Hrvatsko psihološko društvo: Prava djece su iznad svih prava svih drugih
HRVATSKO psihološko društvo (HPD) izrazilo je sućut roditeljima djeteta ubijenog u OŠ Prečko te potporu ranjenoj djeci, njihovim roditeljima i ranjenoj učiteljici.
"Mjere koje država i lokalna zajednica moraju poduzeti kako bi pružili psihološku pomoć učenicima i učiteljima škole te roditeljima stradale djece, prvi su korak u poboljšanju sigurnosnih, organizacijskih te odgojnih i obrazovnih rješenja školskog funkcioniranja u prevenciji mogućih nasilnih ponašanja u svim školama, i imaju svoj sadržajni i vremenski okvir.
Neposrednim žrtvama i očevicima tragičnog nasilja treba zbog intenziteta traume odmah pružiti individualnu psihološku pomoć, što je već omogućeno. Tim za krizne intervencije je već u školi gdje s učenicima i zaposlenicima prema izloženom planu postupno prorađuju korake za prevladavanje tragičnog nasilja.
Osim žurne psihološke pomoći, nužno je odmah osigurati i primjerena sigurnosna rješenja koja će učenike i zaposlenike svih škola zaštititi od ugrožavajućih upada i mogućeg nasilja. Dobro je da je Vlada objavila da će se u školama odmah poduzeti sigurnosne mjere zaštite prostora obveznim zaključavanjem, zapošljavanjem osoba za sigurnost, boljom zaštitnom opremom te će se tome žurno prilagoditi i zakonska rješenja", naveli su iz HPD-a.
"Treba odmah planirati i dugoročne preventivne mjere"
"Škole moraju poslove organizirati tako da za vrijeme trajanja nastave učenici i zaposlenici budu sigurni i da bez ometanja rade, što znači da sve ostale poslove treba planirati nakon obvezne nastave, posebice one koji uključuju suradnju s roditeljima, vanjskim suradnicima, lokalnom zajednicom i drugim institucijama.
Osim ovih žurnih mjera, koje se moraju provesti zbog osiguranja sigurnog školskog okruženja, jer se bez njih osjećaji straha i bespomoćnosti učenika i zaposlenika ne će smanjiti, treba odmah planirati i dugoročne preventivne mjere u jačanju škole kao osnovne obrazovne i odgojne institucije.
Zbog učinkovitog provođenja i unapređenja propisanih procedura i postupaka praćenja psihofizičkog razvoja djece - timski pregledi za upis u prvi razred, praćenje uspješnosti obrazovnih i odgojnih postignuća, prijedlozi za određivanje primjerenih oblika školovanja, unapređivanje odgojnog i obrazovnog rada i procesi samovrednovanja rada škole - potrebno je osnažiti ulogu škole u skladu sa zakonskim odredbama i zaposliti sve profile stručnih suradnika.
To znači učiniti školu samostalnom u donošenju stručnih odluka i ravnopravnom u suradnji s roditeljima i vanjskim institucijama. Tako škola može rano otkriti razvojne teškoće u učenju i socijalizaciji, rizična ponašanja i omogućiti učenicima pravovremenu i primjerenu stručnu pomoć", dodali su.
"Sve povezano s djecom mora se voditi najvišim zakonskim standardima"
"Mjere koje treba poduzeti odmah a imaju dugoročno značenje za zdravo i sigurno odrastanje djece je kontinuirano učenje za razvoj kompetencija za osobni rast i razvoj: samoaktualizacija vlastitih potencijala, jačanje pozitivne slike o sebi, motivacija, samovrednovanje (samopoštovanje, samopouzdanje), samoregulacija ponašanja (kako prepoznati svoje rizike i prilike i izgraditi djelotvorna ponašanja), veće razumijevanje i uvažavanje drugih, rješavanje sukoba, razvoj socijalne i emocionalne inteligencije, sposobnost preuzimanja veće odgovornosti za kvalitetu vlastitog rada i učenja, sposobnost komunikacije, uspostavljanja i održavanja veza.
Suradnja s roditeljima ima cilj stvaranje uvjeta za sigurno odrastanje djece, uz međusobno povjerenje i uvažavanje, vodeći računa da su za odgojni i obrazovni rad s učenicima u školi odgovorni stručni djelatnici škole.
Sve povezano s djecom mora se voditi najvišim zakonskim standardima: prava djece su iznad svih prava svih drugih i postupci u školi moraju biti u najboljem interesu djece", zaključili su.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati