Kineski brod registrirao signal kakav emitira crna kutija, zrakoplov uočio objekte u moru
Foto: Guliver Image/Getty Images
KINESKI brod koji je u potrazi za nestalim zrakoplovom Malaysia Airlinesa u južnom dijelu Indijskog oceana registrirao je signal kakav emitira crna kutija, javili su kineski mediji, a prenosi BBC.
Signal ima frekvenciju od 37,5 Hz u sekundi - što odgovara frekvenciji koju emitiraju crne kutije. Međutim, zasad nema dokaza da je taj signal povezan s nestalim MH370.
Bijele plutajuće objekte u moru uočio je danas kineski vojni zrakoplov. Zrakoplov je pretraživao područje udaljeno oko 2700 kilometara od australskog grada Pertha, javlja kineska agencija Xinhua.
Pripadaju li ti predmeti nestalom Boeingu tek se treba utvrditi.
Intenzivirana potraga: Crnoj kutiji će se uskoro isprazniti baterije
Četiri tjedna nakon nestanka malezijskog zrakoplova potraga je u subotu intenzivirana na jugu Indijskoga oceana u nadi da će crna kutija biti pronađena prije nego što joj se baterije isprazne.
Desetak vojnih aviona, tri civilna i jedanaest brodova pretražit će 217 tisuća četvornih kilometara oceana, otprilike 1700 kilometara sjeverozapadno od australskoga garda Pertha jer istražitelji vjeruju da je ondje 8. ožujka pao Boeing 777 s 239 putnika i članova posade.
"Ako ni u šest tjedana ništa ne nađemo, ipak ćemo nastaviti jer mnogo avionskih dijelova pluta", rekao je umirovljeni zrakoplovni časnik Angus Houston koji vodi australsku agenciju koja koordinira operaciju.
"Mislim da ćemo na kraju pronaći nešto što će nam omogućiti da suzimo područje pretraživanja".
Vlasti ne isključuju mogućnost da se avion srušio zbog mehaničkog problema, ali kažu da dokazi, među ostalima i gubitak komunikacije, upućuju na to da je avion na letu MH370 iz Kuala Lumpura u Peking namjerno skrenut tisućama kilometara s predviđene rute.
Francuska preporučuje da se produži vijek trajanja baterija na 90 dana
Neke zrakoplovne kompanije sada koriste satelitsku komunikaciju baziranu na glasovnim i tekstualnim porukama, no to nije obavezno i zahtijeva pretplatu, što prema istražiteljima Malaysia Airlines nije napravila.
"Današnja tehnologija može odrediti lokaciju zrakoplova u realnom vremenu i danas je neprihvatljivo da se ne može odrediti lokacije zrakoplova. Implementacija tehnologije kao što je ADS-B i upotreba satelitskog nadzora zrakoplova tijekom leta mora postati standard u industriji", stoji u priopćenju udruge pilota ALPA.
ADS-B je tehnologija koja omogućava povezivanje putem GPS-a ili drugih mreža.
Francuske vlasti preporučuju da se produži vijek trajanja baterija na 90 dana na uređajima za lokaciju, no to neće postati obvezno sve do 2018. ili 2019. godine. Francuske vlasti predložile su ovu promjenu nakon što je zrakoplov Air Francea pao u Atlantik 2009. godine. Iako bi taj prijedlog svakako olakšao pronalazak zrakoplova, stručnjaci tvrde kako je potrebno nekoliko godina da se takve promjene ispregovaraju, piše Reuters.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati