Bandić: Za pet mjeseci ćemo se voziti žičarom na Sljeme
"SLJEDEĆE godine na Dan Grada Zagreba vozit ćemo se žičarom na Sljeme", kazao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić danas prigodom potpisivanja Ugovora o kreditu za financiranje izgradnje Žičare Sljeme.
Temeljem Zaključka s 29. sjednice zagrebačke Gradske skupštine o davanju suglasnosti tvrtki ZET d.o.o. za dugoročno zaduživanje i davanju jamstva za dugoročni kredit za financiranje projekta izgradnje Žičare Sljeme i garaže, ugovor u vrijednosti 537 milijuna kuna potpisali su danas u gradskoj upravi gradonačelnik Bandić i direktorica tvrtke Zagrebački električni tramvaj d.o.o. Luba Romčević Žgela te predstavnici banaka HBOR, PBZ, OTP i ZABA.
>>>Bandić troši milijarde, a ljudi u Zagrebu propadaju u rupe na cesti
Svi kapitalni projekti financirani kreditima
Iz Grada su pritom istaknuli da se rokom otplate kredita na 15 godina uz kamatnu stopu do 2,75 posto vidi "vjera u projekt i dobro financijsko stanje kako grada Zagreba kao jamca tako i ZET-a".
Bandić je podsjetio da se ugovor o kreditu realizira uz suglasnost Gradske skupštine te ustvrdio kako su svi kapitalni projekti financirani kreditima, to je svugdje praksa, pa i u Zagrebu.
Kada nemate dovoljno kapitala iz tekućih prihoda podižete kredit i tu nema nikakve filozofije, a kapital na tržištu ima cijenu, dodao je Bandić.
Planina 10 kilometara od središnjeg trga
Zagreb je jedini od svih glavnih gradova Europske unije koji ima planinu 10 kilometara od središnjeg trga i Svjetski skijaški kup na planini od 1036 metara. Izgradnja nove žičare je završna faza približavanja grada i građana Medvednici i obrnuto, naglasio je Bandić.
Poručio je da će nova žičara, kao i stara, sigurno 50-ak godina služiti građanima i svima koji dođu u Zagreb omogućiti pogled na grad iz ptičje perspektive te najavio stavljanje TV tornja na Medvednici u funkciju.
1500 putnika na sat
Romčević Žgela podsjetila je da je ZET bio upravitelj stare sljemenske žičare, izgrađene davne 1963., koja je vozila 44 godine, do 2007. Bila je daleko manjeg kapaciteta - oko 500 putnika na sat, dok će nova prevoziti 1500 putnika na sat.
Nova žičara bit će na korist građana, izletnika, rekreativaca i turista, rekla je Žgela poručivši da će ZET kvalitetno upravljati i novom žičarom.
U ime predstavnika banaka predsjednik uprave PBZ-a Dinko Lucić istaknuo je kako su prepoznali značaj i vrijednost tog projekta za glavni grad Hrvatske i podržali viziju njegova razvoja i poboljšanja kvalitete života njegovih građana. Svaka banka u istom omjeru, s 25 posto, sudjeluje u kreditiranju izgradnje žičare.
Uz žičaru garaža
Nova sljemenska žičara bit će duga 5017 metara, odnosno jedna od najdužih u Europi. Imat će 84 kabine s po deset sjedećih mjesta. U jednom satu će se moći prevesti 1500 putnika, a vožnja će do gornje postaje trajati 16 minuta brzinom od 6 m/s.
U sklopu žičare gradi se i objekt s podzemnim garažama što će, kako ističu iz Grada Zagreba, potaknuti građane i turiste na dolazak na žičaru i bezbrižan boravak u prirodi, a doprinijet će i očuvanju okoliša uslijed smanjenja zagađenja ispušnim plinovima na samoj planini.
Planirani početak rada nove Žičare Sljeme je 31. svibnja 2020.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati