90 posto učitelja misli da se učenici dobro snalaze u nastavi na daljinu
MINISTARSTVO znanosti i obrazovanja (MZO) izvijestilo je kako prema njihovoj online anketi gotovo 90 posto učitelja misli da se učenici dobro ili uglavnom dobro snalaze u nastavi na daljinu.
U online anketi koju je MZO među učiteljima i nastavnicima proveo u prva tri tjedna nastave na daljinu, od 27. ožujka do 2. travnja, sudjelovalo je 4139 učitelja i nastavnika sa svojim AAI identitetom. U anketi su sudjelovale 1403 osnovne škole u kojima se izvodi razredna nastava te 1310 osnovnih škola s predmetnom nastavom, 997 srednjih strukovnih škola i 429 gimnazija.
MZO ističe kako je prema anketi 95 posto ispitanika u potpunosti (34,2 posto) ili uglavnom zadovoljno (61,5 posto) time kako izvode nastavu na daljinu.
Gotovo 90 posto ispitanika misli da se i njihovi učenici dobro (18,6 posto) ili uglavnom dobro (71,1 posto) snalaze u nastavi na daljinu, navodi MZO i dodaje kako je 93 posto ispitanika zadovoljno (44,6 posto) ili uglavnom zadovoljno (48,3 posto) opremom kojom raspolažu u izvođenju nastave na daljinu.
S tvrdnjom da je potpora koju im daju CARNet i MZO dobra u potpunosti se ili uglavnom slaže 87 posto ispitanika. Oko 13 posto je onih koji su nezadovoljni tom potporom, a najčešće su istaknuli tehničke teškoće kao problem u prvome tjednu nastave na daljinu, dodaje MZO.
Na pitanje je li dobro da postoje videolekcije na raznim TV-kanalima na nacionalnoj razini, čak 90 posto ispitanika smatra da je to dobra praksa, od čega se 49,1 posto u potpunosti slaže, a 40,8 posto uglavnom se slaže.
MZO napominje da su sudionici u anketi mogli izabrati tri potpore koje očekuju u travnju 2020. Najviše sudionika koji su odgovorili na to pitanje, njih 95 posto, tražilo je Upute/edukaciju o metodama vrednovanja u nastavi na daljinu tako da je, smatra MZO, opravdan prioritet priprema i objava uputa 3. travnja.
Što u idućim tjednima?
Još više videolekcija traži 45 posto učitelja i nastavnika tako da će se isporuka videolekcija, najavljuje MZO, nastaviti i u sljedećem razdoblju.
Treće mjesto zauzela je potpora u vidu specijaliziranih programa (softvera) za nastavu na daljinu, napominje Ministarstvo i dodaje kako je prvi korak prema tome zbirka od 25 programa u Dodatku B Uputa za vrednovanje i ocjenjivanje.
Pripremljena je, ističe, i dodatna edukacija na tu temu u virtualnim učionicama. Također, svaki treći nastavnik traži i više uputa i edukacija o radu s učenicima s teškoćama, dodaje MZO.
"Iako u svakoj školi postoje stručni suradnici koji mogu pomoći u prilagodbi rada učenicima s teškoćama, potrebna je i dodatna edukacija o toj temi, kao i o temi metoda rada u nastavi na daljinu", napominje Ministarstvo i ističe suradnju s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu vezanu uz ovu temu.
MZO ocjenjuje da su im povratne informacije iznimno važne prilikom planiranja i izvođenja nastave na daljinu pa je i anketa poslužila kao dobra povratna informacija učitelja i nastavnika vezano uz procese koje vodi MZO.
Ministrica Blaženka Divjak smatra kako je važno da se svi u ovoj situaciji prilagode novonastalim okolnostima. "Zato pažljivo pristupamo i dajemo potporu i pomoć svima", istaknula je i ponovila poruku kako se jedino zajedno može uspjeti u ovoj globalnoj krizi.