Stiže nalet turista. "Cijene su se stabilizirale, srpanj i kolovoz izgledaju dobro"
U LIPNJU je zabilježen nešto manji broj dolazaka Njemačkih turista u Hrvatsku. Stručnjaci naglašavaju da su ovakve brojke očekivali i da za njih postoje opravdani razlozi te ističu da je posjećenost u prvih šest mjeseci na zadovoljavajućem nivou.
Predsjednik uprave turističke kompanije Uniline Boris Žgomba kazao nam je kako su na razini države rezultati turističkih posjeta za prvih šest mjeseci otprilike kao prošlogodišnji. Takve rezultate smatra odličnima, kaže, ako se u obzir uzme činjenica da je prošla godina bila izvrsna. Ipak, objašnjava da je ove godine došlo do promjene dinamike prometa.
I ranije se govorilo o manjem broju bukinga u lipnju te dijelu srpnja zato što se trenutno u Njemačkoj održava Europsko prvenstvo i dio turista odlučio je otići onamo.
"Dinamika prometa je bila nešto drugačija 2023., zbog čega smo između ostalog bilježili veće poraste u prvih pet mjeseci ove godine, no u konačnici smo očekivano došli na planirane razine u prvih šest mjeseci poslovanja. Svakako je rast ostvaren te s obzirom na sve okolnosti i ciljeve hrvatskog turizma smatram da je on dobar", kazao nam je Žgomba.
Pravi nalet turista tek se očekuje. "Srpanj i kolovoz izgledaju uravnoteženo"
Do sada je ostvareno oko trećine ukupnih turističkih dolazaka, a Žgomba kaže kako će ih najviše, tradicionalno, biti u srpnju i kolovozu. To je period u kojem se ostvaruje većina turističkih dolazaka i noćenja. Za sada ti mjeseci, kaže, izgledaju uravnoteženo.
"Srpanj i kolovoz za sada izgledaju uravnoteženo i čini se da neće biti većih oscilacija. Naravno, sve podatke treba uzeti s rezervom do kraja godine, dug je to period, ali ono najvažnije - nema nikakvih naznaka koje ukazuju da postoji potencijalna krizna situacija zbog koje bismo trebali biti zabrinuti", kazao nam je.
Svibanj je bio bolji nego lani
I Istru, najrazvijeniju te jednu od najposjećenijih turističkih regija, ovog je lipnja posjetilo manje gostiju nego prošle godine. Prema podacima Turističke zajednice Istre, u lipnju ove godine u Istri su zabilježena 4.191.054 noćenja, a prošle godine u istom razdoblju njih 4.766.545. Primjetan je pad dolazaka gostiju iz Njemačke. Evo kako nam je to objasnio direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević:
"Kretanje fizičkih pokazatelja s njemačkog tržišta uvelike ovisi o tome kako ‘padaju’ vjerski blagdani i školski praznici. U 2023. Uskrs je bio u travnju, dok su Duhovi bili u lipnju. Ove godine Uskrs je bio u ožujku, Duhovi u svibnju. Shodno navedenome to se najbolje može vidjeti u statistici, koja pokazuje da je svibanj 2024. bio bolji u odnosu na lanjski, odnosno da je lipanj ove godine bio lošiji u odnosu na lipanj 2023.", kazao nam je Ivošević.
"Njemačku je zadesila recesija, nije iznenađujuće da manje dolaze kod nas na ljetovanje"
"U Istri je vidljiv mali zastoj u posjetima tijekom lipnja, a dio uzroka je zasigurno i određeni pad dolazaka njemačkih gostiju, što nije iznenađujuće. Sektor turizma je to i očekivao jer znamo da Njemačka ima određene probleme s recesijom i nezaposlenošću. No ipak, i Istra je unatoč oscilacijama završila šest mjeseci na razini prošle godine", kazao nam je Žgomba pa nastavio:
"Međutim, za hrvatski turizam je dobro što smo pokazali otpornost i kvalitetu, i to tako da smo te goste supstituirali nekim drugim tržištima i mi smo ukupno gledajući na dobrom putu", kaže.
Žgomba naglašava da je potrebno istaknuti da su oscilacije normalne pojave, osobito u turizmu kao uslužnom sektoru koji je ovisan o brojnim čimbenicima koji na njega utječu. "Možemo reći da su one na neki način i znak da smo ušli u normalne turističke tokove", govori.
"Cijene su se stabilizirale"
Žgomba je komentirao i cijene na Jadranu.
"Činjenica je da su ugostitelji prošle godine iz raznoraznih razloga, a i trgovci zajedno s njima, znatno podigli cijene. U ovoj godini to nije slučaj, cijene su se stabilizirale i mislim da nekih većih odstupanja neće biti, osim ako je, kada govorimo o ugostiteljima ili smještajnim kapacitetima, dizanje cijena uzrokovano ili popraćeno ulaganjem u dizanje kvalitete.
Gosta ne možemo prevariti, on zna cijene, tj. zna koliko je spreman platiti za određenu uslugu ili proizvod te je upravo vrijednost za novac ključan čimbenik. Naravno da gosti žele proći jeftinije, a treba uzeti u obzir činjenicu da ne želi svatko plaćati skuplje nešto što ne mora. Već smo imali situacije u kojima su se ugostitelji žalili da su prazni, a onda su malo korigirali cijene i sve se reguliralo.
Dakle, veoma čest uzrok je cijena, no ne bih se složio s tezom da u Hrvatsku dolaze gosti slabije platežne moći. Ti isti gosti borave i u Italiji, Francuskoj, Grčkoj i troše jednako tamo i ovdje. Dakle, nije pitanje je li neki gost slabije platežne moći, već je ono što uvijek ističem činjenica da svaki gost ima svoju mogućnost potrošnje te je na nama da mu ponudimo ono što očekuje, tj. za što je spreman izdvojiti svoja sredstva", kazao nam je Žgomba.
Predsjednica Udruge obiteljskog smještaja Istre Lorena John kazala nam je da su ove godine cijene smještaja više-manje stagnirale. Eventualna poskupljenja, kaže, bila su uglavnom opravdana, a do njih je dolazilo zbog ulaganja u kvalitetu smještaja.
Kazala nam je da kroz sezonu još uvijek ima "rupa" u bukingu, ali se nada i očekuje da će se te rupe popuniti "u hodu". Kaže da su takvu situaciju očekivali s obzirom na ekonomsku situaciju u Njemačkoj, ali i trenutne te nadolazeće sportske događaje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati