On-line kupnja sve popularnija: Trećina korisnika kupuje na internetu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: scx.hu
IAKO se putem interneta kupuje u prosjeku samo nekoliko puta godišnje, u Hrvatskoj sve više raste broj onih koji internet koriste za kupovinu različitih proizvoda i usluga, a najčešće za kupovinu odjeće, obuće i modnih dodataka i elektroničkih uređaja, pokazuje istraživanje GfK.
64% hrvatske populacije starije od 15 godina koriste internet. Ukoliko se usporedimo sa zemljama u okruženju, penetracija interneta u Hrvatskoj veoma je slična onoj u BIH – 63%, Srbiji – 65%, Makedoniji – 67%. Iako susjedna zemlja, Slovenija je daleko ispred nas po broju korisnika interneta – tamo 80% populacije iznad 15 godina koristi Internet, u Slovačkoj – 70%, u Mađarskoj 74%, dok se, primjerice, u Rusiji, internetom koristi manji dio populacije – njih 58%.
Samo tri posto mladih do 24 godine ne koristi internet
Korištenje interneta značajno se razlikuje s obzirom na dob populacije: među onim najmlađima (15-24 godina), samo njih 3% ne koristi internet, dok je u dobi od 25-34 godine takvih 7%. S porastom dobi značajno pada broj internet korisnika, pa je među onim najstarijima (preko 65 godina) samo 10% koji koriste internet.
U zadnjih nekoliko godina u Hrvatskoj rast korisnika se usporio. Broj korisnika ne raste tako ubrzano kao ranije, ali zato ubrzano raste korištenje različitih mogućnosti i pogodnosti koje nam internet pruža.
Jedna od mogućnosti interneta je i kupovina različitog asortimana proizvoda i usluga. Krajem 2010. godine u cijeloj Hrvatskoj samo je 6% hrvatskih građana kupovalo putem interneta. U samo dvije godine, ovaj se broj uvećao skoro četiri puta, te najnoviji podaci pokazuju da je 23% hrvatskih građana barem jednom kupilo nešto putem interneta. Češće od prosjeka kupuju mlađe generacije: 15-24 godine – njih 44%, 25-34% - njih 39%, visokoobrazovane osobe – 38%.
Preko interneta kupuje čak trećina onih koji ga koriste
Iako 36% online korisnika kupuje preko interneta, njihove kupovine i nisu tako česte: najveći broj "kupaca" (44%) kupuje nekoliko puta godišnje, te jednom u nekoliko mjeseci – 24%.
Putem interneta najviše se kupuje odjeća, obuća i modni dodaci te elektronički uređaji. 63% onih koji kupuju preko interneta su barem jednom kupili neki odjevni predmet, obuću ili modni dodatak, dok je svaki treći "Internet kupac" kupio elektronički uređaj.
U zadnje vrijeme sve su više popularni portali grupnih kupovina koji nude povoljnije cijene različitih usluga i proizvoda. Među onima koji kupuju putem interneta, njih 42% je barem jednom kupilo preko portala za grupnu kupovinu ili oko 10% ukupne hrvatske populacije starije od 15 godina. Kupuju podjednako i muškarci i žene, a najvećim dijelom Zagrepčani (68% kupaca putem interneta).
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Zbog ulaska u EU nema carinskih pristojbi
S obzirom da je Hrvatska od 1.srpnja članica Europske Unije, njeni građani više ne plaćaju carinske pristojbe na robu/usluge čija je zemlja porijekla članica EU. Zbog navedenih promjena u carinskim odredbama, postavlja se pitanje da li takva promjena ima utjecaja na količinu kupovine u europskim zemljama koja se odvija putem interneta.
Među "online kupcima" najviše je onih (72%) koji neće promijeniti čestinu svoje dosadašnje kupovine, koji će kupovati putem interneta isto kao i do sada, 20% će povećati svoju kupovinu, ali ne značajno, dok će njih 4% znatno više kupovati putem interneta baš zbog ukidanja carinskih pristojbi za zemlje u EU.
6% hrvatskih građana koji do sada nisu kupovali putem interneta, zbog ukidanja carinskih pristojbi i ujedno pojeftinjenja narudžbi, planiraju početi s kupovinom putem interneta.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati