Kako je 9-godišnjak potaknuo istraživanja o plastičnim slamčicama
AKO STE nedavno pročitali članke o zabranama plastičnih slamčica koje su uveli Starbucks, Marriott i Seattle, možda ste naišli na statistiku: Amerikanci koriste oko 500 milijuna slamčica svaki dan, piše The New York Times u članku.
Ambiciozni pothvat dječaka iz Vermonta
Tu su činjenicu prenijeli mnogi mediji, između ostalog USA Today, CNN, The Washington Post, The Wall Street Journal, Fox News, i da – čak i The New York Times. No razmislite malo o izvoru - broj je utemeljen na istraživanju koje je prije mnogo godina inicirao poduzetni 9-godišnjak iz Vermonta po imenu Milo Cress.
Stručne procjene upotrebe slamčica teško je, ali ne i nemoguće pronaći. Ipak, broj do kojeg je došao ovaj učenik četvrtog razreda 2011. godine u sklopu osobne kampanje o zaštiti okoliša probio se u središte rasprave o plastičnim slamčicama.
“Iskreno, malo sam iznenađen,“ rekao je Cress, koji je u četvrtak navršio 17 godina. “Došao sam do tih brojki sam jer nisam mogao naći ništa drugo. Ako postoje drugi statistički podaci o tome koliko slamčica koristimo, koji su utemeljeni na ozbiljnijim istraživanjima od mojega, rado ću ih prihvatiti“, kazao je.
Ekološka kampanja protiv uporabe slamčica
Tvrtka za istraživanje tržišta Freedonia Group, utvrdila je da su Amerikanci prošle godine potrošili 390 milijuna slamčica dnevno. Druga tvrtka, Technomic, taj je broj smanjila na oko 170 milijuna, iako su u njezinoj procjeni izostavljene neke vrste slamčica.
No Cress, koji je tada živio u Burlingtonu u Vermontu, u trenutku utvrđivanja svoje procjene nije imao pristup nijednom od ovih statističkih podataka, pogotovo kada je počinjao sa svojom kampanjom, koja je za cilj imala uvjeriti restorane da im je isplativije uvesti neobaveznu ponudu slamčica od automatskog dijeljenja slamčica.
Nakon što nije uspio u pronalasku vjerodostojnih statističkih podataka na Internetu, sam je odlučio pozvati šačicu proizvođača slamčica.
Prekomjerna potrošnja slamčica među američkom populacijom
Njegova kampanja protiv uporabe slamčica naišla je na podršku lokalnih medija u Vermontu te je uskoro bila reklamirana u dućanima diljem savezne države, a dobila je i široku popularnost zbog teme i iznenađujućih brojki.
2012. godine pokrenuo je suradnju s neprofitnom ekološkom udrugom Eco-Cycle iz Colorada. To mu je partnerstvo pomoglo u širenju njegove poruke. O njegovom su se pothvatu ubrzo raspisali libertarijanski i konzervativni mediji – Reason Magazine, National Review, Fox News.
Iznos od više od 170 milijuna slamčica dnevno ne uključuje one namijenjene uporabi kod kuće, kao ni one prikvačene za sokove u tetrapaku. Nedavno je utvrđeno da je prošle godine u prehrambenoj industriji potrošeno oko 63 milijarde slamčica, prije svega u restoranima, kafićima, lancima brze prehrane, kantinama u bolnicama i staračkim domovima.
Freedonia Group u svom je istraživanju došla do još većeg iznosa: 390 milijuna slamčica dnevno i 149 milijardi prošle godine.
Milo Cress, od jeseni maturant srednje škole u Shelburneu u Vermontu, na kraju se složio da je točan broj potrošenih slamčica manje važan od same potrošnje te potvrdio da Amerikanci dnevno i godišnje troše daleko veću količinu slamčica od preporučene, prenosi The New York Times.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati