Glas poduzetnika pitao vlasnike firmi hoće li koristiti CRO karticu. Ovo je rezultat
MINISTARSTVO turizma prošli tjedan je odgovorilo Indexu da od lipnja u opticaj kreću CRO kartice na koje će poslodavci zaposlenicima moći uplatiti 2500 kuna i taj će se iznos moći koristiti samo na fizičkim prodajnim mjestima restorana i smještaja u Hrvatskoj. Tvrdili su i da je interes za CRO karticom pokazao svaki drugi poslodavac, no ovaj tjedan nam nisu znali navesti ni jednu tvrtku koja će je davati svojim radnicima.
Iz udruge Glas poduzetnika poslali su priopćenje s anketom koju su sami proveli među vlasnicima firmi. Prema anketi Glasa poduzetnika CRO karticu neće koristiti ni dva posto firmi. Glas poduzetnika ne navodi koliki je anketni uzorak, odnosno koliko je poduzetnika odgovorilo na anketu.
"Iz Ministarstva turizma je došao podatak da gotovo polovica firmi planira svojim zaposlenicima isplatiti oko 2500 kn preko ljetnih mjeseci, na CRO karticu. Taj podatak je trebao služiti da barem s jedne strane opravda njeno postojanje, iako ne rješava mnoge druge implikacije. S obzirom na iskustva s drugim projektima koje država organizira, od kojih su mnogi sami sebi svrha, i rijetko postignu ciljeve radi kojih su nominalno pokrenuti, odlučili smo provjeriti stvarno stanje i stavove poduzetnika oko CRO kartice", stoji u objavi Glasa poduzetnika.
Dosta ih ni ne zna što je uopće CRO kartica
"Postavili smo im pitanje: Hoćete li uplatiti 2500 kn u lipnju i/ili srpnju vašim zaposlenicima, na Cro karticu? Ovo su odgovori ankete na koju je odgovorio velik broj ispitanika:
Njih 61% kaže da neće isplatiti ništa na CRO karticu. Odgovor istog smisla daje dodatnih 22% koji kaže da neće isplatiti niti sebi niti zaposlenicima, dakle sumativno 83% odgovara s NE.
Daljnjih 12% kaže da uopće ne zna što je CRO kartica.
Iduća kategorija po veličini je oko 3% i oni se pitaju – 'od čega da uplatim'.
Smisao postojanja CRO kartice opravdava i kaže da će je koristiti samo 1,5% poduzetnika iz naše ankete. Nešto manje od 1% kaže da će jednostavno isplatiti te novce zaposlenicima da oni s njima raspolažu", pišu.
"S obzirom na ove rezultate, jasno je da je razlika između podataka koje je navodno skupilo Ministarstvo turizma i onoga što je dobila Udruga Glas poduzetnika – ogromna. Postavlja se pitanje tko je i kako radio njihovu anketu i možda ne bi bilo loše da to javnost dobije na uvid, jer ovako izgleda kao čist manipulacija ili izmišljanje podataka. Ono što svakako želimo izbjeći je da se novci poreznih obveznika, doslovno bacaju na projekte poput Digitalne komore, na koje se bace milijuni naših kuna, a rezultati su praktički nepostojeći. Sada je vrijeme da se postavi pitanje odgovornosti i posljedica za one koji odlučuju o pokretanju ovoga projekta. Jer prema svemu sudeći to je samo mehanizam da se u javnom sektoru isplati još malo bonusa. S obzirom na poticanje transparentnosti UGP će tražiti javnu objavu svih tvrtki koje koriste CRO karticu, kao što su bile objavljene sve tvrtke koje koriste mjere, da javnost ima uvid koliko će biti privatnih tvrtki, a koliko javnih i lokalnih poduzeća", piše Glas poduzetnika.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati