Izgleda li ovako budućnost esporta?
KADA je esport u pitanju, svi vjeruju kako ga očekuje svijetla budućnost. Projekcije tvrtke SuperData Research govore da bi prihodi esport industrije do 2020. mogli prijeći dvije milijarde dolara, što je ogroman rast uzmemo li u obzir da još ove godine ti prihodi neće prijeći ni milijardu. Međutim, u esportu se razvijaju novi trendovi koji bi mogli dodatno potaknuti rast prihoda i uzburkati industriju. Radi se o mobilnim igrama koje postaju punokrvni esport naslovi.
Igre na mobilnim platformama zaslužne su za polovinu prihoda čitave industrije videoigara koja bi ove godine trebala uprihoditi više od 137 milijardi dolara. Pametni telefoni danas su u gotovo svakom u džepu, a razvoj tehnologije omogućio je da na njima igramo zahtjevne igre. Ogroman broj potencijalnih igrača otvara nove mogućnosti, od kojih je jedna i razvoj esporta. Epic Games je nedavno potvrdio kako Fortnite na svim platformama, uključujući i iOS, igra više od 125 milijuna igrača. Vijest je glasno odjeknula u medijima, a Fortnite je u kratkom periodu postao jedna od najpopularnijih igara na svijetu. Kažemo "jedna od" jer, primjerice, mobilnu igru Clash Royale igra više od 135 milijuna igrača.
Infografika: NewzooEsport na mobilnim platformama donosi i nove izazove i trebat će proći neko vrijeme da se naviknemo gledati igrače kako se natječu udarajući zaslone na dodir. Profil i demografija baze igrača na mobilnim platformama i PC-u se uvelike razlikuje. Tako će se gejmeri koji preferiraju PC češće klasificirati kao gejmeri, dok je među igračima na mobilnim platformama to dosta rjeđe. Zato danas mobilni esport ne privlači toliko gledatelja, ali sa zahtjevnijim i oku privlačnijim igrama ta će publika brzo rasti. Iako dio esport industrije mobilne igre ne smatra realnim konkurentima za vrhunski esport, one to zaista jesu. Pomoću igara poput Blizzardove kartaške igre Hearthstone, koje su dostupne i na PC-u i mobilnim platformama i nema nikakve razlike u iskustvu igranja, jaz između igrača na različitim platformama će se smanjivati. U tom smjeru idu i posljednji hit naslovi koji se pokušavaju probiti u svijetu esporta Fortnite Battle Royale i PUBG, koji će biti ili već jesu dostupni na mobilnim platformama.
Jedna od najvećih kompanija na svijetu, kineski Tencent, također ulaže ogromna sredstva u razvoj mobilnih esport igara i čitave industrije. Kupili su Supercell, koji stoji iza Clash Royalea, a razvili su i Arena of Valor, popularan mobilni esport. Tencent ima iskustva u esport industriji i ogromna sredstva kojima može podržati rast i razvoj mobilnog esporta. Podrška jedne takve kompanije u mladoj industriji dodatna je potvrda da će esport na mobilnim platformama rasti.
Već postoje ozbiljna natjecanja u mobilnim igrama, kao što je Clash Royale League, a i brojne druge igre imaju organiziran sustav natjecanja podržan od strane samih developera. Vodeće svjetske esport tvrtke poput ESL-a igračima pružaju platformu za natjecanje u mobilnim igrama, baš kao i u League of Legendsu, Doti 2 ili CS:GO-u. Nedavno je mobilni esport postao aktualniji i u našoj regiji zahvaljujući Vipnetu. Nakon vrlo dobrih rezultata prve sezone Vip Adria League, ususret drugoj sezoni liga je postala bogatija za dvije nove mobilne igre, Hearthstone i Clash Royale. Tako su navedene mobilne igre u ligi postale ravnopravne League of Legendsu i CS:GO-u. Sasvim je to logičan razvoj situacije s obzirom na to da je ligu pokrenula jedna od vodećih telekomunikacijskih kompanija na ovim prostorima, koja pruža i mobilne usluge. Rast i priliku prepoznali su M SAN Grupa i Samsung Hrvatska, koji su postali novi sponzori lige. Tako će M SAN projekt podržati svojim brendom računala MSGW, dok će Samsung Hrvatska to učiniti svojim odličnim monitorima. Prema prvim rezultatima, interes za mobilne igre u našoj regiji postoji, što dokazuju i prve održane otvorene kvalifikacije za Hearthstone i Clash Royale.
Esport je tako već u džepovima milijardi ljudi, samo što oni to još ne znaju. Mobilni esport donosi nove izazove, ali i prilike. Možete se natjecati neovisno o lokaciji sve dok imate solidnu internetsku vezu, a to je danas teže izbjeći nego pronaći. Želite li vježbati za to, ne trebate biti vezani za jednu lokaciju. Tako Clash Royale igrači to mogu činiti na plaži ili u pauzama između predavanja, dok CS:GO igrači za to moraju biti vezani uz računalo i periferiju.
Jedna od glavnih zamjerki mobilnog esporta je to što navodno ne iziskuje jednaku mehaničku vještinu kao onaj na računalu ili konzolama. Više se igra glavom nego prstima, i to je istina. Pitanje je samo koliko dugo će to biti slučaj. Ranije spomenuti razvoj tehnologije otvorit će nove mogućnosti, a priliku će sigurno znati iskoristiti i developeri.
Mobilni esport igrat će važnu ulogu u razvoju esport industrije, u to nema nikakve sumnje. To ne znači da će esport kakav danas poznajemo nestati. Upravo suprotno, postat će bogatiji. Mobilne igre hranit će mlade igrače od kojih će dio potražiti i nove izazove, okušati se u drugim igrama, početi pratiti druge esport naslove i tako će se dodatno ojačati priljev nove publike i podići svijest o esportu općenito. Ulaganje u mobilni esport je ulaganje u održivost industrije. U našoj regiji Vipnet je to prepoznao, a uskoro će i drugi.
Foto: Arena of ValorSadržaj donosi Index u suradnji s Vipnetom te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati