Lijepa priča nedjeljom: Mlade psihologinje osmislile igračku koja će povezati roditelje i djecu
Foto: Ku-kuc
TRI mlade psihologinje - Ana Mužak, Antonija Ćosić i Katarina Lončarić - osmislile su kutiju s pričom za djecu "Ku-kuc". Danas, kada se većinu vremena provodi pred računalima ili TV-om, njihova "Ku Kuc" kutija trebala vratiti autentičnost igre, dati ideje za kvalitetno provođenje zajedničkog vremena i pomoći izgradnji komunikacije između djece i roditelja.
Spojile znanje iz psihologije, iskustvo rada s roditeljima i želju da pomognu djeci
Njihova priča počinje prije pet godina, kada su još kao studentice volontirale u Klaićevoj bolnici u Zagrebu. Svakog tjedna odlazile su u Odjel za onkologiju, i djeci koja su dugo bila u bolnici, uz pomoć lutaka i paravana izvodile male kazališne predstave. Iz tog iskustva razvila se ideja za stvaranje "Kuc-kuc" kutije. Kako bi se projekt uspješno realizirao, pokrenule su i crowdfunding kampanju koja traje još tjedan dana. Do sada je prikupljeno više od osam tisuća dolara.
>Link na kapanju "KU-KUC - Priča je unutra"
"Uvijek pažljivo osluškujemo i pratimo potrebe djece i roditelja. Kad nas pitaju nešto, kad traže savjet, uvijek pokušavamo pomoći, ali onda i razmislimo što bi im moglo pomoći dugoročno. S vremenom smo uvidjele da im nedostaje ideja i znanja o tome kako i što raditi s djecom, pogotovo u nekim težim svakodnevnim situacijama, kad se prepiru ili kad im se dijete žali na nešto. Kako imamo naviku djelovati, odlučile smo djelovati i ovaj put. Naši nas već znaju po tome, mi smo sanjari, nas tri vjerujemo da uvijek ima pomoći i da uvijek ima načina i spremne smo raditi za to da bi nam svima bilo bolje. "Zasukale smo rukave" i bacile se na posao. Razmišljale smo o aktivnostima koje djeci i roditeljima mogu biti podjednako zabavne, istraživale smo, pričale s roditeljima, šivale, pisale,... i još puno toga. Nakon fokus grupa s roditeljima, primjenjivale smo sve što bi nam rekli. Naš Ku-kuc razvijao se godinu i pol dana u koje smo unijele rad, znanje iz psihologije, iskustvo rada s roditeljima i želju da pružimo djeci kvalitetno djetinjstvo ispunjeno igrom", kaže Antonia Ćosić, jedna od autorica ovog projekta.
Samo 23 posto roditelja svakodnevno provodi vrijeme s djecom
Prema istraživanjima UNICEF-a samo 23 posto roditelja svakodnevno provodi vrijeme s djecom u nekoj smislenoj aktivnosti.
"Ku-kuc kutija može koristiti svim roditeljima, bakama, djedovima, tetama, stričevima, odgajateljima, učiteljima, psiholozima, pedagozima, svima koji rade s djecom. Naša ambasadorica Jelena Veljača dodala je kako je didaktičko pomagalo Ku-kuc odlično za sve one koji vole djecu i žele im dobro. Slažemo se s time.
Naime, rezultati dosadašnjih istraživanja su zabrinjavajući. UNICEF-ovo istraživanje u Hrvatskoj pokazalo je da djeca do 6 godina u prosjeku provedu 3 sata dnevno gledajući televiziju. U isto vrijeme samo 23% roditelja provodi svakodnevno vrijeme sa svojom djecom u nekoj smislenoj aktivnosti. Nedavno su izašli rezultati istraživanja u Velikoj Britaniji gdje se pokazalo da 82% djece smatra da se mobiteli ne bi trebali koristiti tijekom ručka, a 22% misli da provođenje previše vremena na mobitelu narušava zajedničko provođenje vremena u njihovoj obitelji.
Djeci nedostaje vrijeme u danu kad su s roditeljima i kad se druže u nekoj strukturiranoj aktivnosti s njima. Usprkos napretku tehnologije, djeca i dalje najviše uče kad su s roditeljima, od njih preuzimaju obrasce ponašanja, s njima razvijaju kognitivne, emocionalne i socijalne vještine. Zato je Ku-kuc kutija korisna svima. To uključuje i one koji imaju puno vremena na raspolaganju, ali i onima koji imaju malo. Ako imate malo vremena za druženje s djetetom, onda bolje da to bude kvalitetno provedeno. Ku-kuc je spreman i za ići u restoran, na put ili u park. I što je najvažnije, donosi pregršt zabave, osmijeha i lijepih trenutaka. I to onih koji se pamte", kaže Antonia.
Primjer socijalnog poduzetništva
Uspostavljena je suradnja i s udrugom Kamensko, koja će sudjelovati u izradi kutije.
Htjeli smo uključiti hrvatske proizvođače i jako smo sretni što smo dogovorili suradnju sa ženama iz udruge Kamensko. Naša kutija "Ku-kuc" je gotovo u potpunosti hrvatski proizvod. Ako kampanja uspije, to će za nas značiti veliku stvar. Pored toga što to znači da su roditelji prepoznali važnost igre u životu djeteta, to također znači da ćemo moći ženama iz udruge Kamensko pružiti mogućnost da rade i dobiju plaću. Veseli nas rad s njima, uvijek se zapričamo u njihovoj radionici, raspravljamo kako bi nosić trebao stajati na Iglici Ježu i ostale "odrasle" teme. Nadamo se da ćemo jednog dana moći zaposliti i osobu s poteškoćama na pakiranju kutije. Trudimo se biti socijalno odgovorni, a taj trud se dosad i prepoznao. Zato smo i dobili nagradu za jednu od tri najbolje ideje socijalnog poduzetništva u Hrvatskoj 2016., i to upravo za Ku-kuc."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati