GODIŠNJE ISTRAŽIVANJE REUTERSA Index.hr je internet medij broj 1 u Hrvatskoj
Foto: Reuters
REUTERS je objavio novi, šesti po redu, veliki godišnji izvještaj o stanju digitalnog medijskog biznisa, u kojem je analizirano stanje u 36 država svijeta, među kojima i u Hrvatskoj.
Po pitanju online medija, najboljim brandom proglasili su Index.
Izvještaj je nastao na temelju analize mišljenja 70.000 građana u 36 zemalja diljem svijeta, ali i kvalitativnog istraživanja, što ovaj izvještaj čini jednom od najopsežnijih komparativnih analiza medijskog sadržaja na svijetu.
Medijsko tržište i trendovi u Hrvatskoj
Reuters u svom izvještaju navodi kako je medijsko tržište u Hrvatskoj okarakterizirano snažnim utjecajem televizijskog sektora, slabljenjem tiskovnih medija i sve većim utjecajem online medija.
"Ključni problem medijskog tržišta u Hrvatskoj tijekom protekle godine bila je prijetnja uredničkoj neovisnosti javnog servisa HRT-a nakon što je velik broj urednika i novinara degradiran ili premješten, a čelni ljudi HRT-a su izmijenjeni nakon parlamentarnih izbora. Članovi nove konzervativne koalicije također su prijetili financijskoj stabilnosti HRT-a s planovima o smanjenju pretplate do kraja ove godine. Uz to, vlada je smanjila naknade neprofitnim medijima", navodi Reuters u svom izvještaju.
Reuters dodaje i kako HRT polako gubi popularnost u odnosu na komercijalne televizije. "Nova TV vodeća je po pitanju udjela u tjednoj gledanosti (64 posto), slijedi RTL (60 posto), a HRT je sada ne trećem mjestu (44 posto)", navodi se u izvještaju.
Na tržištu tiskanih medija najpopularniji je tabloid 24sata, navodi Reuters, a slijedi Jutarnji list. Ipak, kao i posvuda u svijetu, uloga tiskanih medija sve je slabija, dok uloga online medija postaje sve jača, posebno među mladim ljudima.
Index je broj jedan među online medijima
"Po pitanju online medija, najbolji brand je Index.hr, digitalni medijski portal poznat po svojim čvrstim stavovima. Tabloid 24 sata također je popularan, ali prvenstveno zbog zabavnog sadržaja. S druge strane, Jutarnji.hr korisnici ocjenjuju kao najbolji u objašnjavanju kompleksnih pitanja", navodi Reuters u analizi digitalnih medija.
Čak 31 posto čitatelja tvrdi da posjećuju Index zbog izraženih jasnih i čvrstih stajališta. 24 posto čitatelja kaže da je najjača strana Indexa zanimljiv sadržaj, njih 20 posto kaže da posjećuje Index zbog točnih i pouzdanih vijesti, a 19 posto čitatelja tvrdi da upravo na Indexu mogu pronaći objašnjenja o kompleksnim pitanjima i događajima.
Prema istraživanju Reutersa, 55 posto korisnika posjećuje Index barem jednom tjedno, od čega većina korisnika Index posjećuje više od tri puta tjedno. Index je prema ovoj statistici na uvjerljivom prvom mjestu među online medijima u Hrvatskoj.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati