Krstičevićevi ljudi pucaju ko kokice: Sad na Fejsu zovu ljude u nabavu aviona
KAO ŠTO je jučer u saboru potpredsjednik vlade Damir Krstičević pokazao izuzetnu nervozu jer je morao odgovarati na pitanja o fijasku nabavke višenamjenskih borbenih aviona (VBA), veliku nervozu pokazuju i njegovi ljudi.
Tako je brigadir Željko Ninić, član stručnog tima Ministarstva obrane za nabavu borbenih aviona, pozvao na društvenim mrežama sve one koji kritiziraju njegov rad i rad MORH-a, da rade na nabavi borbenih zrakoplova. Osim nervoze, izjava je zanimljiva jer pokazuje da je vrlo moguće da se MORH odmetnuo od premijera Andreja Plenkovića jer je šef vlade prije dva dana odlučno demantirao nove ponude i postupak naglasivši kako je vlada za sada tek poništila natječaj za nabavku izraelskih Baraka.
No krenimo redom.
Ekipa koja ne trpi kritike
"S obzirom na to da je odluka političkog vrha RH zadržati borbeno zrakoplovstvo i pronaći nove modele nabave VBA-a, predlažem svim članovima grupe koji se smatraju kompetentnim za rad u Stručnom timu (a možete slobodno kopirati ovaj tekst i u druge grupe) da pošalju zamolbu i svoj životopis na adresu MORH-a da ih se novom Odlukom ministra uključi u rad Stručnog tima. Tako ćete svi imati priliku pokazati i dokazati svoje domoljublje i stručnost te popraviti loš rezultat iz 'prvog poluvremena', ali igrajući utakmicu umjesto kritizirajući igru iz svog dnevnog boravka. Unaprijed hvala", napisao je Ninić na Facebooku..
Podsjetimo, Ninić se proslavio izjavom "Ja vjerujem u Boga, u papire ne vjerujem" gostujući u emisiji Hrvatskog radija "U mreži prvog" i odgovarajući na upit je li prije godinu dana obaviješten državni i vojni vrh o stajalištima i uvjerenjima SAD-a o prodaji izraelskih borbenih zrakoplova F-16, Ninić je rekao da non-paper nije vidio te da taj dokument nije bio poznat Stručnom povjerenstvu.
Je li se MORH otrgnuo kontroli Andreja Plenkovića?
Valja naglasiti kako Ninić spominje formiranje Stručnog tima, no to je već prije dva dana opovrgnuo premijer Andrej Plenković, i to nakon što je Krstičević rekao da će se u nekoj novoj nabavi preferirati američki novi borbeni zrakoplovi.
"Nema još nikakve odluke, nove ponude, sve će ići u vremenskom kalendaru koji je pred nama. U ovom trenutku jedino što je bitno je to da je ono što je odlučeno 29. ožujka stavljeno van snage", rekao je Plenković prije dva dana.
Dokazali smo da je MORH kriv
Portal Index dokazao je objavom mailova koji su iz američkog veleposlanstva išli prema MORH-u da se hrvatska strana nije držala upozorenja, iako je bilo razvidno da Hrvatska neće moći realizirati nabavku izraelskih Baraka. MORH, na čelu s ministrom Krstičevićem, namjerno se oglušio na preporuke kojima se trebao osigurati u poslu vrijednom najmanje pola milijarde dolara i za koji su trošeni novci poreznih obveznika najmanje godinu i pol dana.
Isto tako, postalo je jasno da je dokument, odnosno non-paper za koji je Kolinda Grabar Kitarović tvrdila da ne postoji, a MORH i Krstičević da ga nikada nisu zaprimili, dok je premijer Plenković spominjao da ga nije vidio, stigao u MORH 18. siječnja prošle godine. Iz non-papera, odnosno dokumenta pod nazivom "Israel and Greek F-16 Third Party Transfer Whitepaper" razvidna su ograničenja u prodaji izraelske verzije F-16 te su jasne smjernice kako se Hrvatska može osigurati u poslu nabave višenamjenskih borbenih zrakoplova. Smjernice kojih se Hrvatska nije držala.
Priznanje pukovnika Ivandića
Da u MORH-u vlada nervoza, dokazuje i gostovanje pukovnika Ivice Ivandića, člana MORH-ovog Stručnog tima za nabavku borbenih zrakoplova na N1 televiziji. Naime, na izravan upit jesu li se previše ignorirala američka upozorenja ponudio je znakovit odgovor.
"Ako gledamo sad iz ove pozicije, jesu, a ako gledamo iz pozicije kad je to bilo, nisu", rekao je Ivandić koji je opovrgnuo i ministra Krstičevića zaključivši da šest novih F-16 zrakoplova ne bi bilo dovoljno za pokrivanje hrvatskog zračnog prostora.
"Taktičko-tehnička studija je jasna! Nama treba 12 zrakoplova", rekao je Ivandić, što je suprotno od tvrdnje Krstičevića koji je pred novinarima rekao da bi šest novih američkih zrakoplova F-16 bilo dovoljno.