Zašto o aferi Pomoćnik šute tiskani mediji: HBOR im za bespotrebno reklamiranje daje oko milijun kuna godišnje
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Index
IAKO državni HBOR praktički i nema pretjerane potrebe za reklamiranje, oni to obilato rade. Najveći dio novca odlazi upravo tiskanim medijima. Čini se da je riječ o uspješnoj strategiji jer su se upravo tiskani mediji iskazali u ignoriranju Afere Pomoćnik, a godišnje se za reklamiranje izdvaja oko milijun kuna.
HBOR: Uglavnom se reklamiramo u tiskanim medijima
Tako posljednju stranicu aktualnog tjednika Globus u vlasništvu EPH krasi reklama HBOR-a, a upravo je ova medijska kuća uz Večernji list i Novi list poznata po izbjegavanju pisanja o sumnjivim kreditima u HBOR-u. Dok su se Novi list i Večernji zadovoljili šturim izjavama ministra Linića i šefice Povjerenstva za sprečavanje sukob interesa te priopćenjem DORH-a, Jutarnji je u potpunosti ignorirao Aferu Pomoćnik.
Tako je unatoč činjenici da je Afera Pomoćnik, koju je otkrio Index već dvije večeri glavna vijest u sve tri glavne nacionalne televizije mainstream tiskani mediji nastavljaju ignoriranje.
"Izdaci HBOR-a za oglašavanje u medijima u 2013. godini iznosili 610 tisuća kuna (bez poreza). Oglašavanje se glavninom odnosilo na tiskane medije (ukupno oko 120 oglasa) te u manjoj mjeri na oglašavanje na specijaliziranim portalima.", potvrdili su nam iz HBOR-a.
Ured premijera Zorana Milanovića ne vidi problem da se HBOR reklamira. Prije godinu dana Milanović je zaprijetio direktorima dioničkih društava u vlasništvu države, koja imaju praktički monopol na tržištu, da će biti najureni s dužnosti ako se nastave reklamirati u medijima. Tako su ukor premijera dobili direktori JANAF-a i Plinacroa koji su se reklamirali u medijima. Za Vladu HBOR je iznimka.
Milanoviću ništa čudno
"Kada je riječ o uslugama i proizvodima tvrtki u većinskom vlasništvu države, treba razlikovati one koje su na tržištu i one koji su monopolisti. Normalno je i uobičajeno da tvrtke tipa Croatia osiguranje, HPB ili HBOR oglašavaju svoje proizvode i usluge", tvrde iz Vlade.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
O kolikim sredstvima je riječ, najbolje ilustrira činjenica da u vrijeme dok se daje na bespotrebno reklamiranje oko milijun kuna, Ministarstvo poduzetništva i obrta godišnje daje tri milijuna kuna HBOR-u za povoljnije kredite gospodarstvu.
Podsjetimo, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) razvojna je i izvozna banka osnovana sa svrhom kreditiranja obnove i razvitka hrvatskoga gospodarstva, a cilj ove državne agencije je "poticanje razvitka hrvatskoga gospodarstva". Djelatnost provodi izravno i neizravno putem banaka i drugih pravnih osoba. Prema zakonu HBOR ne posluje s ciljem ostvarivanja dobiti.
Sve ide ionako preko poslovnih banaka
Riječ je o subvencioniranim kreditima za gospodarstvo, jer kada, na zahtjev Vlade Republike Hrvatske, Hrvatska banka za obnovu i razvitak odobri plasman ispod tržišnih uvjeta, Republika Hrvatska će iz državnog proračuna naknaditi Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak razliku do visine prihoda koji bi bili ostvareni plasmanom pod tržišnim uvjetima. Većina kreditiranja realizira se posredstvom poslovnih banaka.
Imate li dodatne informacije o korupciji, javite nam se uz zajamčeno neodavanje izvora na: desk@index.hr
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati