Milanović naljutio nastavnike: Premijer nema pojma u kakvom je stanju naš obrazovni sustav
Foto: Hina
U NEDAVNOM službenom gostovanju na Twitteru, pri čemu je odgovarao na pitanja koja su mu dolazila preko ovog internet servisa, premijer Zoran Milanović je na pitanje "je li izlazak iz krize u boljem obrazovnom sustavu" odgovorio "Što je to bolji obrazovni sustav? Taj u kojem svi imaju diplomu iz lijepe književnosti? Volim i ja to, no to nije dovoljno. Neke države su precizne i predvidive kao planetarni sustavi, dok su neke države kao meteorološki kaos gdje ne postoji jasan ishod". Na njegovu izjavu reagirali su danas nastavnici na stranici nastavnici.org.
"Iz ovakvog odgovora je jasno da premijer apsolutno nema pojma u kakvom je stanju hrvatski obrazovni sustav i koji su zapravo njegovi problemi, a o načinima rješavanja tih problema da se i ne govori. To možda i ne bi bilo toliko tragično kad jednako tako pojma ne bi nemao i njegov resorni ministar obrazovanja kojeg premijer u potpunosti podržava i ne pada mu na pamet da ga smijeni.
Nije potpuno jasno što je Milanović mislio ovom metaforom, no potenciranje pitanja “korisnog” obrazovanja pokazuje da je premijer u potpunosti promašio metu. Prilično je sigurno da problem Hrvatske nije to što “svi imaju diplomu iz lijepe književnosti” jer da imaju, to bi bar značilo da je nacija 100% pismena, a u hrvatskoj priči današnjice to bi bar značilo dobar početak. Na žalost, Hrvatska nije ni Danska ni Finska ni neka druga zemlja u kojoj je problem to što je stanovništvo previše obrazovano, ali u ne previše korisnom smjeru.
Problem hrvatskog obrazovanja je to što neki učenici – i to uzrasta od kojih bi se to očekivalo – još uvijek ne znaju sva slova, kao ni tablicu množenja. A to je prilično loš početak, kako za njih osobno, tako i za cijelu naciju. Premijerovo nerazumijevanje problema – ne u detaljima, jer, kako je i sam rekao, besmisleno je tražiti od svakoga da se bavi svim detaljima – nego potpuno konceptualno nerazumijevanje smjera u kojemu se problem uopće nalazi govori da obrazovna politika ove Vlade zapravo ne postoji i da Željko Jovanović ustvari ne igra ulogu ministra nego stečajnog upravitelja čija je uloga: rastjerati, razrušiti, raspustiti, rasprodati, a sve u svrhu interesa onih koji su se u pravom trenutku našli na pravom mjestu, blizu uha ove vlasti.
Kako će sve to završiti, možemo samo pretpostavljati (jer neke su države “meteorološki kaos u kojemu se ne mogu odrediti konačni ishodi”), ali ono što želimo premijeru je da mu djecu obrazuju učitelji koji su izašli iz obrazovnog sustava koji “stvara” te da mu, kad to bude potrebno, hitnu medicinsku pomoć pružaju bolničari obrazovani u sustavu kojeg tako detaljno i dubinski ne razumije", odgovorili su nastavnici Milanoviću.