Novi posao za Centar Ivan Vučetić: Vještaci, objasnite zašto je izletio vlak smrti!
STRUČNJACI Centra za forenzička ispitivanja Ivan Vučetić ponovno će se pozabaviti vlakom smrti. Obrana je imala čitav niz prigovora na njihove nalaze iznijete prije par mjeseci na suđenju za tragediju u Rudinama pa je sudac Damir Romac naložio dopunu vještačenja.
MUP-ovim vještacima materijal HŽ-ovog Povjerenstva
Između ostalog, vještaci MUP-ovog centra morat će podrobnije objasniti zašto je došlo do izlijetanja nagibnog vlaka u Rudinama te odgovoriti je li vlak prije izlijetanja s pruge bio tehnički ispravan i podoban za sigurnu vožnju.
Županijski sud u Splitu dostavit će im kompletan spis, a vještacima će se biti omogućen i uvid u dosada prikupljene nalaze Povjerenstva HŽ-a za istraživanje izvanrednog događaja u Rudinama. Od toga će, međutim, biti mala korist jer se Povjerenstvo raspalo prije više od godinu dana, jedinstveni zaključak o uzrocima tragedije nikada nisu donijeli. Vlak, primjerice, nikada nije pregledan, već se i dalje nalazi na kolodvoru u Solinu. Trune, a HŽ plaća visoke troškove osiguranja.
Do toga inače nije trebalo doći jer Zakon o sigurnosti željezničkog prometa propisuje i da se u sklopu Ministarstva prometa osnuje istražno tijelo u kojem ne smiju biti angažirani zainteresirani subjekti iz HŽ-a. No, ministar Božidar Kalmeta jednostavno je na taj mali detalj "zaboravio", premda je na drugoj obljetnici tragedije istaknuo kako poboljšavaju sigurnost na Hrvatskim željeznicama iz dana u dan. Nejasno je ostalo kako.
Pregledat će vlak smrti?
Sud je današnjim rješenjem naložio da se po potrebi izvrši pregled vlaka. Ako se to zaista dogodi, bit će to "korak od sedam milja", s obzirom da je obrana dosada već u nekoliko navrata isticala kako retardant TG-300 američkog proizvođača Universal Fire Shield nikako ne može biti jedini i isključivi uzrok izlijetanja.
Do sada se ustanovilo da je nagibna tehnika bila u kvaru, a obrana je posumnjala i da nisu iskorišteni svi mehanizmi kočenja. Optužba smatra da to nije od odlučujućeg značaja te upozorava da su tog dana na kontaminiranoj dionici pruge problema imala čak tri vlaka. Po njima, to bi trebalo biti dovoljno da se ustanovi neosporna odgovornost šefa Ekologije HŽ Infrastrukture Ivana Medaka te ostalih optuženika.
Nastavak suđenja početkom studenog
Sud je naložio i da se vještaci Centra Ivan Vučetić očituju na primjedbe obrane i okrivljenika te da posebno odgovore na pitanje kolika je bila granična brzina kretanja vlaka za siguran prolazak zavoja u kojem je došlo do izlijetanja, i to u nekoliko varijanti: na pruzi sa retardantom i na pruzi bez retardanta, uz pjeskarenje i bez pjeskarenja te uz korištenje i bez korištenja nagibne tehnike.
Sudac Damir Romac dao im je 30 dana da izrade pismeno vještvo. Rasprava je odgođena za početak studenog.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati