Filipović je tupio da nije bitno koja firma popisuje cijene. Sad je istražuje DORH
DORH provodi izvide nad tvrtkom koju je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, na čijem je čelu Davor Filipović, angažiralo za popisivanje cijena koje potom Ministarstvo koristi na svojoj stranici Kretanje cijena, piše Telegram. Prije dva tjedna iz Filipovićevog ministarstva na stranicu Kretanje cijena ubacili su i cijene iz sedam trgovačkih lanaca koji im nisu htjeli dostavljati cijene.
Filipović nije htio reći koja je to tvrtka, a onda je ipak rekao
Mediji su se pitali tko su popisivači, koja je tvrtka popisala te cijene za Ministarstvo i koliko to košta. Index je više puta slao službeni upit s pitanjem koja je tvrtka popisivala proizvode i kako su je izabrali te koliko je to koštalo. Nisu nam odgovarali. Ministar Filipović je opetovano na presicama govorio da to nije bitno.
No onda su proteklog tjedna odgovorili riječkom Novom listu i kazali da je riječ o tvrtki 4 Market Research. Ministarstvo je provelo postupak jednostavne nabave, a procijenjena vrijednost je 26 tisuća eura bez PDV-a za poslove popisivanja cijena dva puta mjesečno s unaprijed utvrđenog popisa proizvoda, koji se nalaze u sedam trgovačkih lanaca koji ne dostavljaju cijene izravno Ministarstvu za sudjelovanje u projektu Kretanje cijena.
"Ponuda ponuditelja 4 Market Research d.o.o. u iznosu od 24.360,00 eura bez PDV-a, odnosno 30.450,00 eura s PDV-om, sukladno kriteriju za odabir, ocijenjena je ekonomski najpovoljnijom ponudom te je 6. ožujka 2023. izdana narudžbenica dobavljaču 4 MARKET RESEARCH d.o.o. za popisivanje cijena dva puta mjesečno u razdoblju od 15. ožujka do 31. prosinca 2023."
Tko je ta tvrtka?
Prema podacima iz službenih izvora, tvrtka ima jednu zaposlenu osobu, a ovo joj nije prvi put da se spominje u medijima. Naime, prošle je godine Jutarnji list objavio da je HNB dao posao vrijedan 4.2 milijuna anonimnoj tvrtki s jednim zaposlenim. To je bila upravo ta tvrtka koja danas popisuje proizvode za 30 tisuća naših eura.
Tvrtka 4 Market Research potpuno je nepoznata agencija s jednim zaposlenim, koja je na temelju lažnih referenci pobijedila na nedavnom natječaju Hrvatske narodne banke (HNB), vrijednom više od četiri milijuna kuna, pisao je Jutarnji list, no nakon tog otkrića iz HNB-a su rekli da ipak neće angažirati tu tvrtku.
Naime, tvrtka je kao reference za posao navela da je radila velike ankete za maleni obrt i tvrtke koje posluju u istim uredima kao i 4 Market Research, a to se nije poklapalo s njihovim financijskim izvještajima. HNB je izabrao ovu agenciju i potpisat će ugovor s njima iako ih je prije dvije godine odbio jer su bili lažirali istraživanje za JYSK, pisao je Jutarnji list.
"Tvrtka m(Research osnovana je 2001. u Grazu i jedna je od najvećih tvrtki za istraživanje tržišta u Austriji s brojnim nacionalnim i međunarodnim klijentima, kojima pomaže riješiti važne poslovne i tržišne izazove kroz analizu informacija o odgovarajućem tržištu. U Zagrebu je 2018. osnovala svoj prvi međunarodni ured koji će pokrivati tržište Jugoistočne Europe", stoji na webu te tvrtke.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati