Deset godina čekali gradnju, godinu dana čekaju puštanje u promet. Što se događa?
OMIŠANI su desetljećima čekali izgradnju obilaznice i mosta kako bi se spasili od velikih prometnih gužvi u ljetnim mjesecima. Prije više od godinu dana dočekali su izgradnju mosta preko Cetine, njegovo spajanje, ali ne i puštanje u promet.
Svečanom spajanju prisustvovao je cijeli državni vrh na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem, kojem je uz rame stajao Josip Škorić, šef Hrvatskih cesta i istaknuti HDZ-ovac koji je na 10. listi za parlamentarne izbore. Priliku za pohvalu ovog projekta nisu propustili ni potpredsjednik vlade Oleg Butković, splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i omiški gradonačelnik Ivo Tomasović.
"Ovo je dobra vijest za Omiš i cijelu Dalmaciju. Prema informacijama kolega iz Hrvatskih cesta, vjerujemo da će obilaznica biti dovršena kroz nekoliko mjeseci, dakle tijekom jeseni, i da će se nakon toga moći voziti ovim mostom", rekao je Plenković u ožujku prošle godine na svečanom spajanju mosta.
Deset godina čekali izgradnju, sad odgađaju otvorenje
Njegovo otvorenje, koje bi bilo od velikog značaja za cijelu županiju, prolongirano je već nekoliko puta, nakon čega su iz Hrvatskih cesta odlučili kako više s medijima neće komunicirati datum puštanja u promet. Omiški most trebao je biti otvoren na ljeto prošle godine, a puštanje u promet odgođeno je za jesen i prije samog fizičkog spajanja mosta. Zatim je uslijedila odgoda za kraj 2023. godine, a posljednja za veljaču ove godine.
Ipak, čeličnim mostom dužine 220 metara preko Cetine još uvijek se ne prometuje. Iz Hrvatskih cesta otvorenje su planirali krajem veljače jer su izvršavali, kako kažu, sve upravne postupke, koji uključuju tehničke preglede i ishođenje uporabne dozvole. Unatoč najavama, u ožujku su još čekali završetak pregleda, pa smo ih upitali jesu li završeni te jesu li pronađeni nedostaci koje trebaju ukloniti.
"Građevinski zahvat izgradnje dijela obilaznice Omiša od čvora Omiš-istok na DC8 u Brzetu do spoja na DC70 kod Naklica lokacijskim dozvolama podijeljen je na četiri faze izgradnje. Za dvije faze izgradnje, ukupne duljine 2.8 km - fazu 3, od čvora Omiš-istok na DC8 kod Brzeta do mosta Cetina, i fazu 2, za most Cetina - prošli tjedan su završeni tehnički pregledi.
Sami građevinski zahvati i opremanje cesta i objekata - vijadukata, tunela i mosta - a time onda i tehnički pregledi su prilično složeni te obuhvaćaju i dio radova izvedenih ranije, u periodu 2008. - 2014. Negativnih mišljenja i nedostataka koji bi priječili izdavanje uporabnih dozvola nije bilo", odgovorili su iz Hrvatskih cesta.
Bačićevo ministarstvo na potezu
Za završetak projekta i puštanje prvih vozila na omiški most Hrvatske ceste sada čekaju resor koji je pod ministrom Brankom Bačićem.
"Za izgrađenu fazu 1.B. iza mosta Cetina, gdje se razdvajaju tuneli Komorjak na trasi nove ceste prema Dugom Ratu i Komorjak-sjever na spojnoj cesti, te za fazu spojne ceste do DC70 kod Naklica u duljini od cca. 1 km očekuje se od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine sazivanje preostala dva tehnička pregleda."
Hoće li i kada nakon tehničkih pregleda promet biti pušten, još se ne zna jer iz Hrvatskih cesta nisu odgovorili na naše pitanje kada će se to dogoditi. Nisu nam odgovorili ni koji su razlozi čestih odgađanja i dugotrajnog čekanja potpune realizacije.
Projekt vrijedan 23 milijuna eura financiran je državnim novcem
Podsjetimo, omiška obilaznica jedan je od najvećih infrastrukturnih projekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, koji uključuje dva tunela i most preko Cetine, tunel Komorjak dug više od 600 metara, tunel Omiš dug više od 500 metara i most dužine 220 metara. On natkriva Cetinu čeličnim lukom, čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova dužina veća od vidljive konstrukcije.
Radi se o projektu, kako je i sam premijer Plenković govorio, financiranom državnim proračunom Hrvatskih cesta, a ne europskim novcem, u iznosu od 23 milijuna eura, a trebao je završiti, prema informacijama izvođača radova Strabaga, u rujnu 2022. godine.
Dok Omišani još čekaju obilaznicu, dodatne probleme mogli bi stvarati udari bure u kanjonu rijeke Cetine. Naime, čelični most, kakav dosad nije viđen u Hrvatskoj, napravljen je bez vjetrobrana. Ali iz Hrvatskih cesta imaju plan za regulaciju prometa tijekom udara bure kada most napokon bude otvoren.
"Predmetna cesta će biti opremljena inteligentnim transportnim sustavima te će se upravljanje prometom odvijati iz Centra za nadzor prometa, a ovisno o brzini vjetra prije svega će se ograničavati brzina kretanja vozila, što je po praksi na ostalim mostovima najviše korištena mjera, dok će se iznimno po potrebi i zabraniti promet pojedinim skupinama vozila."
Koliko će dugo biti zatvoren omiški most, koji još nije ni otvoren, ovisit će isključivo o vremenskim uvjetima. Ako se zbog snažnih naleta bure bude često zatvarao, kroz centar Omiša ponovno će se stvarati gužve, a obilaznica koju se čekalo godinama mogla bi izgubiti svrhu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati