Šef Udruge hrvatskih autobusnih prijevoznika: Otpuštaju se radnici, pred kolapsom smo
MEĐU najpogođenijim sektorima koronavirusom u Hrvatskoj je autobusni prijevoz.
Nazvali smo Hrvoja Meštrovića, predsjednika Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika, koji nam je detaljnije objasnio koliko je situacija zapravo ozbiljna.
Kaže kako se bez pretjerivanja može reći da su prijevoznici pred kolapsom.
"Naš sektor je najpogođeniji. Sve mjere koje je vlada predložila ne djeluju i nisu učinkovite. Bez pretjerivanja se može reći da su prijevoznici na rubu egzistencije i pred kolapsom. Rekli smo to ministru Butkoviću i Mariću, ali i dalje se ništa ne poduzima", govori nam Meštrović.
Otkaze će dobiti 10.000 radnika
Kaže da je kompletan prijevoz sada pao. Bez posla ostaje 10 tisuća radnika.
"Zadnjih mjesec dana sve su vožnje otkazane, ovaj tjedan su i sve škole otkazane, radničke linije će uskoro također biti otkazane. Ostalo je još par ljudi što se voze, to je de facto skoro pa ništa", govori Meštrović.
Šef Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika kaže da se ne poštuje Zakon o prijevozu u cestovnom prometu.
"Mjere se ne provode, a prihoda nema"
"O čemu se radi? Tražili smo da se poštuje Zakon o prijevozu u cestovnom prometu i po tom Zakonu mi bismo danas imali ugovore o javnim uslugama i ne bi bilo ovih problema kojima svjedočimo, tj. da i mi i putnici strepimo hoće li sutra biti linija, sada i nakon krize", kaže Meštrović i nastavlja:
"Poduzetnici su na cjedilu, cijeli poduzetnički sektor autobusnog prijevoza je pred propašću. Ako nema karata, otkud će platiti porez? Prihoda jednostavno nema. Dio firmi je već otpustio radnike, dio će ih tek otpustiti. Nema izbora. Moramo plaćati poreze, a prihoda je nula", otkriva nam.
"Da bismo isplatili plaće za ožujak, skupljamo od prihoda kojih trenutno nema. Problem će biti već plaća za treći mjesec. Čekamo hitne alternativne mjere, niti jedna od navedenih mjera se ne provodi", dodaje.
"Tražili smo da se osiguraju prihodi koji već postoje u državnom proračunu, tj. prijevoz učenika srednjih škola, osnovnih škola, otoci, MORH... S ovim bi se održao hladni pogon da sutra kada krenu ovi prijevozi, imamo spremne autobuse i radnike. S ovom mjerom bi se uz ugovaranje javne usluge, što je obveza županija, održao prvenstveno regionalni javni prijevoz i prijevoznici koji ga voze. Bez ovih ugovora nema više tog javnog prijevoza i krajnje je vrijeme da država poštuje zakon", kaže Meštrović za Index.
"Kako plaćati poreze kada autobusi stoje?"
"Za sve ostale autobusne prijevoznike, koji održavaju duge linije i turističke vožnje, a čiji svi radnici sada stoje, potrebno je pokriti cijelu bruto plaću, jer prijevoznici nemaju nikakve prihode za poreze i doprinose. Isto se odnosi i na sve ostale poreze, npr. HRT, ZAMP, HGK, spomenička renta... Kako plaćati poreze kada autobusi stoje? Odgoda poreza ništa ne rješava", smatra.
"Kamioni još uvijek voze, oni moraju voziti robu i hranu. Sutra će zaustaviti javni prijevoz, a onda smo gotovi. Ako želimo otpustiti ljude, kuda s njima? Kako platiti otpremninu radniku, a nema se novaca za plaće? Otpuštanje je skup proces, firme će propasti... Velika većina prijevoznika već otpušta radnike, a u najavi su predstečajevi i stečajevi", zaključuje Meštrović.
Otkazan štrajk vozača
Zbog koronavirusa Sindikat prometa i Udruga sindikata vozača odgodili su štrajk radnika javnog linijskog prijevoza putnika vezano za potpisivanje granskog kolektivnog ugovora. Štrajk se trebao održati jučer.
"S obzirom na situaciju uzrokovanu širenjem virusa COVID-19, te preporuka nadležnih institucija, Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske (USVPRH) i Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH) odgađaju štrajk radnika javnog linijskog prijevoza putnika, najavljen za utorak, 17. ožujka. Aktivnosti oko borbe za potpisivanje granskog kolektivnog ugovora, te primjenu zakona i drugih akata nastavit ćemo nakon prolaska ove krize i situacije u kojoj se nalazimo", naveli su u priopćenju predsjednik USVPRH-a Anto Jelić, v.r., i predsjednik SPIVH Stjepan Lisičak, v.r.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati