Ministar turizma laže da je srpanjski minus nestao. Imamo dokaz
"NA DANAŠNJI dan sedmi mjesec je na nuli, nismo više u nikakvom minusu po broju gostiju koji dolaze u Hrvatsku", rekao je jučer ministar turizma Gari Cappelli za Novu TV, naglasivši da je ovog vikenda srpanjska turistička rupa, o kojoj je Index izvještavao proteklih dana, svedena na nulu.
>> Ministar turizma o srpanjskoj rupi: Od ovog vikenda više nismo u minusu
U srpnju došlo gotovo 97 tisuća ljudi manje nego lani
No službeni rezultati iz sustava e-visitor, do kojih je došao Index, potvrđuju kako ministar turizma nije govorio istinu. Naime, u periodu od 1. do 21. srpnja zabilježeno je 2,958.818 dolazaka gostiju, što je i dalje manje od 3,055.582 koliko je bilo u istom razdoblju lani. To znači da je došlo gotovo 97 tisuća gostiju manje. Što se noćenja tiče, zabilježeno ih je 19,117.886 ovog srpnja, što je za 608 tisuća noćenja manje nego u istom razdoblju lani. Naime, srpanj 2018. do sada je imao 19,726.222 noćenja.
Hoteli u plusu, privatni smještaj i kampovi u minusu
Na godišnjoj razini i dalje smo u plusu i sezona zasad nije ugrožena unatoč lošijim rezultatima u srpnju. Od 1. siječnja do jučer stigle su 333 tisuće gostiju više nego u istom razdoblju lani. Zabilježeno je tako 9,8 milijuna dolazaka u odnosu na 9,5 milijuna dolazaka prošle godine. Noćenja je do sada bilo 45,448.149 što je za 226 tisuća više nego prošle godine.
Zanimljivo je da su hoteli sa 710 tisuća dolazaka u plusu za 7 tisuća dolazaka u odnosu na isto razdoblje lani u srpnju. Privatni smještaj i dalje je u minusu za 60 tisuća gostiju u srpnju, dok su kampovi u minusu za 21 tisuću gostiju.
Ministarstvo turizma zabranilo uvid u e-visitor
Podsjetimo da je Ministarstvo turizma zabranilo uvid u sustav e-visitor. Početkom srpnja najavili su kako će samo tri puta godišnje objavljivati rezultate s e-visitora,a nakon kratke medijske kampanje su se predomislili pa su obećali uvid jednom mjesečno. Portal Index ima dnevni uvid u sustav e-visitor. Isto tako, u e-visitor je moguće naknadno upisati prijavu gostiju 15 dana kasnije, iako bi morali to uradit u roku od 24 sata, teško da bi razlika bila toliko velika.
O turizmu se lijepo piše u hrvatskim novinama, jasno je i zašto
Zabrinjavaju podaci kako smo, čini se, podbacili, što se srpnja tiče, na njemačkom tržištu. Naime, Nijemci su i dalje u padu za 4,5 posto u dolascima i 10,5 posto u noćenjima. Stoga je pravo pitanje za upitati Ministarstvo turizma, ali i Hrvatsku turističku zajednicu, jesmo li sve kampanje odradili kako treba i na vrijeme na, za Hrvatsku, najvažnijem, njemačkom tržištu?
Prema podacima koje HTZ za sada ne želi ni potvrditi, a ni demantirati, za oglašavanje na hrvatskom tržištu troši se oko osam milijuna kuna godišnje, od čega malo manje od 7 milijuna odlazi dnevnim tiskovinama. Za usporedbu, za cjelokupno njemačko tržište na oglašavanje odlazi oko 17 milijuna kuna godišnje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati