Šef HTZ-a žali se na pisanje stranih medija o turizmu: "Teško se boriti protiv toga"
KOMENTIRAJUĆI objave nekih stranih medija iz više zemalja oko visokih cijena u Hrvatskoj te koliko to šteti imidžu zemlje i turizma, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić rekao je da HTZ "putem predstavništava i partnera na stranim tržištima aktivno prati situaciju po tom pitanju".
"I ove smo godine mogli svjedočiti određenim negativnim konotacijama i objavama na štetu hrvatskog turizma. Teško se do kraja boriti s takvim stvarima, ali se trudimo na svaku takvu objavu promptno reagirati putem demantija ili dostave informacija koje pobijaju iznesene teze i koje su utemeljene na činjenicama. Najčešće je riječ o netočnim informacijama koje se odnose na zagađenost mora i plaža, pojavu otrovnih meduza, najezdu komaraca, prevelike i nerealne cijene i sl.", kaže direktor HTZ-a.
Šef HTZ-a tvrdi da je pisanje stranih medija "dio bespoštedne borbe za turiste"
Iako je riječ o objavama koje mogu naštetiti ugledu i imidžu hrvatskog turizma tako da netko može odgoditi ili u potpunosti odustati od putovanja u hrvatske destinacije, Staničić kaže da proaktivna komunikacija i promocija HTZ-a na inozemnim tržištima dovodi i do niza vrlo pozitivnih objava o Hrvatskoj u najeminentnijim medijima.
"Na tržištima je danas vrlo intenzivna 'borba' za turiste, pa i pojavu medijskih objava negativne konotacije treba sagledavati kao dio te 'bespoštedne borbe', jer mnoge nama konkurentne zemlje, između ostalog, imaju za cilj zadržavanje i poticanje vlastitih građana na putovanja unutar njihove zemlje. Nažalost, i neki domaći mediji se 'trude' kroz svoje objave naštetiti imidžu Hrvatske kao turističke destinacije", tvrdi Staničić.
"Veliko zanimanje i u postsezoni"
Od 17. srpnja u Hrvatskoj dnevno boravi više od milijun turista, a uz izraženu potražnju za last minute ponudama, na tržištima je veliko zanimanje i za putovanja u posezoni, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Za izraženu potražnju za ljetnim last minute ponudama i aranžmanima iz HTZ-a kažu da ovisi o tržištu, a na pitanje o načinima dolaska turista, odgovaraju da ih je individualno do sada ove godine došlo 4 posto više nego lani, a organizirano, odnosno posredstvom agencija, 2 posto više.
"Sukladno najavama s tržišta o velikom zanimanju za putovanjima izvan glavne sezone i u ostatku godine, očekujemo vrlo dobre rezultate i trendove. Generalno, do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa od 2 do 5 posto u odnosu na lani, a prihoda i po nešto većoj stopi", kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
"Manje turista s nekog tržišta signal za dodatnu promociju"
Na pitanje oko ovogodišnjeg nešto manjeg broja turista s njemačkog tržišta, kaže da ne treba zaboraviti da je Hrvatska s tog tržišta 2022. imala rekordni, dvoznamenkasti rast turističkog prometa te da je ove godine tamo bilo i Europsko prvenstvo u nogometu, što je mnoge Nijemce zadržalo kod kuće, a i nerealno je očekivati rast po visokim stopama svake godine.
Nešto manje turista, dodaje, ima i iz Češke i Italije, dok je rast iz Poljske, Slovenije, UK-a, Mađarske, SAD-a, Španjolske i drugih tržišta.
"Hrvatska ima vrlo dobar tržišni mix. U svakom slučaju, manje turista s pojedinog tržišta je signal da treba razmotriti eventualne nove trendove i značajke na takvim tržištima, odnosno uložiti dodatne napore u promociju", smatra Staničić.
HTZ je promotivno i komunikacijski kontinuirano prisutan na najvažnijim društvenim mrežama, platformama i tražilicama, a trenutno provodi kampanju za promociju posezone na šest tržišta. U pripremi je i kampanja za domaće tržište, s videomaterijalima i pažljivo odabranim elementima, poput autentičnih priča i iskustvenog pristupa, koji će doprinijeti još boljem prepoznavanju turističkog brenda i samih destinacija, a sukladno planu rada pripremaju i tzv. early booking kampanju, koju će provoditi na određenim stranim tržištima koja imaju tendenciju ranog bukiranja.
U tijeku proces izbora novih direktora HTZ-a za Muenchen i Seul
S obzirom na završetak nedavnog natječaja za direktore HTZ predstavništava u Muenchenu i Seulu, za što su prijave primali do 13. kolovoza, iz HTZ-a ističu da su zadovoljni "dvoznamenkastim brojem prijava" za te pozicije te sada slijedi pregled dokumentacije i razgovori s kandidatima. Nakon toga povjerenstvo za izbor dostavlja prijedloge Turističkom vijeću HTZ-a na daljnje usvajanje, a to se, dodaju, očekuje tijekom rujna.
Na pitanje o Muenchenu, gdje je do sada HTZ imao ispostavu, a glavno predstavništvo za njemačko tržište u Frankfurtu, iz HTZ-a kažu da se od sada, a zbog velike važnosti njemačkog tržišta za hrvatski turizam, ispostava u glavnom bavarskom gradu pretvara u predstavništvo. Svojim će djelovanjem pokrivati područja Bavarske, odakle u Hrvatsku stiže najveći broj njemačkih turista, ali i regiju Baden-Wuertemberg te Švicarsku, osim kantona Ticino, koji će i nadalje pokrivati predstavništvo u Milanu.
Novost je i da će se dosadašnji ured predstavništva iz Frankfurta preseliti u Berlin jer HTZ planira još veća ulaganja i aktivnosti na tom važnom tržištu.
U Seulu postoji ured predstavništva HTZ-a, a sada će, kažu, i izabrati osobu koja će ga voditi u iduće četiri godine, što je važno s obzirom na to da se južnokorejsko tržište sada nakon pandemije ponovno jače aktivira, pa i s letovima poput Zagreb-Seul. Iz Koreje je ove godine već bilo i iznad 30 posto više dolazaka i noćenja turista, a planira se i pojačavanje promocije i suradnji.
Tržište SAD-a također raste
Ove godine raste turistički promet prema Hrvatskoj i s drugih dalekih tržišta, posebice iz SAD-a, koje Hrvatsku sve više prepoznaje kao atraktivnu cjelogodišnju destinaciju, čemu su dokaz i nominacije u tri kategorije za njihove tzv. turističke oskare ili nagrade Travvy Awards 2024.
Hrvatska je već 2019. osvojila tu srebrnu nagradu u kategoriji najbolje destinacije u Europi, broncu u kategoriji najbolje svjetske destinacije, a HTZ srebro u kategoriji najbolje europske turističke organizacije. I 2021. je dobila srebro među najboljim europskim organizacijama, a Hrvatska broncu u kategoriji najbolje destinacije na Mediteranu.
"Vjerujemo u uspjeh i ove godine, pa i za korak više, zlato, jer je Hrvatska vrlo dobro prepoznata među renomiranim ambasadorima, turističkim agentima i klijentima, koji i imaju priliku glasati za nominirane", zaključuju iz HTZ-a.