hita "Right Round" vratila Lukeu.
Stvari ovdje poprimaju "kozbijevske" razmjere pa u tužbi stoji da ju je Gottwald po povratku napio i dao joj "tablete za triježnjenje".
"Uzela je tablete i probudila se sljedećeg poslijepodneva gola u njegovom krevetu. Bila je u bolovima i nije se sjećala što se dogodilo. Istog je trena nazvala majku i rekla joj da ju je Luke silovao i zamolila je da je odveze u bolnicu. Kasnije je doznala da su tablete bile neka varijante GHB-a koji je poznat i pod imenom droga za silovanje.
Luke je opetovano prijetio da će uništiti i nju i njezinu obitelj ako bilo kome kaže za to što se dogodilo. Zaprijetio joj je da će joj uništiti karijeru i pobrinuti se da joj oduzmu sva autorska prava. Prijetio je i da će fizički nauditi njezinog obitelji. Gospođica Sebert vjerovala je da ima moć i sredstva da ostvari svoje prijetnje pa o tome nikom više nije govorila", stoji u tužbi.
Upravo je to razlog zašto mnogi sumnjaju u istinitost njezinih tvrdnji.
Naime, pitaju se kakva bi to majka dopustila da njezina kći nakon optužbi za silovanje tražila samo raskidanje ugovora, a u istom su periodu potpisali i publishing ugovor (ukratko, publisheri autorima i/ili nositeljima prava na djelu pružaju usluge iz svojeg djelokruga poslovanja, a zauzvrat imaju udio na određenim djelima).
S druge strane, tu su oni koji su počeli izvlačiti i stare Gottwaldove objave na Twitteru koje, u svjetlu optužbi za silovanje, djeluju izrazito jezivo, ali isto tako, u vrijeme objave bile su sasvim normalne.
Samo laži?
Očekivano, i odvjetnici i Dr. Luke tvrde da su optužbe najobičnija laž, a Gottwald je još 2014. pokrenuo protutužbu protiv Keshe i njezine majke Pebe Sebert za klevetu.
Producent se jučer oglasio i na društvenim mrežama gdje je napisao: "Sve do sad nisam komentirao tužbe jer smatram da se trebaju rješavati na sudu, a ne na Twitteru. Sramotno je što postoji toliko puno spekulacija utemeljenih na tako malo informacija. Nisam silovao Keshu i nikad se čak nismo ni seksali. Kesha i ja bili smo prijatelji dugi niz godina i bila je poput moje mlađe sestre".
Spomenuo je i to da Keshu zastupa Mark Geragos, isti čovjek koji je na sudu zastupa Scotta Petersona i Chrisa Browna (obojica su pretukli djevojke), a danas tvrdi da mu je stalo do prava žena.
Dodao je i da je ovo jako loše za sve uključene i upozorio da se na ovaj način uništavaju životi. Štoviše, objavio je i isječke sudskih spisa koje je objavio TMZ u kojima Kesha još 2011. na sudu priznaje da nikad nije spavala s Gottwaldom i da se nikad nisu ni seksali.
Otkad su se optužbe pojavile, Gottwald je često isticao da se radi o očitom pokušaju izvlačenja novca, a i sud u New Yorku prošlog je tjedna odbio je njezin zahtjev da snima novu glazbu izvan Sony Musica i prekine suradnju s Dr. Lukeom. Otada su joj mnoge pjevačice javno dale podršku, a Taylor Swift uplatila joj je 250 tisuća dolara kako bi joj pomogla.
Što je sud zapravo odlučio i kako bi trebao reagirati Sony?
Što se podrške na Twitteru tiče, uglavnom se radi o pjevačicama koje na ovaj način privlače pažnju i koriste cijelu situaciju kako bi prikupile pozitivne bodove (zbog čega ih dio medija i proziva) ili se, kao u slučaju Kelly Clarkson, radi o starim profesionalnim razmiricama (iako ni ona nije objavila ništa konkretno već je samo napisala da o njemu nema ništa lijepo reći).
Što se same presude tiče, ne smije se zaboraviti da ovo nije konačna odluka jer sutkinja Kornreich izjavila je da želi čuti još dokaza prije nego odluči u potpunosti odbaciti tužbu.
Lukeova odvjetnica izjavila je da Kesha ovako i onako ima slobodu snimati s kim god te da ne mora raditi s Lukeom ako to ne želi: "Svaka tvrdnja da nije slobodna je mit. Kao što je Dr. Luke već više puta izjavljivao, optužbe su bezočne laži koje su se koristile kako bi izvukao novac i bolji uvjeti u ugovoru".
Isto tako, odbaci li sud tužbu, to će značiti da možda ne mora surađivati s njim, ali u isto vrijeme neće moći raskinuti ugovor s njegovom izdavačkom kućom tako da njezin rad i dalje pripada Lukeu. Drugim riječima, ako su optužbe istinite, pjevačica je prisiljena ostati kreativno vlasništvo čovjeka koji ju je silovao.
A čak i ako su optužbe za silovanje potpuno neistinite (što je u ovom slučaju nevažno jer radi se o civilnom postupku vezanom za raskidanje ugovora), činjenica da je prisiljena raditi za čovjeka za kojeg ne želi bio je dovoljan razlog da mnogi već govore o masovnom bojkotu Sonyja pod koji Kemosabe Records pripada, jer doživljavaju to kao robovanje.
Upravo zato cijela ova priča puno je veća i važnija od obične sudske razmirice bivših poslovnih suradnika.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati