Zašto je TikTok nadmašio Instagram, ali i sve ostale društvene mreže zajedno
TIKTOK je nadmašio sve ostale društvene mreže zajedno. Nećete se složiti samo ako ga nemate. Zašto je to tako? Dovoljno je samo da neko vrijeme aktivno koristite ovu platformu i njegovu najveću konkurenciju Instagram i razmislite kako se osjećate nakon skrolanja.
Idemo redom. Društvene mreže već gotovo dva desetljeća mijenjaju način na koji ljudi razmišljaju i djeluju. Zbog njih se zauvijek promijenio svijet novinarstva - mediji više ne mogu odlučivati što će ljudi misliti, iako i dalje (barem zasad) imaju moć nametnuti agendu, odnosno o čemu će misliti.
Ljudi više nemaju povjerenje u medije kao što je to bilo prije nastanka interneta. Za kreiranje mišljenja ili stava o nekoj temi dovoljno je samo da instaliraju društvenu mrežu koja im najviše odgovara i pronađu istomišljenike ili komentatore s kojima se mogu poistovjetiti.
TikTok - omiljena aplikacija "genzera"
Ovdje nam nije cilj uspoređivati Facebook, Twitter ni novu, najbrže rastuću platformu u povijesti - Threads. Riječ je o tekstualnim aplikacijama na kojima ima previše politike, a svi znamo da od politike boli želudac. Usporedit ćemo dvije najpopularnije mreže: Instagram i TikTok.
TikTok, omiljena aplikacija genzera, pokrenut je 2016. Platforma je odmah osvojila svijet impresionirajući generaciju Z na razne načine. TikTok je zapravo postao pobjednik čim je ponudio videosadržaj kratke forme koji je jako zarazan. Ako ste probali, znate.
Ono na što je TikTok najviše ponosan - svatko može postati viralan u samo nekoliko minuta, a to prosječan korisnik društvenih mreža najviše i želi. Zasluge za globalnu popularnost mogu se pripisati prirodi platforme - jednostavno izaziva ovisnost.
Algoritam preporučuje personalizirani sadržaj na temelju korisničkih preferencija, stvarajući beskonačan niz zanimljivih videa za istraživanje. Od komičnih skečeva i plesnih izazova do recepata za kuhanje i filmova, TikTok nudi raznolik sadržaj koji je privlačan širokoj publici.
Algoritam i brza videa privukli su pozornost, zbog čega korisnici ostaju duže angažirani. Istraživanja Pew Research Centera pokazala su da je udio tinejdžera koji su rekli da su na TikToku "gotovo stalno" bio 50% veći od onih koji su rekli isto za Instagram.
Crème de la crème influenceri padaju u zaborav
Za svakog se tu nađe ponešto, a svi imaju priliku postati zvijezde preko noći i dobiti velik broj pratitelja. Za razliku od Instagrama, za takvo nešto im na TikToku nije potrebno dobro tijelo, lijepo lice, savršena garderoba, luksuzna putovanja ni feed u boji godišnjih doba.
Za popularnost više nije potrebno biti crème de la crème influencer, dovoljno je samo da imate smisao za humor ili zajedničke interese s drugim ljudima.
Dapače, možete imati i probleme kao i svaki čovjek od krvi i mesa, a na platformi ćete sigurno naći masu ljudi koji će vas upravo zbog toga voljeti gledati i slati vam podršku. Kad je konačno shvatio da ima ozbiljnu konkurenciju, Instagram je 2020. pokrenuo vlastitu video značajku kratkog formata - Reels. Ali to nije bilo dovoljno.
Prema podacima The Wall Street Journala, korisnici Instagrama provode 17.6 milijuna sati dnevno gledajući Reels, dok ljudi provode nevjerojatnih 197.8 milijuna sati dnevno na TikToku.
Sada, kao i Facebook prije njega, Instagram postaje sve manje relevantan. Marketinški stručnjaci i social media manageri sve češće koriste TikTok kako bi povećali vidljivost, iako kod nas još nije dostupno oglašavanje preko TikToka, zbog čega se postizanje uspjeha za brendove oslanja isključivo na dobru kreativu i organske rezultate.
Instagram vas laže
Možemo sad ovdje priložiti brojke i statistiku, no radije bih opisala svoje iskustvo kao osobe koja se po godinama nalazi na prijelazu iz milenijalaca u generaciju Z i koja se još sjeća vremena prvih mobitela, SMS-ova, igrice zmije i fotki koje su se slale Bluetoothom.
Naša avantura s društvenim mrežama započela je s Facebookom na kojem smo pisali sramotne statuse ("inbox, netko???") ili dijelili ljubavne citate iz pjesama Vesne Pisarović posvećene simpatiji iz škole.
A onda se pojavio Instagram. S kamerama od tri megapiksela smo pozirali i pućili usne (ako kažete da niste - lažete) i ne razumijevajući svrhu hashtagova pisali beskonačne opise i dalje posvećene simpatiji iz škole. Okej, neki su bili zaljubljeni i u Justina Biebera, no to je sad manje bitno.
Za kratko vrijeme Instagram je postao smisao života. Savršene fotke na kojima ljudi izgledaju savršeno i naizgled imaju savršene živote stvorile su iluzije i nerealna očekivanja. Vrijednost se mjerila brojem lajkova i pratitelja.
Zatim su stigli i filteri, prvo onaj sa psećim ušima kakav je koristila Meghan Markle kada ju je prvi put na Instagramu ugledao princ Harry (ili ipak ne?), a kasnije i oni novi koji potpuno promijene izgled lica tako da svi odjednom imaju malene nosiće poput beba, mačje oči i ogromne usne.
Ljeti su feedovi u plavoj boji, svi idu na more i imaju isklesana tijela u kupaćim kostimima. Zimi su bijeli, svi odjednom znaju skijati i imaju novce za zimovanja. A na dejtovima - nitko ne izgleda kao na Instagramu. Ne možeš ih prepoznati. Instagram vas laže, prestanite se čuditi.
Magični algoritam TikToka
Zatim se pojavio i TikTok. Moram priznati, ona milenijalska strana u meni dugo se opirala da napravim račun na društvenoj mreži gdje djeca izvode neke sulude plesove. Ipak, svijet se mijenja, društvene mreže se mijenjaju pa sam tako i ja otvorila profil. I malo sam se zaljubila.
Naime, na TikToku djeca znaju zaista izvoditi sulude plesove, ali to ćete gledati samo ako vas baš to zanima. Magični algoritam kao da vam čita misli i izbacuje sadržaj koji preferirate. Volite filmove, a ne znate što biste gledali? Naći ćete na TikToku.
Obožavate kuhati? Tu je hrpa recepata koje možete naučiti. Uređujete dom? Naći ćete trikove koji će vam pomoći da prođete jeftinije. Planirate putovanje? Iskrene recenzije putoholičara olakšat će vam izbor lokacije.
Mama ste i trebaju vam savjeti s prvom bebom? Ne trebaju vam više mameće grupe na Fejsu. Ovdje ćete pronaći hrpu mama koje otvoreno govore o postporođajnoj depresiji, dojenju i snalaženju. I ono najbolje - ne osuđuju vas.
Ljudi na TikToku su na strani slabijih
Da, ono što je mene, a i mnoge druge, osvojilo kod TikToka je podrška koju korisnici iskazuju jedni drugima. Prekrasne influencerice pokazuju akne na licu bez filtera i opisuju svoju borbu s kilogramima. Manekenke otkrivaju kako izgledaju kad nisu našminkane za modnu pistu.
Ako otvorite odjeljak za komentare na bilo kojoj objavi, rijetko ćete naći ruganje zbog fizičkog izgleda, karijernog (ne)uspjeha ili prekida veze. Ljudi na TikToku se snimaju kako plaču i, iako je to mnogima šokantno, pokazuju da su ljudi koji se bore s problemima kao i milijuni drugih ljudi.
I najčešće su na strani slabijih. Vjerojatno znate da Selena Gomez više nije mršava tinejdžerica ni Disney zvijezda nego odrasla osoba koja se bori sa zdravstvenim problemima i o njima otvoreno progovara. Pokazuje svoje nesavršenosti, zbog čega je mnogi vole.
Means Girls su izašle iz mode
Mnogi su se zbog toga i razbjesnili kad su pomislili da joj se Hailey Bieber i Kylie Jenner rugaju zbog obrva i fizičkog izgleda. Da smo sad u vremenu kad sam ja išla u srednju školu, Mean Girls bi vjerojatno pobijedile.
Vremena su se, ponavljam, promijenila, a TikTok ima svoje zasluge u tome. Hailey i Kylie izgubile su hrpu pratitelja na društvenim mrežama samo zbog pomisli da su izrugivale Selenu koja je nakon toga postala najpraćenija žena na Instagramu u povijesti te društvene mreže.
TikTok su preplavile snimke Hailey koja je postala najomraženija osoba na internetu odmah poslije Vladimira Putina koji je izvršio invaziju na Ukrajinu.
Nitko nema savršen život
Međutim, nastala je tolika drama jer ljudi više ne podnose zlostavljanje na račun fizičkog izgleda. Ljudi sada, barem se tako čini na dobroj strani TikToka, cijene kad si stvarna osoba sa stvarnim problemima koja nema problem s tim da to i pokaže. Ljudi traže influencere s kojima se mogu poistovjetiti.
Ljudi cijene humor, kreativnost, autentičnost i podršku. Ljudi cijene ljude, a ne neke savršene persone sa savršenim životima. Nitko nema savršen život, a TikTok to svakodnevno pokazuje. Ako mi ne vjerujete, napravite TikTok. Jer da ga imate, vrlo je vjerojatno da biste se složili sa mnom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati