HRT dan nakon apela prestao puštati spot Doris Dragović o potresu
HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA puna je dva tjedna emitirala spot za pjesmu Dajem ti srce Doris Dragović. I to više od deset puta dnevno.
Riječ je o spotu koji se sastoji od kadrova snimljenih neposredno nakon potresa na Banovini, a na kojima se vide uplakani ljudi i srušene kuće.
Puna dva tjedna po više od deset puta dnevno. Danas je zadnji dan emitiranja
S HRT-a su nam neslužbeno potvrdili da su s današnjim danom prestali s emitiranjem tog spota. Navode kako se radilo o spotu koji je emitiran u sklopu akcije "Uz nas niste sami", u kojoj se prikupljao novac za potresom pogođena područja.
Ta akcija trajala je oko dva tjedna i danas je završila, poručili su s HRT-a.
Prestanak emitiranja spota potvrdili su i na svom online rasporedu. Još jučer, 13. siječnja, spot je bio upisan u satnicu, dok ga danas više nema.
Jučer:
Danas:
Podsjetimo, na sajtu Nepopularna psihologija, čiji je osnivač magistar psihologije Mario Zulić, objavljen je apel u kojem se od HRT-a tražilo da prestane emitirati taj spot. Članak s naslovom "Apel HRT-u: Spot 'Dajem ti srce' psihološki radi više štete nego koristi!" na spomenutoj stranici potpisala je Dora Petrović, prvostupnica psihologije na FFZG-u, a u njemu je autorica navela kako sa psihološkog aspekta konstantno emitiranje pjesme ima više štete nego koristi za ljude.
"Čvrsto smo uvjereni kako je navedeni spot napravljen s dobrim namjerama i ciljem motiviranja što većeg broja ljudi na pomoć stradalima. Mediji uistinu imaju veliku ulogu u poticanju građana na ovakve akcije te vjerujemo kako je i spot pokrenut s takvom namjerom. Ovo je primjer emocionalno obojene persuazivne poruke kojom se pokušava motivirati građane takozvanim perifernim putom, utječući na njihove emocije. Više o persuaziji možete pronaći u knjizi Benoit i Benoit (2013)", ustvrdila je autorica.
Što je autorici apela problematično?
Objasnila je svoj stav.
"Postoji nekoliko mogućih problema u ovakvom medijskom pokušaju persuazije. Za početak, ova poruka se na javnoj televiziji prikazuje vrlo često, skoro 15 puta dnevno, što konstantno podsjeća gledatelje na nedavno proživljeno traumatsko iskustvo. Kod mnogih građana se nakon potresa pojavila akutna stresna reakcija, koja prema DSM-V može trajati do mjesec dana nakon traumatskog iskustva, uz pojavu simptoma kao što su glavobolja, bol u prsima, nesanica, sniženo raspoloženje i slabija koncentracija. Jedan od simptoma ove reakcije je i želja za izbjegavanjem podsjetnika na traumatsko iskustvo, što gledateljima javne televizije ovaj spot onemogućuje. Također, iznimno je važno naglasiti intenzitet utjecaja medija na mentalno zdravlje nakon traumatskog iskustva. Istraživanje provedeno 2013. godine nakon bombardiranja na Bostonskom maratonu pokazalo je da su osobe, koje su pratile vijesti o samom događaju 6 ili više sati dnevno, imale više simptoma akutne stresne reakcije od osoba koje su se nalazile na mjestu ovog tragičnog događaja ili poznavale osobu koja se tamo nalazila", napisala je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati