Ovo je najmlađa žena koja je zaradila milijarde, osnovala je aplikaciju za dejtanje
APLIKACIJA za osobne kontakte Bumble, koja je postala poznata po tome što o kontaktima s potencijalnim partnerima odlučuju žene, nakon inicijalne ponude dionica na burzi vrijedi više od 13 milijardi dolara.
Uspjeh na Wall Streetu učinio je 31-godišnju šeficu Whitney Wolfe Herd jednom od rijetkih milijarderki koja je to samostalno postigla. Bumble, koji također posjeduje Badoo, jedna od samo dvadesetak američkih kompanija na burzi koju vodi žena osnivačica, piše BBC.
Dionice su ponuđene po cijeni od 43 dolara, ukupne vrijednosti više od osam milijardi dolara. No već prvog dana trgovine na burzi u četvrtak cijena dionica porasla je na 76 dolara, što znači da kompanija vrijedi više od 13 milijardi dolara.
"Žene, napravite prvi potez"
Whitney Wolfe Herd pokrenula je Bumble u Teksasu 2014. godine, uz potporu ruskog milijardera Andreja Andrejeva, osnivača europske web stranice za upoznavanje Badoo. Wolfe Herd kaže da je pokretanje platforme na kojoj žene čine prvi potez nadahnuto njenom frustracijom arhaičnim spolnim normama koje dominiraju osobnim kontaktima.
Za razliku od većine sličnih aplikacija, samo žene mogu uspostaviti prvi kontakt s muškim korisnicima, dok u istospolnim kontaktima bilo koja osoba može prva poslati poruku.
"Osobno sam iskusila kako neravnopravne veze negativno utječu na sva područja života. Željela sam to promijeniti", napisala je Wolfe Herd u pismu investitorima uoči ponude dionica.
Wolfe Herd najmlađa je žena koja vodi jednu američku kompaniju čije su dionice na burzi te najmlađa poduzetnica milijarderka. Suosnivačica je i aplikacije za osobne kontakte Tinder, ali tu je kompaniju napustila navodeći seksualno uznemiravanje kao razlog. Tinderova matična kompanija Match Group Inc., koja je negirala njene tvrdnje i kasnije pokušala preuzeti Bumble, platila je oko milijun dolara za nagodbu u ovom sporu.
Wolfe Herd od 2019. godine vodi i Bumble i Badoo, budući da je Andrejev prodao svoje udjele u obje kompanije investicijskom gigantu Blackstoneu. Dvije aplikacije zajedno imaju 40 milijuna aktivnih korisnika, uključujući 2.4 milijuna korisnika koji plaćaju korištenje.
Efekt pandemije
Bumble, koji je dostupan u više od 150 zemalja svijeta, ističe kako je spreman za rast, ukazujući na sve veći broj samaca u svijetu, sve veće prihvaćanje online intimnih veza i znakove da je sve više korisnika spremno platiti uslugu.
Kompanija se također širi na nova područja, poput poslovnog umrežavanja. No unatoč povećanom interesu, pandemija je naštetila poslovanju Bumblea, koji prihode ostvaruje ponajprije pretplatama i kupnjama unutar aplikacije. Prihodi su 2019. godine porasli za više od 35 posto, a dobit je iznosila 68.6 milijuna dolara.
U prvih devet mjeseci 2020. godine, međutim, godišnji rast pao je na 15 posto, a kompanija je imala gubitak od 116 milijuna dolara. Posljednjih mjeseci investitori pokazuju snažan apetit za dionicama prinova na burzi, što je dionice kompanija kao što su Airbnb i Doordash dovelo do rekordnih vrijednosti prilikom inicijalne ponude.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati