Inicijativa za vaučere za otkazane koncerte poslana ministarstvima
INICIJATIVA za izdavanje vaučera za otkazane, odnosno odgođene koncerte kojom bi se prolongirao povrat novca za kupljene ulaznice poslana je nadležnim ministarstvima, doznaje se u Hrvatskoj diskografskoj udruzi (HDU).
"Smatramo kako je to jedna od dobrih ideja koja će pomoći organizatorima koncerata da na neki način prežive ovu krizu jer im je i dalje zabranjen rad i moraju se nositi s velikim gubicima za koncerte i evente u koje su investirali značajna sredstva, a do daljnjeg ih ne mogu održati niti mogu još uvijek organizirati normalno poslovanje", kazali su Hini iz HDU-a.
Dodali su i kako se brojni članovi HDU bave organizacijom koncerata i dio su ove inicijative koju je pokrenuo Odbor za evente udruge Glas poduzetnika, što podržavaju i u vodstvu diskografske udruge.
U osnovi, taj prijedlog se odnosi na mogućnost izdavanja vaučera, odnosno odgode povrata novca za paket aranžmane, u što bi bilo obuhvaćene i ulaznice za koncerte, festivale i konferencije, s obzirom na to da su organizatori događanja na isti način ugroženi te se suštinski radi o istom problemu nelikvidnosti kao i u turizmu.
Vaučeri za 365 dana
Predlažu stoga da se izdani vaučer može iskoristiti u roku od 365 dana od datuma odgođenog događaja za isti ili drugi događaj tog organizatora, a "ukoliko kupcu to ne odgovara, može ostvariti povrat novca u roku od 30 dana po isteku 365 dana od datuma odgođenog događaja", istaknuli su iz Glasa poduzetnika.
"Koliko je nama poznato, Ministarstvo kulture već je upoznato s ovom inicijativom, kao i Ministarstvo turizma i Ministarstvo gospodarstva", ističu iz HDU.
Osim inicijative za vaučere, i tvrtka Eventim pozvala je vladu na uvođenje hitnih mjera za opstanak hrvatskih organizatora javnih događaja ugroženih koronakrizom te je u sklopu kampanje "Zadrži i podrži" pozvala kupce da zadrže ulaznice za odgođena događanja i iskoriste ih u budućnosti.
Ističu kako hrvatska event industrija ima oko 2000 poslovnih subjekata koji zapošljavaju 10 tisuća ljudi i prihoduje preko 4,5 milijardi kuna godišnje.
"Kad se tome pridoda potrošnja turista, prihodi od noćenja, ugostiteljstva i svi ostali direktno vezani prihodi koji su višestruko veći od navedene brojke, postaje jasno da je event industrija jedna od ključnih grana hrvatskog turizma, ali i gospodarstva, kulture i društva u cijelosti", napomenuli su iz Eventima.
Koncerti iz domova tek kratkoročni odgovor na krizu
Smatraju kako su dosadašnje inicijative glazbenika, koji su preko noći započeli s koncertima iz vlastitih domova, samo kratkoročni odgovori na trenutnu situaciju.
S druge strane, HDU ističe kako još treba pričekati procjene svih gubitaka vezanih uz otkazivanje koncerata i ukupne vrijednosti prodanih ulaznica za koncerte odgođene zbog koronakrize.
"Tu bi procjenu mogli dati jedino ticket servisi poput Eventima ili Entria. Koncertni organizatori u ovom trenutku imaju pad prihoda od 100 posto, a realno će, do početka iduće godine, teško krenuti putem oporavka", zaključili su iz HDU.
Diskografska udruga i udruga ZAPRAF nedavno su proveli i anketu o utjecaju koronakrize na glazbenu industriju prema kojoj 64 posto ispitanih članova očekuje najmanje 50 posto manje prihode do kraja godine, a kao najveću poteškoću ističu zabranu koncerata i evenata.
U nedavno upućenom dopisu Ministarstvu kulture, HDU i ZAPRAF (Udruga za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava) predložili su i svoje korake za revitalizaciju glazbenog sektora.
Kao najnužnije naveli su što skorije donošenje plana popuštanja restriktivnih mjera za održavanje događaja s manjim brojem posjetitelja te žurno donošenje zakona o elektroničkim medijima i autorskim i srodnim pravima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati