Zadarska županija predstavila projekt tunela do otoka: Tunel do Ugljana koštao bi oko 150 milijuna eura
Ilustracija: HR Foto
U ZADARSKOJ županiji predstavljena je studija pod nazivom "Idejno rješenje prometnog povezivanja kopnenog dijela Zadarske županije i otoka zadarskog arhipelaga podmorskim tunelskim mostovima". Prvi tunel trebao bi povezati Gaženicu i otok Ugljan, a autor idejnog rješenja, splitski arhitekt Boženko Jelić najavio je da bi se u taj projekt moglo krenuti u realizaciju kroz nekoliko godina.
"To je jako sigurno, jako jednostavno i jako jeftino. U usporedbi s mostom je puno, puno efikasnije i, na koncu konca, vrijeme mostova je prošlo. Mi više nemamo otoka koji su blizu obale da bi se to moglo povezati s mostom. Jedino rješenje je ovo", rekao je Jelić.
Arhitekt Jelić prvi je predložio da se problem Pelješkog mosta riješi upravo izgradnjom podmorskih tunela te se nada da će primjer Zadarske županije, koja je javno podržala projekt podmorskih tunela, slijediti i ostale jedinice lokalne samouprave, ali i sama država.
"Ako bi sve krenulo kako valja, mislim da bi za 3 do 5 godina mogli povezati Zadar s Ugljanom, u isto vrijeme kao što je predviđeno da bi bilo povezano kopno s Pelješcem iako je ovo dva puta duže. Zadarska županija je išla dalje pa je već dato idejno rješenje tunela između Zadra i Ugljana, načelno rješenje između Ugljana i Iža te Iža i Dugog Otoka tako da se dosta toga napravilo. Mi smo došli do toga da, ako bi nam dali potvrdu i pare, sutra počinjemo", rekao je Jelić.
Dio projekta financirao bi se iz pristupnih fondova Europske unije
Tunel do Ugljana koštao bi oko 150 milijuna eura, a veći dio projekta financirao bi se iz pristupnih fondova Europske unije, najavio je zadarski župan Stipe Zrilić.
"Ovo je ujedno i poziv nadležnim ministarstvima da nas prate u našim idejama, da nas podržavaju jer mi sredstava za realizaciju ovog projekta nemamo. Tražimo potporu ministarstava i ovaj projekt pripremamo za sredstva Europske unije. Siguran sam da ćemo uspjeti s ovim projektom. On možda sada izgleda neobičan, ali tako se mislilo i o probijanju tunela kroz Velebit - da se nikada neće napraviti, pa se napravilo. Tako ćemo napraviti i ovo", kaže Zrilić.
Nedavna izjava premijera Zorana Milanovića o HDZ-u kao "tunelskoj stranci" djelomično je isprovocirala župana Zrilića, također člana HDZ-a. "To je određeno politikantstvo. Mislim da Milanović zna da je ovo vrijedan projekt. Ja znam da njegovi ministri znaju da je ovo vrijedan projekt. Ministarstvo zaštite prirode i okoliša je u kontaktu s nama. Oni će nam pomoći da napravimo studiju utjecaja na okoliš. To je sljedeći važan korak - da vidimo je li ovaj zahvat, gradnja ovih tunela, prihvatljiva za okoliš. Mi ćemo poštivati što ta studija kaže, ali sam uvjeren da će ta studija pokazati da je to opravdano. Prema tome, malo se oko toga politizira, ali u stvarnosti ozbiljni ljudi misle da je to ozbiljan i izvediv projekt", izjavio je Zrilić.
Tunelski mostovi dali bi novu dimenziju našim otocima, istaknuo je načelnik općine Preko na otoku Ugljanu Ante Jerolimov. "To bi značilo nešto nevjerojatno. Prometna povezanost je broj jedan i zahvaljujem županiji što ulaže financijske i ine napore da se pokrene taj projekt. Nekima to izgleda kao fikcija, ali mnogo toga je izgledalo kao fikcija - i tunel Sveti Rok i Pelješki most i autocesta pa se napravilo. Vjerujemo da to ide u dobrom smjeru i treba pokušati iznaći sredstva. Da bi se moglo iznaći sredstva treba u prvom redu pripremiti prostorno-plansku i projektnu dokumentaciju", istaknuo je Jerolimov.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati