Prve reakcije: "Ovo je usporedivo sa svim sportskim uspjesima od 90-ih do danas"
KOMPANIJA Mate Rimca je danas poslijepodne objavila golemu vijest - postaje većinski vlasnik Bugattija, a sjedište nove kompanije, Bugatti Rimac, bit će u Hrvatskoj.
Time su potvrđena nagađanja da će Rimac preuzeti Bugatti, čuvenu kompaniju poznatu po superluksuznim jurilicama.
> Rimac objavio golemu vijest: Preuzima Bugatti, sjedište nove firme bit će u Hrvatskoj
Index donosi prve reakcije na objavu ove goleme vijesti, jedne od značajnijih u povijesti biznisa u neovisnoj Hrvatskoj.
"Više nitko realan ne može tvrditi da se radi samo o balonu"
"Ovo je definitivno prijeloman trenutak, u kojem Rimac Automobili iz startup faze prelaze u novo doba. Nitko realan više ne može tvrditi da se radi samo o balonu i predstavi za javnost", rekao je za Index poduzetnik Saša Cvetojević.
"Sve ovo diže kompleksnost poslovanja dosadašnjih Rimac Automobila na novu razinu, budući da Mate sada preuzima upravljačku funkciju i u tvrtki koja ima proizvodne pogone izvan RH. Posebno je zanimljivo što smo ovim korakom dobili definitivnu potvrdu da Hrvatska ima autoindustriju, ali ne onu koju su nekad davno priželjkivali političari - industriju sklapanja jeftinijih modela u kojoj vrlo malo dodane vrijednosti ostaje u Hrvatskoj, već dva branda iz samog vrha automobilske tehnologije danas", govori nam Cvetojević.
"Sljedeći veliki dokaz snage kompanije bit će javna ponuda dionica"
"Završno, pred Rimcem je sada nova dionica putovanja, ovo je odličan uvod u najavljeni IPO (javnu ponudu dionica, op.a.), koji će biti sljedeći veliki dokaz snage kompanije. Valuacija od 5 milijardi američkih dolara, koja je najavljivana, sada se čini sve realnijom", rekao nam je Cvjetojević.
Vijest o Rimčevom preuzimanju Bugattija za Index je komentirao i naš ugledni ekonomist Vuk Vuković.
Vuk Vuković: Ovo Hrvatsku pozicionira na karti kao zemlju u kojoj su inovacije moguće
"Mislim da je ovo izuzetno značajno kao signal prema vani, da ovdje postoje ozbiljne firme koje mogu konkurirati najboljima na vanjskom tržištu, tako da je to sjajna vijest za potencijalno privlačenje novih investicija", rekao nam je Vuković.
"Naravno, tu postoji još hrpa prepreka s formalne pravno-birokratske strane u Hrvatskoj, ali kao 'goodwill' koji se stvorio je izuzetno poticajno. Ako ništa, barem nas dodatno pozicionira na mapi kao zemlju u kojoj su inovacije moguće i u kojoj je naizgled nemoguće ostvarivo, dakle učinak na imidž je popriličan", govori naš ekonomist.
"Ovo će imati daljnje pozitivne učinke na domaće tržište"
"Za Rimca to znači daljnja ekspanziju i preduvjet za izlazak na američku burzu (što je u planu kroz koju godinu, ako sam dobro shvatio), što će imati daljnje pozitivne učinke na domaće tržište i, direktno (na BDP kroz potrošnju preko plaća novih zaposlenih), i indirektno kroz daljnji rast imidža naših firmi koje rastu na R&D-u", zaključio je Vuković.
Razgovarali smo i s našim komunikacijskim stručnjakom Perom Tantom, koji je za Index komentirao odjek današnje vijesti u javnosti.
"Ovo bih usporedio sa svim sportskim uspjesima hrvatskih sportaša od 90-ih do danas"
"Ova vijest zasigurno će organski dosegnuti iznimno veliki broj medija, ne samo poslovne već i one svjetske, usporedio bih ovaj događaj otprilike sa svim sportskim uspjesima hrvatskih sportaša od 90ih pa do danas, obično se osvoji medalja to veselje traje i nakon par dana splasne. Ovo je veselje koje je tek počelo i u tome je "jačina" ove uspješne priče", rekao nam je Tanta.
"Rimac i njegov tim doslovno su ispisali stranice povijesti i na tome im treba čestitati. Marketinški ogromni potencijal koji se gradio godinama zahvaljujući upornosti Mate Rimca i njegovog tima, a najljepša stvar je što je on u ovom trenutku besplatan, kao papirnati avion koji je pušten i letjeti će idućih par godina i desetljeća. I zato ga treba dobro iskoristiti, koliko vidim superauti na dubrovačkoj kuli je jako dobar početak, a ako se ovako nastavi teško mi je prognozirati gdje je kraj", rekao je Tanta za Index.
"Zvuči nestvarno"
"Naš dom - Hrvatska, zemlja predivne obale, dobre hrane, povremeno dobrog nogometa i sjedište Bugattija- nestvarno zvuči. Ovaj čin sadrži niz pozitivnih poruka: počevši od postavljanje Hrvatske na mapu megakompanija, pozitivne investicijske klime, inovacija i svega što ide u tom paketu. Ova poruka je toliko jaka da je gotovo nemjerljiva, jer upravo će na temelju nje jedan mladi inženjer iz recimo Indije, doći tu i stvarati dodanu vrijednost, još kad ukalkuliramo geolokaciju - more i slično - pa gdje nam je kraj?", govori komunikacijski stručnjak za Index.
"Mate sada diže ulog"
"Slikovito rečeno - percepcijski postajemo magnet za investicije (napominjem percepcijski, daleko smo još od realne situacije). Ova priča svakako će utjecati na sveobuhvatni imidž naše zemlje i to je nešto što nikako ne smijemo zanemariti, već moramo iskoristiti. Mislio sam da je nesreća Richarda Hammonda, poznatog TV novinara kultne emisije Top Gear sam vrh za Rimčevu kompaniju, jer je auto toliko brutalno brz da ga i iskusan vozač nije u mogućnosti ukrotiti, onda se pojavila Nevera i sa marketinško PR-ovskog kuta gledanja napravila pravu "neveru" među svjetskim automobilističkim medijima. Sada Mate diže ulog i prelazi u jednu skroz drugu dimenziju Business medija. Iskreno, svakako ću zaviriti ovih dana u razna izdanja izdanje NY Timesa, Economista i sličnih medija, jer vjerujem kako će i oni popratiti ovu priču", zaključuje Tanta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati