Je li Primorčev intervju u Večernjem zapravo plaćeni oglas? Gong traži provjere
GONG je prijavio intervju HDZ-ova kandidata Dragana Primorca koji je dao Večernjem listu zbog sumnje da se radi o prikrivenoj promociji i zatražio reakciju Državnog izbornog povjerenstva, Ministarstva kulture i medija, Vijeća za elektroničke medije i Hrvatskog novinarskog društva.
Sumnja na prikrivenu promociju, "intervju" radila šefica native oglašavanja u Večernjem
Kako navodi Gong, intervju je prijavljen zbog ''sumnje da se radi o prikrivenoj promociji koja, osim što nije dozvoljena, može dovesti u zabludu građane i građanke, narušiti fer izbornu utakmicu i oslabiti povjerenje građana u medije''.
Velik intervju Dragana Primorca, objavljen u nedjeljnom tiskanom izdanju Večernjeg lista, a potom i u online izdanju istih novina, kao autorica potpisuje Doris Kezić, voditeljica native oglašavanja u Večernjem listu. Takozvani intervju s Primorcem na portalu Večernjeg objavljen je u nedjelju, 24. studenoga, u 10 sati.
"Slučaj je Gongu prijavila građanka, a kako je iz javnih izvora vidljivo da se radi o voditeljici native odjela, a dodatnim uvidom u njezin raniji rad utvrdili smo da se radi o osobi specijaliziranoj za native oglase, a ne novinarki, Gong sumnja da je intervju zapravo prikriveni plaćeni oglas", kaže Gong.
Protuzakonito oglašavanje kandidata kojeg podržava HDZ?
Pozivajući se na Zakon o medijima, Gong pojašnjava da sponzorirani sadržaji u medijima moraju biti jasno označeni, a za prikriveno oglašavanje propisana je novčana kazna.
Osim toga, prema Zakonu o elektroničkim medijima, političko oglašavanje dozvoljeno je samo u vrijeme izborne kampanje, koja službeno još nije počela. Prikriveno oglašavanje otvara i pitanje neprijavljenih troškova u kampanji.
"Istražite je li došlo do povrede zakona"
Gong poziva Vijeće za elektroničke medije kao nacionalnog regulatora za elektroničke medije i Ministarstvo kulture i medija da istraže je li došlo do povrede Zakona o medijima i Zakona o elektroničkim medijima. Pozvali su i DIP da se očituje je li navedeni intervju plaćeni oglas koji nije tako naznačen, pa prema tome zavarava i manipulira građanima.
"Također, molimo DIP da se očituje o praksi plaćenih intervjua prije nego što počne službena kampanja. Ukazali smo DIP-u da u slučaju prikrivenog oglašavanja troškovi ostaju skriveni, a u kampanji treba prijaviti svaki trošak, stoga i onaj nastao prije početka službene kampanje", tvrde u Gongu.
Obratili su se i HND-u pozivajući ih na reakciju jer prikriveno oglašavanje slabi novinarstvo i narušava povjerenje građana i građanki u medije te su od novinarske organizacije zatražili odgovor je li intervjuom prekršen novinarski kodeks.
Native oglašavanje predstavlja plaćenu promociju u kojoj oglas nalikuje na uobičajeni novinski članak ili novinarski sadržaj, odnosno odgovara formi medija na kojem se prikazuje. Gong upozorava da iako je sveprisutno, native oglašavanje može predstavljati i opasnost za novinarstvo zbog moguće manipulacije čitateljstvom, ali i suzbijanja kritičkoga propitivanja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati