Žena koja ne postoji dospjela na prestižni Forbesov popis najmoćnijih žena
PRILIKOM odabira istaknutih žena u svim područjima djelovanja, od politike i poduzetništva do svijeta zabave, magazin Forbes vodi se kriterijima koji se svode na novac, zastupljenost u medijima i osobni utjecaj. Objavljen je njihov popis najmoćnijih žena u 2023. godini.
No ovaj put među lidericama koje svojim djelovanjem definiraju svijet prvi put se nalazi - lutka. Riječ je o Barbie, kultnoj Mattelovoj igrački, junakinji istoimenog filma koji je ljetos poharao blagajne kinodvorana cijelog svijeta i obojio svijet u ružičasto.
Ona je prvi izmišljeni lik uvršten na prestižnu listu i zauzima 100. mjesto, piše Forbes. Pojavila se na listi kao simbol ženskog osnaživanja i nekonvencionalni poticaj borbe žena za ponovno osvajanje prava koja su im oduzeta.
Mnogo više od plastične igračke
Riječ je, primjerice, o udaru na pravo odlučivanja o svom tijelu nakon što je američki Vrhovni sud 2022. poništio presudu Roe vs. Wade, kojom je 1973. ženama u SAD-u priznato pravo na pobačaj do 24. tjedna trudnoće. Barbie je, ukratko, mnogo više od plastične igračke.
Utjelovljuje potrebu žena da se izbore za ponovno uživanje prava koja su im oduzeta, od pristupa djevojčica obrazovanju u Afganistanu i osobnim pravima u Iranu do zaštite od rodno uvjetovanog nasilja u područjima sukoba kao što su Ukrajina i Gaza, navodi Forbes.
Mattelova glavna direktorica brenda Barbie Lisa McKnight ispričala je da je "Barbie sila na koju treba računati". Dodaje kako je lutka generacijama inspirirala djevojčice i njihove majke, ali ove godine žene su je najviše trebale kao poticaj za osnaživanje.
Barbie je prošla na tom zahtjevnom testu: gotovo 65 godina nakon što je stvorena, dosegnula je vrhunac moći. Primjerice, nakon filma prodaja lutke Barbie skočila je 16 posto u trećem tromjesečju: razlika je 605 milijuna dolara više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Primjer za kćeri
Britanska tvrtka za istraživanje tržišta Euromonitor International tvrdi bi Barbie bi mogla povećati globalnu prodaju lutaka na 14 milijardi dolara do 2027. godine, što je 16 posto više u odnosu na 2022. Uz to, film je zaradio 1.4 milijarde dolara na blagajnama diljem svijeta.
O filmu se toliko govorilo da ga je pratio i cijeli modni pokret, u čijem se središtu nalazi intenzivna ružičasta Barbie boja. Lutka ima više od pet milijuna pratitelja na TikToku i Instagramu te gotovo 12 milijuna pretplatnika na YouTubeu.
Treba dodati i to da 1959., kada je Barbie predstavljena javnosti, žene nisu mogle posuditi novac u banci ili otvoriti račun bez potpisa supruga ili oca. Ruth Handler osmislila ju je kako bi na primjeru lutke svojoj kćeri pokazala da u životu, ako to želi, može izabrati karijeru.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati