"Vepar" na cesti!
U POSLJEDNJE vrijeme sve više tvrtki nastoji odgovoriti na specifične potrebe tržišta. Tako je i u ponudi oversize terenaca, gdje Hummer odavna nije usamljen. Rusi imaju Tigra, a Ukrajinci Vepra.
Predstavljen prije gotovo godinu dana Vepr nije izazvao zapažen rezultat. Čak niti u matičnoj zemlji. Ili su se Ukrajinci navikli na neobične pojave ili je nuklearna katastrofa na černobilskoj elektrani bila puno većih razmjera.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I doista, čovjek bi lako mogao pomisliti da je Vepr ustvari Peugeot (pogledati svjetla) koji je sve ove godine odrastao u blizini reaktora. Baš kao što se to desilo žoharima u jednom C-filmu katastrofe. No, niti je Vepr živo biće, niti je Peugeot.
Što je uistinu? Teško je reći. Metalni monstrum u punom smislu tih riječi koristi platformu Gaz-66, univerzalnog vojnog vozila. Vepr je djelo stručnjaka iz kompanije Kremenchuk ATP-15356, a projekt je prošao i verifikaciju ukrajinskog Ministarstva obrane.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U potpunosti prilagođen vojnoj namjeni, Vepr je naišao na konkretno zanimanje samo kod "poslovnih" ljudi iz Kirgistana, Rusije i dakako Ukrajine.
Ukrajinski "Vepar" svojom veličinom nadilazi uobičajena poimanja o velikim terencima. Četiri tone teška grdosija nudi prostor za barem 15 putnika, a prema nekim izvorima Vepr će povesti gotovo dva nogometna tima, odnosno 21 osobu.
Ona "mrlja" desno je Cherokee
Ukupna duljina vozila je 5,30 metara, širina 2,50, a visina 2,10 metara. Veličina vozila nikoga ne ostavlja ravnodušnim, pa tako i u pogledu Vepr-a svatko ostaje zatečen. Uostalom, dovoljno je pogledati fotografiju u čijem kutu se nazire "majušni" Jeep Cherokee.
Terenske mogućnosti su zagarantirane vojnom platformom, ali i samom činjenicom da je podnica vozila na 510 mm od tla, što je bar dvostruko više u odnosu na klasične terence. Poput pravog vepra ovaj se najbolje snalazi u blatu, močvari i bilo kojem neprivlačnom terenu.
Ono u pozadini je autobus!
U gradu pak može poslužiti kao sredstvo zastrašivanja lokalnih moćnika. Jedina stvar u kojoj nema razmetnosti je pogonski motor. Odabir je pao na četiri-cilindarski 4.0 TD motor iz game talijanske tvrtke Iveco, koji raspolaže sa svega 136 radnih "konja". Maksimalna brzina je preko 110 km/h, a prosječna potrošnja 14 l/100 km.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I za kraj još jedno iznenađenje. Vepr na ukrajinskom tržištu ima cijenu od svega 25.000 USD. Prema posljednjim dostupnim podacima, proizvodnja se još uhodava, a do sada je isporučeno desetak vozila.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati