Radnici Hitne se žalili na loša vozila, uprava ih optužila da plaše javnost
ZBOG nesigurnosti i neudobnosti za najteže pacijente dva najnovija vozila bjelovarsko-bilogorskog Zavoda za hitnu medicinu morala su biti dodatno preinačena. Na ovaj problem su prvi upozorili daruvarski djelatnici hitne koje je potom uprava prozvala da plaše javnost tvrdnjama o nesigurnosti. Sindikat djelatnika hitne medicinske pomoći sumnja i u nepravilnosti u javnoj nabavi pa najavljuju i prijavu DORH-u, izvještava HRT.
Hitna mora voziti sporije
"To još nismo doživjeli, pacijent je tresao glavom, a mi smo ga morali pridržavati jer je povraćao", govori Dino Kotik, medicinski tehničar hitne medicinske pomoći u Daruvaru.
"Ja sam skakao i držao sam se i oni su me držali, ali vidio sam kroz vrata da nisu brzo vozili. Mislio sam u sebi, ako oni tako uvijek voze, kada će doći u Pakrac", sjeća se Svetozar Opačić iz Daruvara.
Umjesto uobičajenih deset, zbog ovakve trešnje pri bržoj vožnji, Svetozara Opačića s akutnim infarktom miokarda hitna je do bolnice vozila punih dvadeset minuta. Nakon tog iskustva vozilo je odmah stavljeno izvan uporabe. Dobavljač je u roku od tri dana promijenio ovjes, no nedostataka još ima.
"Preinaka treba od nosila, kardijalke, opreme koja je posložena. Defibrilatori nisu dobro posloženi, nosila su nam previsoka, pacijent se ljulja u njima, govori Tomislav Petrušić, županijski sindikalni povjerenik Hrvatskog sindikata hitne medicine.
Smatra da bi dobavljač trebao vratiti novac za preinake, ali i da se cijelim slučajem treba pozabaviti pravosuđe. "Mi smo uspjeli doći do cijele javne nabave koju smo simbolički napisali da ide prema DORH-u", kazao je Petrušić.
Uprava ih prozvala za plašenje javnosti
Ravnatelj županijskog zavoda za hitnu medicinu ističe kako na tržištu nema gotovih vozila već se oprema dodatno ugrađuje. Nakon prvotnih prozivki djelatnika hitne koji su cijeli slučaj iznijeli u javnost, kolege je pozvao na suradnju, a pacijentu se i osobno ispričao.
"Ja bih molio da u budućnosti nastojimo što više koristiti naše interne kanale, pa ako netko izbjegava odgovornost i obveze tu je javni prostor da se ta tema otvori i raspravi, istaknuo je Nenad Mrzlečki, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Bjelovarsko-bilogorske županije".
Iz sindikata ističu i kako je problem što se zbog niže cijene nabavljaju vozila s teretnim, a ne putničkim ovjesom, ali i kako su od zakonodavca zatražili da vozila koja spašavaju živote ne smiju biti starija od tri godine. Prosjek bjelovarsko-bilogorskog voznog parka sada je šest godina.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati