Planira se novi pravilnik o zaštiti djece u elektroničkim medijima
Foto: Shutterstock
AGENCIJA za elektroničke medije (AEM) i UNICEF organizirali su raspravu o prijedlogu novog pravilnika o zaštiti djece u elektroničkim medijima, kojoj su prisustvovali brojni stručnjaci, predstavnici medija, državne uprave, udruga roditelja i Ureda pravobraniteljice za djecu.
Rad na izradi novog pravilnika, kojim bi se unaprijedila postojeća regulativa elektroničkih medija i kategorizacija programskih sadržaja, nastavak je suradnje UNICEF-a i Agencije s ciljem zaštite prava djece i podizanja njihove medijske pismenosti, kao i njihovih roditelja, stoji u zajedničkom priopćenju dviju institucija.
Nakon izrade Pravilnika krenut će se s medijskom kampanjom, a potom će se izraditi i preporuke za njegovo korištenje koje će služiti urednicima za kategoriziranje sadržaja, ali i kao uputa roditeljima za odabir televizijskog programa za djecu.
Ravnateljica Agencije za elektroničke medije Mirjana Rakić izrazila je uvjerenje da su javna kampanja i edukacija u cilju širenja medijske pismenosti najbolji preventivni zaštitni mehanizam za roditeljsko, ali i uredničko prepoznavanje škodljivih sadržaja za razvoj djece i mladih.
Više od polovice djece ispred televizora je i do 3 sata dnevno
Po istraživanju, koje su lani zajedno proveli AEM i UNICEF ispitavši tisuću roditelja, većina djece, odnosno 56 posto djece ispred televizijskog ekrana provodi jedan do tri sata dnevno, dok podaci o gledanosti pokazuju da u prosjeku program gledaju tri sata dnevno. Podaci o gledanosti pokazuju da 50 posto vremena pred televizorom provode bez prisustva odrasle osobe.
U prisustvu roditelja televiziju uglavnom gledaju djeca mlađa od 12 godina, a ona starija najčešće sama donose odluku o tome što će gledati i češće gledaju televiziju sama.
Velika većina roditelja kao kriterij za odluku smije li dijete gledati određene emisije navodi primjerenost sadržaja dobi djeteta. Prema procjeni roditelja, najviše djece, njih 70 posto najviše voli gledati crtane filmove, a u upola manjem postotku emisije za djecu. Slijede glazbene emisije (31 posto), igrani filmovi (28 posto), dokumentarci (25 posto), dok 24 posto gleda sport. Sapunice i reality emisije voli gledati oko 15 posto, a reklame 12 posto djece.
Predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić istaknula je da djeca nisu samo pasivni promatrači, već i aktivni korisnici medija te da je zbog toga iznimno važno što i kako gledaju na ekranima. Suradnju s Agencijom i stručnjacima ocijenila je korakom naprijed u poboljšanju suživota djeteta i medija u korist djece. Nužnim drži da se roditelje potakne da se još više uključe u odabir sadržaja koji će njihova djeca gledati te da ih uče kritičkom promišljanju ponuđenih sadržaja, stoji u priopćenju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati