Europska komisija želi da svi gradski autobusi do 2030. imaju nultu stopu emisije CO2
EUROPSKA komisija danas je predložila da svi novi gradski autobusi od 2030. imaju nulte emisije stakleničkih plinova te smanjenje emisija novih kamiona za 90 posto do 2040. godine. Taj prijedlog treba pridonijeti zacrtanom cilju EU da do 2050. gotovo sva vozila na europskim cestama budu bez emisija ugljikova dioksida.
Kamioni, gradski autobusi i autobusi za veće udaljenosti odgovorni su za više od 6 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU i više od 25 posto emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prometa. Novim, strožim standardima osiguralo bi se da taj segment cestovnog prometa pridonese prelasku na mobilnost s nultom stopom emisija i ciljevima EU u području klime i nulte stope onečišćenja.
99 posto teških vozila na europskim cestama su dizelaši
Komisija predlaže postupno uvođenje strožih standarda za emisije ugljikova dioksida za gotovo sva nova teška vozila u usporedbi s razinama iz 2019., godine, i to za 45 posto od 2030., odnosno za 65 posto od 2035. te za 90 posto od 2040. godine.
Novi gradski autobusi trebali bi već od 2030. godine imati nulte emisije ugljikova dioksida.
Velika većina teških vozila na europskim cestama, 99 posto, trenutačno radi s motorima s unutarnjim izgaranjem, uglavnom na uvozna fosilna goriva kao što je dizel. To povećava energetsku ovisnost EU i trenutačnu nestabilnost energetskog tržišta.
Komisija je predstavila svoje prijedloge za autobuse i teška vozila isti dan kad je Europski parlament u Strasbourgu potvrdio obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel.
Novi standardi emisija CO2 za automobile i kombije, kao i današnji prijedlog Komisije, dio su zakonskog paketa "Spremni za 55".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati